.


De Rusaliile catolice, ungurii au umblat cu boala iredentismului la vedere

• publicat la: 1 June 2009
De Rusaliile catolice, ungurii au umblat cu boala iredentismului la vedere

Iredentismul maghiar este boală grea. Majoritatea celor care suferă de ea o ţin ascunsă şi o cultivă acasă, în familie sau la şcoală. Însă, în apropierea unor date istorice cheie sau a unor sărbători religioase, simptomele irup şi unii unguri iredentişti se laudă în public cu afecţiunea mentală de care suferă, asemănător unor leproşi care au uitat că în afara coloniei există şi o lume normală. La fel s-a întâmplat şi în acest weekend, cu ocazia Rusaliilor romano-catolice.

Mii de unguri, din România, dar şi din Ungaria, au luat cu asalt localitatea Şumuleu- Ciuc, unde de peste 400 de ani romano-catolicii unguri sărbătoresc Rusaliile în vârf de munte. Mulţi din ei, îndemnaţi probabil de preoţii lor care acum candidează la europarlamentare pe “lista solidarităţii” UDMR-CNMT, au venit înarmaţi cu steaguri arpadiene şi pancarte cu harta ungariei mari. Nu au lipsit steagurile aşa-zisului Ţinut Secuiesc şi standurile cu cărţi ale lui Albert Wass. Mulţi unguri din Ungaria, căci boala iredentistă e transfrontalieră, au venit în Harghita cu trenul de epocă intitulat “Nostalgia”, care a trecut prin gările româneşti nestingherit, cu toate că pe locomotivă se află efigia Imperiului Austro-Ungar, după ale cărui legi antiromâneşti le este încă dor ungurilor. Mulţi dintre turişti au mers să viziteze şi locul fostei graniţe a ungariei mari din localitate Ghimeş-Făget.

Nici la Cluj-Napoca lucrurile nu au stat altfel. Sute de turişti maghiari au venit sâmbătă la Cluj-Napoca pentru a sărbători Rusaliile catolice. Drept urmare, zeci de maşini cu numere de Ungaria erau parcate în jurul catedralei Sf. Mihail din Piaţa Unirii. Şi nu m-am mirat foarte tare când am văzut, pe majoritatea, abţibilde cu aceeaşi hartă a ungariei mari pe luneta din spate. Duminică după-masă, zeci de autobuze cu turişti maghiari se plimbau prin centrul oraşului căutând un loc de parcare. În faţa catedralei Sf. Mihail, pe lângă maşinile cu abţibilde iredentiste, mai apăruse una cu steagul “Ţinutulu Secuiesc”. Era, probabil, unul dintre cei 350 de secui din România…

Maghiarii nu au pierdut nici ocazia unei sărbători religioase pentru a se da în stambă. Această lipsă de autocontrol şi de bun simţ nu le face cinste, dar cred că de acum încolo le putem considera echivalentul izbucnirilor necontrolate ale unui bolnav de Tourette. Sunt învăţaţi de mici să urască românii, sunt învăţaţi la şcoală că ei, ungurii, sunt o rasă superioară căreia i se cuvine orice. Nu învaţă româneşte şi promovează în rândul tinerilor cultul unor criminali de război. Au o supradoză de patetism şi sunt incurabili. Nu avem ce să le facem, decât să ne fie milă de ei. Nu au nici măcar o clipă de luciditate, pentru a pricepe că în ungaria mare pe care şi-o doresc, ar fi doar 12 milioane de unguri, iar minorităţile (români, sârbi, slovaci, croaţi) i-ar întrece ca număr. Probabil că Ungaria ar avea astfel primul preşedinte român!

În acest weekend am învăţat să accept revedicările extremiştilor maghiari şi să le privesc cu îngăduinţă. Sunt doar manifestările unor minţi bolnave, ale unor oameni care nu ştiu şi nu pot mai mult. Într-un final, doar medicamentele pot să le liniştească viaţa plină de frustrări şi de neîmpliniri…

