.

Protest împotriva masacrului din Gaza la Cluj-Napoca: “Palestina vrea Libertate!”

• publicat la: 17 January 2009
Protest împotriva masacrului din Gaza la Cluj-Napoca: “Palestina vrea Libertate!”

Al doilea protest simbolic împotriva genocidului din Gaza a avut loc astăzi, în faţa statuii lui Mihai Viteazu, la Cluj-Napoca. De această dată demonstranţii au scandat pentru pace şi libertatea palestinienilor aflaţi sub ocupaţie.

“Cum poate spune un stat că este democratic atunci când atacă şcoli ONU şi ucid copii nevinovaţi? Vrem libertate, vrem statul nostru înapoi!”, a declarat dl. Ghassan, unul din organizatori.

“Opriţi războiul! Acesta nu este un război împotriva terorismului, este un război împotriva copiilor, un MASACRU! 1.200 de palestinieni nevinovaţi au fost ucişi, dintre care jumătate erau copii şi femei!”, a continuat acesta.

Participanţii la demonstraţie au declarat că refuză să tacă şi nu se lasă intimidaţi de faptul că Israelul este sprijinit de către unele din cele mai puternice state ale lumii.

“Petardele Hamas din Gaza au fost lansate în semn de protest faţă de ocupaţia israeliană! De două zile a fost ucis şi ministrul de interne. Nu se lasă să intre medicamentele şi mâncarea. În tunelele atacate se află de fapt mâncare!”, a spus dl. Ghassan.

Protestatarii doresc ca România să fie alături de palestiniei, “Nu doar în numele palestinienilor, ci şi în numele Umanităţii”.

“Se folosesc arme interzise precum fosforul alb, care arde pielea, dar şi bombe cu vid, care scot ochii copiilor prin vidul creat şi nici morţii nu sunt lăsaţi să se odihnească în pace, pentru că Israelul bombardează totul, inclusiv cimiterele!”.

Organizatorii au prezentat şi o hartă care arată cum Israelul a furat treptat din teritoriul Palestinei.

De asemenea, aceştia au anunţat că săptămâna viitoare va avea loc o strângere de fonduri şi se va dona sânge pentru poporul din Gaza.

Marius Mureşan

comentarii

de hassan serhan la 18 January 2009 - 12:16 pm

sa triasca palastinaaaaaaaaa

de Mihai la 19 January 2009 - 9:05 am

ia nu le mai plangeti de mila palestinienilor, ca doar acum ei au inceput.Lasati ca acei copii care au fost ucisi stiau foarte bine sa manuiasca armele si bombele.Nu mi-e mila mie de palestinieni.Si prin acele tunele de legatura se face trafic de arme, nu li se aduce mancare si medicamente. Lasati sa dea pe ei evreii, ca asa merita.Pai ei au inceput razboiul, asa ca acum sa suporte consecintele.

de vlad la 19 January 2009 - 10:27 am

Oare copii aceia care sunt omorati fac trafic de arme? dar nu uitati ca in Palestina traiesc 100.000 de crestini,care sunt si ei persecutati de evrei, nu au drepturi civile, trebuie sa circule pe drumuri doar la anumite ore, au localitatile inconjurate cu sarma ghimpata, nu au acces la locurile sfinte decat atunci cand au chef evreii,,,etc. Anul trecut a fost la Cluj patriarhul ortodox al Ierusalimului si a descris toate aceste atrocitati. ce zici de asta Mihai? asta nu conteaza, nu? Daca americanii spun ceva, inseamna ca noi toti trebuie sa fim de acord, ca ei sunt mai destepti. Nu , nu sunt, din contra, sunt natiunea cea mai inculta din lume, habar n-au pe ce lume traiesc. De fapt nici n-au nevoie sa gandeasca, o fac evreii in locul lor.

de vlad la 19 January 2009 - 10:28 am

Scuze: copiii

de Mihai la 19 January 2009 - 10:36 am

daca ai observat nu am facut referire nici un moment la americani. Sa stii ca nu numai crestinilor li se intampla ceea ce spui tu.Si evreilor li se intampla. Ei au impus niste masuri de securitate si stim foarte bine de ce. Copii si femeile sunt victime colaterale.Insa iti spun inca o data, multi dintre acei copii erau folositi in razboi ca si atentatori sau ca si scuturi la fel si cu femeile.Iar chestia cu tunelele este adevarata.Se aduceau arme de contrabanda din Egipt.Dar hai sa te intreb eu ceva.De ce egiptenii nu au deschis punctul de trecere ca sa ii lase pe asa zisi refugiati palestinieni sa treaca.Sunt si ei arabi, nu?De ce tarile arabe au cerut hamasului sa se linisteasca, de ce nu au sarit in aparatea Hamasului.Pt.ca si-au dat seama ca sunt vinovati.Si incxa ceva ce vrei sa faca Israelul cand este atacata, sa stea sa se uite?Nu, foarte bine au facut, imi pare rau ca au oprit ofensiva.