George Bara

comentarii

de Razesu la 1 June 2009 - 11:38 am

Dar ungurii sunt vinovati ? Ei isi vad de ale lor. Vinovati sunt ai nostri. Toti cei care au vazut si le-au permis sa intre in tara cu stema Ungariei mari pe parbriz, sa strabata drumul pana in inima tarii nestingheriti si sa se saramureze cu dorintele lor de expansiune.
Toleranta noastra este de-a dreptul prostie si cred ca o sa platim foarte scump.
Toate aceste manifestari sunt pur si simplu incalcari ale suveranitatii noastre si daca oficialitatile nu iau atitudine, ele se vor inmulti, cum deja s-au inmultit.
Autoritatile stiu care este realitatea dar tac, sunt inactive si iredentismul isi face de cap. Cred ca trebuia intreprinsa o campanie foarte dura la adresa obrazniciei sub toate aspectele.
Am trecut zilele acestea prin Cheile Bicazului. Peisaj rar daca nu unic. Dar tocmai acolo unde ele sunt mai frumoase si mai desfasurate ca o minune cereasca, peisajul este ofensat, murdarit si rusinat de puzderia de maghernite de artizanat. Cum e posibil asa ceva ? Nu pot sa-si expuna produsele, nu discut valoarea lor, sunt necesare pentru rutist, la intrarea si la iesirea din Chei ? Sigur ca o fac intentionat, tocmai ca s[ umileasca peisajul dumnezeiesc, unic.
Ce face institutia Monumentelor Istorice ? De ce nu interzice o asemenea batjocura la adresa peisajului feeric al tarii ?
Nu este numai impresia mea dar toti oaspetii din afara tarii cu care am intrat in contact s-au aratat dezamagiti de o asemenea atitudine. Cum sa imortalizezi pe o fotografie peisajul acela unic, pe care sa apara si cocioabele de lemn care adapostesc artizanatul indoielnic ?!

de NapocaNews la 1 June 2009 - 1:00 pm

@Razesu: la acele maghernite puteti cumpara harti ale ungariei mari si poezii de albert wass de atarnat pe perete. m-am convins cu ochii mei

de Adrian Pop la 1 June 2009 - 11:15 pm

Aceleasi steaguri si harti ale ungariei mari la festivalul motociclistilor SETH in Gilau de vineri pana dumineca unde 90% tot horthysti erau. Si bineanteles ca nu degeaba sa ales week-endul de rusaliile catolice pt festivalul Seth ca asa ne invadeaza tara mai multi horthysti deodata.Trupele de muzica rock venite acolo tot din Horthystan erau. Eu unul astept izbucnirea conflictului ca de la politicienni nu are rost sa asteptam NIMIC !!!! Ei vor doar voturi. Am sa-i razbun pe toti românii ucisi de catre bozgori incepand de la venirirea lui Atilla si pâna la Lotzi Tokes si Marco Piele.

de Arpad la 2 June 2009 - 9:08 am

“Am sa-i razbun pe toti românii ucisi de catre bozgori incepand de la venirirea lui Atilla si pâna la Lotzi Tokes si Marco Piele.”

Timpiti ordinar, ce sunteti, impreuna cu ziarul asta, nationalisti, sovinisti!
Mai mergeti pe acasa la Bucuresti, la Oltenia si Moldova, ramineti acolo, si lasati Transilvania in pace!

Bozgorii sunteti voi, mai cititi istoria adevarata, voi, fara cultura, fara educatie, ridicoli, bolnavi la cap!

de NapocaNews la 2 June 2009 - 10:00 am

…vorbeste un individ cu link catre blogul teroristului Magyarosi Arpad :)

de Adrian Pop la 2 June 2009 - 11:38 am

Arpad tu esti primul pe lista mea ………

de egy szekely la 2 June 2009 - 8:19 pm

Bai, frati nostri peste munti!

De ce va duceti acolo unde nu aveti treaba? (Cheile Bekas, SETH in Gilau, sarbatorile noastra) . Cum puteti sa judecati pe Wass Albert, daca nu ai citit nici un cuvant de el?
Eu judec scriitori romani dupa citirea cartilor (sau articolilor) de ei. Ca de pilda: Gheorghe Bara probabil ca are stramosi maghiari (Bara e un nume maghiari) si de aceea el simta ca trebuie sa demonstreaza “romanitatea” lui cat mai tare!
Voi, cei care scrieti astfel de articoli,ne judecati fara sa stiti ceva despre cultura noasra. Din fericire exista si romani culturati care ne intelege….
Voi sunteti cei prosti din natiunea voastre (cu toae ca credeti ca sunteti cei mai tare romani). Deci nu va duceti la Somlyo fara respect fata de un popor care a stabilit cultura in aceasta regiune!

de NapocaNews la 2 June 2009 - 8:51 pm

eu fac treaba la mine unde vreau, nu unde vrea egy szekely :)

de Irredentist la 3 June 2009 - 9:04 am

Pana acum maghiarimea a fost cel mai linistit popor din europa!
Lasati jignirile! Omul intelept prima data intreaba!

Sau chiar vreti sa apara terorizmul?!

de NapocaNews la 3 June 2009 - 9:57 am

Citind comentariile sunt tot mai convins ca aveti probleme mintale care va fac sa traiti intr-o lume a voastra, paralela.

de Zsolt la 3 June 2009 - 11:19 am

Bolnav mai e la minte autorul acestui articol! Iredentistii romani -marii eroi de-ai vostri – din Ardeal la fel erau ca leprosii? Sau iredentistii de astazi, carora le e dor de mizerabila Moldova? Macar aminteste de vreo lege antiromaneasca de care pomenesti! Romanii din Austro-Ungaria nici nu trebuiau sa invete maghiara nu era obligatoriu nici in scoala, nici in armata (erau doua cazarmi -in Fagaras si in Bistrita- unde faceau armata cu instructiuni in lb. romana!). Daca maghiarii ar fi aplicat legi antiminoritare in favoarea asimiliarii de genul ce aplica romanii de 89 ani incoace, romanii ar fi inca sub 10 % in Cluj ca acum 100 ani sau chiar 65 de ani, si tot Ungaria ar fi aici. Romanii au migrat in continuu in Transilvania inca din sec. XVIII, ca aici o duceau mult mai bine decit in Regat. Chiar si pe vremea lui Horthy erau discriminati pozitiv: preotii au avut o leafa mai mare din partea statului, decit maghiarii. Maghiarii erau obligati sa invete romana chiar si in localitati unde procentul romanilor era sub 10% ca in cazul Clujului! Unde sunt astazi exemple de acest gen?

de x la 3 June 2009 - 1:17 pm

multe minciuni prin articol, sa-ti fie rusine autorule.

de vlad la 3 June 2009 - 1:36 pm

@Zsolt. Da, era discriminare pozitiva fata de romani. Si pe matusa mea ucisa la Turda de unguri in 1944 impreuna cu sotul si copii ei, tot discriminare pozitiva au facut, asa-i?. Saracul de tine, traiesti intr-o iluzie, noi suntem nomazi? noi am migrat in Ardeal, nu? Inainte de voi aici a fost loc liber, nelocuit, singurul loc nelocuit din europa, pastrat special pt. triburile asiatice unguresti, nu? De ADN, ai auzit? S-a stabilit clar ca noi romanii suntem bastinasi aici nu veniti nici de la Roma nici din balcani, iar voi aveti ADN aproape identic cu al nostru, nu sunteti si voi decat populatia bastinasa dar care a fost maghiarizata cu timpul. Sau i-ti inchipui cumva ca triburile maghiare erau asa de numeroase? Nu, nu erau, nomazii au fost tot timpul putini.Uita-te draga Zsolt in oglinda si intreaba-te de ce nu esti mongoloid, asa cum ar trebui.Nu intelegeti ca prin venele noastre trece acelesi sange?, doar limba ne difera. sunt atatea probleme la noi in tara, dar si in Ungaria, probleme comune atat romanilor cat si maghiarilor, iar noi ne certam pe prostii. Nu intelegeti ca numarul vostru este foarte mic, nu se mai poate niciodata reface Ungaria mare, este ca si cand am cere noi romanii portiuni din Bulgaria, Ungaria , Serbia, etc. pt a reface regatul dac al lui Burebista.Doar mai sunt romanii aceste tari, ar trebui sa cerem teritorii, nu/ Nu , nu cerem pt. ca ar fi absurd, ridicol, la fel cum si visul la ungaria mare e ceva ridicol. Eu respect poporul maghiar, oamenii mari de cultura pe care i-a dat(Bartok Bella, Franz Liszt, Arany Janos, si multi altii), dar cred ca ar trebui sa incetati cu jicnirile astea, pt ca uite, vine si replica noastra, si atunci imediat suntem considerati si noi rasisti, iredentisti etc. Cu mult respect, Vlad

de NapocaNews la 3 June 2009 - 3:07 pm

@X: si cam care ar fi acele minciuni, cititorule?

de budosolahanyatokat la 3 June 2009 - 8:22 pm

Nu s-a dus nici dracul in romania, caci ala e dincolo de carpati! tiganilor voi in curand o sa aveti nevoie de viza sa veniti la Kolozsvár sau la Csíksomlyó(dar nu o sa primiti, hihihihi)! :D D Scuze ca le-am jignit pe tigani! Am vrut sa zic romani.. sau draci sau ce dracu va credeti.

Dar articoul are drepotate la un punct: “ungurii, sunt o rasă superioară căreia i se cuvine orice” De acord!!!! Bine zis prietenu meu Bara György! Asa este!

Pa-pa, v-am pupat!
budosolahanyatokat

de Wass Albert la 3 June 2009 - 8:44 pm

1. De ce urasc Italienii pe romani si nu pe maghiari? Sunt si maghiari in Italia.

2. De ce urasc Spaniolii pe romani si nu pe maghiari? Traiesc si maghiari in Spania.

3. De ce u organizat Englezii protest inpotriva aderarii Romaniei in Uniune, si de ce nu va da voie sa lucrati in Anglia, numai cu work-permit?