de ion la 19 January 2009 - 12:19 pm

@mihai: “imi pare rau ca au oprit ofensiva” … Ce inima mica pot sa aiba unii, privind la televizor cu mor copii nevinovati si gandindu-se ca au politica externa la degetul mic si le stiu pe toate. Ce caractere meschine si lipsite de compasiune. Mihai, in ochii mei nu esti om, sa stii …

de Alex la 19 January 2009 - 12:48 pm

@Mihai, Din cate am citit, am vazut ca Iranul si Sudanul si-au exprimat deja suportul pt Hamas. Cred ca ele fac parte din lumea araba…

de Ghassan pt Mihai la 19 January 2009 - 1:14 pm

Mihai dragule ce scuturi umane visezi? .. In primul rand peste jumate din motri sunt copii si femei… este un masacru acolo… in al doilea rand , ESTE UN TERITORIU DE 300 KM patrati , in care traiesc 1,5 mil palestinieni… e cel mai dens teriroriu din lume.. ce sa mai folosesti ca scut uman , lumea e acolo inghesuita in ghetto-ul ala creat de israelieni….

de andu pt mihai la 19 January 2009 - 1:17 pm

Mai mihai , auzi cica ei au inceput… dar ei traiau intr-o inchisoare , numaita Gaza .. nu le intra apa potabila , mancare, curent, gaz, medicamente, nimic! Trebuiau sa reactioneze cumva! si fa tu balanta: la palestineni 1200 morti- jumate copii si femei, la israelieni 13 morti, dinc care 10 militari, spune tu acum cine e teroristul???

de Marius la 19 January 2009 - 1:20 pm

Mihai … deaia avem o imagine asa super in Europa… nu stii cat ma bucur ca exista romani ca si tine… sa injure tot ce misca.. un rasist si un josnic ce sustine un stat terorist care a omorat in 3 saptamani peste 450 copii !!! 450!! cat de vinovati au fot acestia sa moara…Unii zic ca se foloseau ca scut uman… da mai! ce scut uman … e cea mai mare densitate din lume in Gaza!!! chiar crezi ca are cineva unde sa se ascunda.. lumea e ingramadita in 300 KM patrati si astia ataca cu fosfor alb si cu bombe cu vid(scotand globul ocular din orbita sa)… Libertate Palestinei!!

de Mihai la 19 January 2009 - 2:31 pm

imi place ca ma combateti, insa sunt unele lucruri care le omiteti si acum nu stiu din ce motiv, ori ca nu le stiti, ori asa vreti voi sa le omiteti.
1. stiti ca Israelul da bani palestinenilor si inca foarte multi.Stiti ca desti evreii dau acesti bani, tot ei sunt atacati de catre palestinieni.actualul conflic a pornit de pe urma faptului ca Israelul nu a vrut sa deschida granitele.Pai foarte bine au facut, cum sa lase pe teritoriile lor niste teroristi. Si inca ceva, de ce Palestina nu recunoaste statul evreu?De ce?De ce soldatii evrei sunt mereu provocati.Haideti sa stam un pic sa analizam problema, nu numai sa strigam Libertate Palestinei.Ok.Libertate, insa sa ramana acolo la ei in teritorii.Nu strigam Libertate palestinei pt.ca asa e la moda, haideti sa ne gandim un moment ca Hamasul e o organizatie terorista la fel si Hesbolah.Asa e, nu totzi arabii sunt teroristi, insa toti teroristii sunt arabi.Si inca ceva ei folosesc scolile si spitalele si locurile unde sunt copii sa se ascunda, in sperantza ca nu vor fi atacati. La asta ma refeream cand spuneam de scuturi.Si pe langa asta sunt si cam prosti. Pai nu te poti tu pune cu Israelul, nu a rezistat in fatza lor o coalitie de 6 state arabe.Pai daca nu opreau ofensiva, in 2 saptamani ii radeau de pe fatza pamantului.

de NapocaNews la 19 January 2009 - 3:04 pm

In acest conflict palestiniei vs. evrei, doua natii apartinand aceluiasi popor semit (deci incarcati de aceeasi energie negativa, razboinica), cad victime copii nevinovati. Oricat am diseca problema din punct de vedere politic sau istoric si oricui am da dreptate, nimic nu poate sa scuze masacrul asupra unor copii nevinovati.

de vlad la 19 January 2009 - 4:08 pm

@Mihai. Cum adica toti teroristii sunt arabi? Nu esti sanatos? De irlanda de nord ce zici? I.R.A? Si aia sunt arabi? Dar ETA din Tara Bascilor? Tot arabi sunt si aceia? Si inca ceva, in 1947 evreii i-au alungat pe arabi din palestina in Liban iar acum, Libanul, dintr-o tara majoritar crestina cum era atunci a devenit majoritar musulmana, datorita refugiatilor. Asta nu-ti pasa, nu? Se vede ca nu esti crestin Mihaita, daca ai fi ti-ar pasa de copii ucisi cu sange rece. Sau poate ai si tu nitel ,,chestia” ciopartita de cand erai mic? Shalom…shalom…shalom

de Mihai la 19 January 2009 - 7:11 pm

@vlad.Nu stiu de ce te bagi in seama, ca vad ca nu ai nici o treaba.Statul Israel a fost infiintat in 1948, nicidecum in 1947.Arabii au navalit in Liban undeva prin sec.VII adica dupa anul 680. Mai pune si tu mana pe o carte.Si inca ceva, eu stiu ce vorbesc, tu vorbesti ce stii, e o mare diferentza.Succesuri ma baiatule.Te-am pupat :) )))))

de vlad la 20 January 2009 - 11:15 am

Da, si dacii au fost primii in Slovacia, ar trebui sa-i alungam acum pe slovaci si sa ne recuperam teritoriul, nu?