4. Cand mergeti in strainatate de ce va este rusine?

Eu cand in strainatate sunt intrebata de unde sunt, si spun ca din Romania, ingheata atmosfera… atunci zic, ca sunt din romania, dar sunt maghiar, iarasi sunt privita ca un om normal… Deci cam asta e treaba. Cine na ma crede sa incerce!

Nu trebuie sa-mi raspundeti, oricum n-avti ce, numai sa ganditi un pic…

de RUSINE PROSTILOR la 3 June 2009 - 8:58 pm

Un ziar cretin si nesimtit cu jurnalisti cretini si nesimtiti. Daca tot traiti in Cluj sa va uitati in imprejur si o sa vedeti “asa zisa” continuitate daco-romana. Sa va fie rusine prostilor …

de NapocaNews la 3 June 2009 - 9:06 pm

@Wass Albert: porti numele unui alt maghiar care a cinstit lunga linie de criminali maghiari din Transilvania. Raspunsul asta e bun?

de loyal la 3 June 2009 - 9:18 pm

Chiar ca nu inteleg poporul asta roman. Voi nu va dati seama, ca daca ungurii n-ar exista in ardeal, noi toti am fi unde este Moldavia azi? Chiar, mergeti pentru o singura zi dincolo de munti… vedeti in ce hal traieste poporul nostru faimos roman fara prezenta astora, cei care urati voi asa de mult…
Alta tema… istorie… Stiti de unde vine numele tarii noastre? Maghiarul, Andrassy ni l-a dat in 1873… pana atunci a fost Vlahia sub control turcesc… si Moldova. Mai si cititi inainte sa comentati, si ar fi timpul sa realizati, ce-i bun pentru voi… si un lucru este sigur… ungurii in tara asta sunt ca niste ingeri pazitori pentru noi, vorbind cultural, economic, spiritual si multe altele… Si intotdeauna asa a fost… si daca noi am fost primii prezenti aici, ei au fost primii care au adus o cultura deosebit de inalta in partea asta a lumii… Mai frati buni… lasati porcariile si ganditi-va cum sa deveniti mai mult ca ei…

de Wass Albert la 3 June 2009 - 9:28 pm

O port cu mandrie… sau mindrie, sau nu mai stiu cum e cu gramatica asta vesnic schimbatoare… mai bine ramaneati la litere cirilice :) )))

LONG LIVE KOSOVO!!!!!!

de NapocaNews la 3 June 2009 - 9:39 pm

@loyal: din cate stiu Budapesta a fost pasalac o vreme buna, spre diferenta de tarile romanesti, care erau doar vasale. E ca diferenta distre sclav si salariat

de momo la 3 June 2009 - 9:57 pm

@Wass Albert: asta esti tu, pizda ceferista: http://img149.imageshack.us/img149/5479/pizdahothysta.jpg

de loyal la 3 June 2009 - 10:04 pm

@ NapocaNews: Mai frate… omul a avut dreptate… toti maghiarii astea mari, si Zichy, si Wass si etc au salvat multi vieti, asa romani cum si evrei… nu le-a pasat de nationalitate. Daca iti mai traieste bunicul… si daca el a trait in Ardeal inainte de WWII, intreaba-l: ei au trimis toti pruncii romani de pe pamantul lor, pe banii lor la universitati in Viena, Budapesta, Paris, etc. Din pruncii astea au devenit cei mai mari autori, poeti, dar si comunisti, care, dupa “renesansul romanesc” i-au rasplatit cu omorarea familiilor acestora. (Sigur, au fost si niste oameni detreaba din poprul nostru, EX, omul care i-a salvat viata contelui Zichy, care era sa fie impuscat pe loc de rusi, numai pt ca este aristocrat). Daca nu ai bunic, sau daca el a venit in Ardeal dupa timpul lor, sau sa stai pe fundulet, sau sa te duci chiar la aristocratii astea sa le intrebi personal… Mai traiesc multi in state si chiar si in Europa. Apropo Wass Albert: stiti voi despre ce vorbiti? … Ma gandeam. Cel mai mare roman al lui are ca protagonista o fetita romanca, Nuta. Cititi “Vrajitoarea de la Fantanele”. Si nu va mai luati dupa istorie, ca istoria e scrisa intotdeauna de cei care castiga… O mica remarca: Cand diplomatii din romania l-au intalnit pe fiul lui Wass, cine atunci a fost generalul armatei Americii, nici n-au stiut ca il au pe Wass Albert pe lista criminarilor de razboi (asta numai in Romania) si i-au promis la americani, ca indata ce ajung acasa, o sa-l declare un erou. Dar. Uite unde reiese “romanismul” nostru… Cand diplomatii au ajuns acasa, nici vorba ca s-au tinut de cuvant… Numai acolo au promis, ca sa obtina ce vor ei… asa suntem noi. Hai sa realizam asta si sa incercam sa ne schimbam, in loc de prostia asta necinstita ce facem acuma.

de Wass Albert la 3 June 2009 - 10:16 pm

@momo: Bai pula ! daca te prind te fut !

de Wass Albert la 3 June 2009 - 10:39 pm

Hajra CFR !
(Haide U la gunoi ca fotbalu’ nui de voi !)

de egy szekely la 3 June 2009 - 10:59 pm

@NapocaNews: vai, de capul nostru -sau vostru – draga Gyuri, par ca ai invatat sa citesti ceva istorie reale. Bravo, asa mai de parte, si candva ajungi sa vezi realitatea in legatura de istoria maghiarilor si atunci…… vei comport ca un catalus, care a realizat ca a facut ceva gresit, a zis ceva gresit si a crezut ceva grasit si atuci vei pricep ca e mai bine sa taci daca nu vrei sa zici realitatea (care nu prea place romanilor).
Ai dreptate, Budapesta a fost sub control a Imperiului Otoman pentru 150 de ani. Am supravietuit pe ala, vom supravietui si pe asuprirea romanilor (aia dureaza numai de 80 de ani….sumtem cam la jumatatea drumuli :) Vezi, noi putem sa inspiram din istoria. Unde e ale voastre? Ai citit vreodata cartea lui Lucian Boia: “Istorie si mit in cunostiinta romaneasca”, editura HUMANITAS, Bucuresti, 1997( magyar forditasa: Lucian Boia “Tortenelem es mitosz a roman koztudatban”, Kriterion, Kolozsvar,1999). Vezi, noi citim carti istorice de la scriitori seriosi romani. Voi cand incercati? (sa nu vorbim despre carti ale istoriei maghiarilor scrise de autori maghiari recunostcuti international). Citeste, informeaza-te de la surse serioase si apoi comenteaza!

Apropo, Wass Albert: ai fost vreodata in Muzeul Holocaustului in Israel? Eu am fost si nu era mentionat acolo Wass Albert. Iarasi zici ceva pe care nu l-ai vazut. Macar sa citesti articolul de la WikiPedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Wass
Vezi, comunisti au zis ca el a fost vinovat din punct de vedere a sinucideri dar nu au avut nici o dovada. Americanii, care sunt cei mai influentate de evrei, nici ei nu-l a condamnat. Ce zici? Mai comentezi? Vezi ca nu ai nici o referinte serioasa si independente afara de cuvinte goale.

de Wass Albert la 3 June 2009 - 11:40 pm

Hajra CFR ! Muie momo !

de UCJ la 4 June 2009 - 7:49 am

hai bai jidan ungur ce esti, mar in pizda matii de aici, ca poluezi aerul. mergi ia-o in gura lui Wass si Horthy, cei doi mari idoli ai evreilor unguri. iar pe emeric rosza, jidanul ala mincinos care zice ca e supravietuitor al Holocaustului dar apoi explica in presa ca la Oradea nu a fost Holocaust (!) o sa il fut personal …

@wass albert: tu esti pizda aia cu dinti stricati din poza? n-ai avut destula pula la viata ta si ai dat-o pe horthysme?

de UCJ la 4 June 2009 - 7:54 am

“George Bara vei fii condamnat la inchisoare de la 15 la 25 de ani penrtu crimele comise impotriva altor etnii, pentru antisemitism, anthungarism si pentru mentalitate antirom !”

vai de p mea, esti bolnav la cap mai omule :) du-te de te trateaza

de Irredentist la 4 June 2009 - 9:37 am

Pacat ca au murit toti Daci si nu pot spune ca n-au nimic in comun cu “”"bastinasii”"”" romani.
Fiecare daca ar fi langa mormantul strabunicii n-ar fi probleme.
Cu romani ardeleni adevarati nu sunt probleme, numai care au venit din Moldova, Oltenia sau stiu eu de unde, unde wc-ul e dintr-un bat si o groapa!!