de vlad la 20 January 2009 - 11:21 am

Si am citit mult, cred ca mai mult decat tine. Arabii nu au navalit numai in Liban ci si in Palestina. Eu nu-i apar pe arabi, ce crezi ca mie i-mi place ce se intampla in orasele din Europa de Vest, unde in curand arabii vor fi majoritari? Nu, nu i-mi place. Dar nici nu pot sa fiu de acord cu masacrarea unor copii, sunt crestin, nu pot sa accept asa ceva.Si nu-s chiar un baiat, am o oarecare varsta, nenea.

de Mihai la 20 January 2009 - 11:49 am

nici eu nu sunt de acord cu masacrarea unor copii, insa noua ne este foarte usor sa stam aici, unde e pace si liniste si sa strigam Liberate Palestinei si nu mai omorati copiii, insa iti spun ca nu ai mai gandi la fel daca ai vedea ce se intampla de fapt acolo.Am prieteni si rude care traiesc acolo, am fost si eu de cateva ori.Israelul e o tzara inconjurata de arabi, trebuie sa se apere cumva nu ii poate lasa pe salbaticii aia sa ii napadeasca si sa intre cu bombe in cluburi si restaurante si autobuse si sa ia ostateci.Nu se poate asa ceva.De ce nimeni nu l-a condamnat pe Putin cand a intrat in scoala din Beslan si au murit atatzia copii sau cand a intrat in teatrul din Moscova si au murit sute de spectatori?De ce toata lumea ii condamna pe evreii, care doar isi apara tzara si nimeni pe arabi care sunt niste jegosi si niste provocatori.De ce comunitate internationala nu a spus nimik nici in Razboiul de 6 Zile si nici in Razboiul de Yom Kipur?Nu au spus nimik cand Israelul a fost atacata, insa cand armatele evreiesti erau la 100 km de Cairo si la mai putin de Damasc, toata lumea a sarit pe evrei sa se opreasaca.
Nu am spus sa fie alungati palestinieni sau arabii, insa si evreii au avut statul lor si au dreptul la acel teritoriu si au sa face totul sa isi apere pamantul, dar totul si cand nu o sa mai reziste, o sa dea drumul la armamentul nuclear si atunci sa vezi distractie.

de vlad la 20 January 2009 - 2:46 pm

Da, in multe privinte sunt de acord cu Mihai, insa comunitatea internationala nu intervine decat acolo unde exista petrol sau sunt state slabe. Un exemplu ar fi Serbia unde uite ca au intervenit americanii si altii. Acolo de ce au intervenit? Iar in Rusia nu vor interveni niciodata, sunt prea puternici rusii, la fel si chinezii, de ce nu intervine nimeni in problema Tibetului? Dar in dudan stiti ce se intampla? sunt masacrati crestinii si cei care nu sunt musulmani, iar comunitatea internationala in frunte cu descreieratii de americani nu face nimic. De ce? Simplu: Conducerea Sudanului (araba musulmana) lasa americanii sa exploateze cat petrol vor. sa nu uitam ca in anii 50, 60 SUA sprijinea miscarea de rezistenta din Tibet. asta pana cand s-a semnat untratat economic SUA-China extrem de avantajos . au si uitt americanii ca exista Tibet. La noi in anii 50 cata propaganda mai faceau, si ce afost de fapt, vorbe-n vant.In Israel nu prea este petrol mult, insa de ce nu intervin acolo americanii? Stim cu totii.America e condusa de Wall Street, si doar cei de pe Wall Sreet nu vor fi de acord sa-si bombardeze rudele din Israel. Nu vreau sa fac aici teoria conspiratiei, dar asta e adevarul

de vlad la 20 January 2009 - 2:48 pm

@Mihai. Sper ca treaba aia cu armele nucleare e o gluma. Cine foloseste asa ceva nu poate fi decat un incnostient si las.

de Mihai la 20 January 2009 - 3:09 pm

eu spuneam ca asta ar fi ultima solutie a Israelului in cazul in care ar fi amenintzat la modul sa fie invadati, chestiune care iti spun sincer nu cred ca s-ar putea intampla, cel putin din partea tarilor arabe.Si iti spun eu ca asa ar actiona orice tzara in conditiile in care s-ar simti amenintzata cu cucerirea.

Lasati un comentariu