de Inimaginabil la 4 June 2009 - 10:45 am

Un articol pornit de cineva care cunoaste istoria, dar numa istoria pe care vrea sa o cunoasca:) Cineva care este destul de stupid ca sa se lege si sa commenteze faptele altora care de multe ori semnifica doar o amintire/un simbol/ceva ce era frumos si bun candva pentru ei (Maghiari). Desigur exista si iredentisti ca tine (pentru ca daca nu ai fii iredentist,dupa cum ai scris articolul), dar ecesti oameni trebuie sculati la realitate, nu putem dormi secole asa, si nu ar fi bine sa ajungem nici unde a fost si este Cosovo (sau alte exemple asemanatoare), dar ca sa ajungem acolo e nevoie de intelegere din ambele parti si de disciplina + respect (din ambele parti). I continuare citind comentarile, foarte multe din ele m-au facut sa rad, si omul isi poate da seama chiar si de aici de ce ne tragem de par mai tot timpul (Romani si Maghiari) – pentru ca suntem plini de iredentisti, care refuza sa vada “imaginea completa” a lucrurilor. Precum am citit si in unele comentarii (scrise parca de ceva illuminati, cand ma uit la restu prostiilor) treaba sta cam in felul urmator: nomazi intradefar au fost foarte putini, in scimb de ce ne putem bucura este faptul ca Transilvania a fost sub ocupati Magiara/Austro-Ungara si ca majoritatea care a trait aici erau Unguri (Secui) si Sasi. Si de ce spun ca ar trebui sa ne bucuram? Ei de cate ori a fost Transilvani tapus impotriva turcilor (turci care de alungul istoriei au pus la pamant Regatul), si casa nu ne obosim cu lucruri mici sa ne gandim putin unde este Transilvania si unde este Moldova de exemplu. Diferenta e cer si pamant, dhiar si astazi, luand in considerare ca de zeci de ani banii din Ardeal scurg spre Moldova si Oltenia, inca tot noi ii intretinem. Si da datorita Secuirol si Sasilor, pentru ca nimeni nu poate fi atat de prost sa nege ca in transilvani acum 1000-500-100 de ani nu traiau in majoritate Maghiari urmati de Sasi, si la fel si majoritatea boierilor (cei care “trageau carul”), iar cea ce este acum in Transilvanea se datoreaza lor. Cine nu este convins de acest lucru il invit sa faca un tur prin judetul Sibiu de exemplu si sa faca numai o mica deosebire cum arata o casa saseasca si una romaneasca, sau chiar si un sat Sasesc fata de unul Romanesc, diferenta e aproape aceasi intre unul Secui si unul Romanesc. Deci ura si iredentizmul pe care il cultiva Romanii este ceva copilaresc/nebazat si deadreptul prostesc. Maghiarii de pe alta parte si ei se impart in doua cateogorii, cei care inca viseza la Ungaria mare, cei care vor lucruri care deja nu se mai pot scimba. Transilvania nu mai este un teritoriu majoritar Maghiara, la fel nici celelalte teritorii luate de la Ungaria, iar chiar daca s-ar intampla o unire nu ar cauza doar probleme. Si sunt a doua categorie care si-au dat seama de acest lucru si care vor/cer si spera la lucruri reale, aici vorbesc de cei care vor autonomie. Autonomia daca ati trace putin prin bancile facultatii de stiinte politice vti da seama ca poate fi de mai multe feluri si nu ar fi cazul de o autonomie “completa”. Autonomia pe care o cer nu inseamna ruprea teritoriului din Romania, nu inseamna “pasaport” sau “viza”… nu inseamna dacat autonomie partiala (cea ce inseamna autonomie culturala si partial financiara), lucru care ar stinge aproape de tot focul dintre iredentisti Maghiari si Romani. Dar atunci desigur nici articolele de “sub zero” ca si al tau nu isi mai vor avea rostul.

de Irredentist la 4 June 2009 - 12:17 pm

catre Inimaginabil
In general imi place comentariul tau.
Numai cateva precizari:
-Abtibildurile
Daca vezi pe o masina harta “Ungariei Mare”, nu inseamna ca conducatorul acestuia vrea reviziunea hotarelor.
Nimeni nu e asa de tampit ca sa vrea o minoritate in Ungaria de 8 milioane de romani.
Cel mai des o folosim numele Ungaria Istorica (Tortenelmi Magyarorszag).
Este simbolul solidaritati intre maghiarimea Ardeleana, din Voievodina(Sarbia), din Slovacia si din sud-vestul Ucrainei.
Deci inseamna ca noi maghiarii suntem uniti oricate hotare ar fi intre noi.
- Autonomia
Si Vadim Tudor stie sigur ca autonomia nu reprezinta pericol pentru suverenitatea Romaniei, precum nu este pericol nici pentru Spania, Italia, Finlanda… etc.
Romani din Ungaria detin deja autonomie culturala precum si altele minoritati.
Dar fara program cu care ar aduce bunastare cetateniilor din Romania trebuie sa minceasca pe romani.

de UCJ la 4 June 2009 - 12:25 pm

Dragi cititori (in special cei huni),

IREDENTÍSM s.n. Mişcare politică de eliberare naţională a unor teritorii aflate sub ocupaţie străină, devenită, după primul război mondial, mişcare anexionistă şi naţionalistă. [Var.: iridentísm s.n.] – Din it. irredentismo, fr. irrédentisme.

Deci, de unde pizda mamii voastre de unguri ati inteles voi ca articolul e iredentist? Militeaza pentru anexarea vreunui teritoriu? Sau chiar voi vorbiti de Ungaria Mare si strigati iredentism. Labe de unguri prosti. La balamuc cu voi

de Irredentist la 4 June 2009 - 12:43 pm

Bravo UCJ!!! :) ))
Articolul nu e iredentist, e sovinist!!!

Hai CFR!!!!!

de unu-doi-trei la 4 June 2009 - 12:51 pm

Nu mi se pare normal ce se intampla…Si nu inteleg cum se mai mira ungurii cand vad reactii negative? Cum sa se mire? Adica sincer mi se pare o nesimtire, lipsa de respect si de coloana vertebrala gesturile astea, cu stema Ungariei Mari – nu stiu cum vi se pare voua si nici nu ma intereseaza, nu vreau sa conving pe nimeni de nimic, e doar parerea mea…

Dar cum ar trebui sa reactioneze populatia MAJORITARA la o asemenea “declaratie”? Sa ignore asa ceva? Poate ca intr-o alta tara nu ar fi nici o problema, dar tinand cont de istoria (extrem de) lunga a conflictelor intre aceste doua etnii…nu mi se pare o idee prea stralucita sincer.

Au trecut 100 ani…reveniti-va (si asta e valabil pt mai multe cazuri)

@ Irredentist – te astepti ca romanul de rand sa inteleaga asta?

de steinunn la 4 June 2009 - 1:00 pm

Olvastam a cikket és a kommentárokat. Sajnos ez egy örök téma itt Romániában. A román butaság miatt, kérlek ne sülyedjünk mi magyarok erre a szintre.

de Irredentist la 4 June 2009 - 1:14 pm

Ce ar trebui sa inteleg?
Ca n-am voie sa ma simt acasa ca maghiar pe pamantul pe care traim mai mult de 1000 de ani?!?!?! (Ceeace este DOVEDIT!!!!!!)
Eu n-am voie sa folosesc simbolurile nationale ca o disturba cotropitorii!?!?!?
Si voi aveti voie sa ridicati statui lui Avram Iancu si sa numiti scoli dupa el, cine a intrat cu motii in sate maghiare si a ucis sute de femei, copii, batrani?!?!?!?!?

de Irredentist la 4 June 2009 - 1:17 pm

Si eu ce ar trebui sa inteleg?
Ca n-am voie sa ma simt acasa ca maghiar pe pamantul pe care traim mai mult de 1000 de ani?!?!?! (Ceeace este DOVEDIT!!!!!!)
Eu n-am voie sa folosesc simbolurile nationale ca o disturba cotropitorii!?!?!?
Si voi aveti voie sa ridicati statui lui Avram Iancu si sa numiti scoli dupa el, cine a intrat cu motii in sate maghiare si a ucis sute de femei, copii, batrani?!?!?!?!?

de Irredentist la 4 June 2009 - 1:27 pm

Ti se pare normal ca cand ma uit oriunde in Ardeal vad sangele si munca stramosiilor mele, si vine unu din sud sau est si se poarta cum cocosul in curte?!?!?!?

de loyal la 4 June 2009 - 1:36 pm

@Inimaginabil !!!!!! AMIN !!!!!

de Szász István Szilárd la 4 June 2009 - 2:20 pm

A Jó Isten áldjon meg benneteket!

de Attila la 4 June 2009 - 2:27 pm

Eu nu stiu cine este domnul Bara, dar sunt sigur ca nu a cunoscut in viata lui un ungur. Despre secui, va spun eu sigur ca daca as cauta as gasi un sat care are mai mult de 350 de secui, iar despre abtibilde si festivitati: toata lumea este libera sa faca ce vrea cu masina lui sau cu timpul petrecut la o astfel de manifestare.

Numai bine!

de NapocaNews la 4 June 2009 - 2:41 pm

@Attila: te contrazice ultimul recensamant din Romania, la care s-au declarat secui doar 350 de persoane. Teoretic, sunt prea putine pentru a fi considerate o minoritate. Sunt mai multi cetateni romani de origine chineza in Romania …

de Un european la 4 June 2009 - 2:54 pm

In primul rind: Pastele si Rusaliile nu sunt numai al catolicilor, ci si al reformatilor, uniterianelor, evanghelistilor. In afara de ortodocsi, toata Europa atunci sarbatoreste, deci gresit numiti Paste sau Rusalii catolice!
In al doilea rand: In Uniunea Europeana nu mai conteaza cine in ce limba vorbeste si ce scrie pe masina lui, si ce steag tine in mana. Oare daca in locul stemei Ungariei Mare, sa zicem, era stema Americii, sa Olandei, ar fi derenjat pe cineva? Sunt convins ca pe nimeni! Deci trebuie obisniut cu gandul ca suntem multi si suntem diferiti. Vorbim in limbi diferite, ne gandim diferiti. Ungurii care au venit in Romania in afara ca au purtat diferite steme si steaguri nu au facut nimic ilegal, nu i-au facut rau nimenui. Daca atata ajunge pentru fericire, ce va derenjaeaza? Romania tot Romania ramane!

de chill la 4 June 2009 - 4:21 pm

@ NapocaNews Eu mai degraba cred ca nu le pasa sa se prezinte la ultimul recensamant din Romania, nu-i vorba ca nu sunt multi. Si stii ce zic eu? Mai bine sa fii tu bucuros ca nu le pasa, ca daca mai multi oameni s-ar gandi la fel ca tine ar veni un timp cand le pasa secuilor, si crede-ma, astia te-ar manca pe viu si pe tine si pe neamul tau. Cunosti tu macar un secui? Sau macar istoria lor? Oamenii astea sunt istesti, iubitori de pamantul lor, le place pacea, sunt foarte credinciosi… pana cand le dai un scop… dar atunci devin ca leii, sau si mai rau… Deci sa te potolesti, ca vorbesti despre puterea oamenilor care au aparat toata Europa de turci si mongoli pentru sute de ani, crede-ma, n-o sa se sperie de tine la nevoie. Mai bine politicienii ar incerca sa le tina bucurosi. De fapt toti ungurii sunt asa… le place sa traiasca in pace, nu le arde de nimeni daca sunt lasati in pace. Asta ar trebui sa invete poporul Roman si cele din jur, cu tine, Bara si oameni ca Vadim si Funar in primul rand.

de Chinezii?/? la 4 June 2009 - 4:31 pm

Voi, toti care aveti gura mare si va dati de unguri… mai bine va ganditi ce o sa fie cand astea din Asia nu vor mai avea loc acasa si o sa vina la noi in tara. Sa va fie frica de asta, nu de Unguri si obiceiurile lor, ca noi am trait foarte frumos cu maghiarii pt. cine stie cat timp… dar cu rasa care vine… nu se stie cum o sa fie, deci sa va rugati Domnului ca Ungurii raman cu noi si galbenii nu ne alunga din tara asta frumoasa. Si NapocaNews, poate tu nu te-ai gandit, dar ar fi un lucru foarte trist daca, ce zici tu este adevarat… ca atunci invazia a inceput si vai de noi si de saracii unguri din Ardeal… si vai si de Europa!

de hhh la 4 June 2009 - 8:12 pm

Daca ai avea putina cunostinta in cea ce priveste politica ai sti ca doar un preot candideaza, si acest preot nu este catolic. Iar in cea ce priveste evenimentul daca te rog nu amesteca religia cu politica. Au existat steaguri cu Ungari Mare? Eu nu am vazut chiar atat de multe. Iti sfatuiesc sa te informezi inainte sa scrii. Si mai ales nu uita, ca Romania este membra a Uniunii Europene, si astfel ar trebui sa te porti ca un cetatean al acestuia, adica ar trebui sa dai dovada de putina cunoastere a culturii cu care locuiesti intro tara.

de shhhtttt la 4 June 2009 - 9:09 pm

mi-e mila de cei care-si bat gura, si ii respect pe acele persoane care judeca…

de OMG la 4 June 2009 - 9:33 pm

@ “de Razesu la 1 June 2009 – 11:38 am

Dar ungurii sunt vinovati ? Ei isi vad de ale lor. Vinovati sunt ai nostri. Toti cei care au vazut si le-au permis sa intre in tara cu stema Ungariei mari pe parbriz, sa strabata drumul pana in inima tarii nestingheriti si sa se saramureze cu dorintele lor de expansiune.” etc etc etc…

Hahahaha… eu am o alta explicatie pentru murdaria din Transilvania. Nu prea cred, ca ungurii sunt vinovatii. Hai sa incercam: du-te pt. un weekend in Ungaria… sa faci fotografii: pe strada, case, numai asa, sate mici daca vrei, sau orase daca preferi. Weekendul viitor du-te dincolo de Carpati. Sa faci fotografii si acolo. Si dupa aceea, hai si posteaza-le aici pe blogul asta. Simplu, poate si educativ pt. multi. Dar chiar, nu trebuie sa mergi pana in Ungaria. Du-te intr-un sat Secui sau Sas. Dupa aia… du-te intr-un sat oltenesc, moldovenesc, sau si mai usor, uita-te la ProTv cand arata oamenii astea din Oltenia si Moldova care se impusca pt. 30 de lei, si satul lor este un singur cos de gunoi. Foarte usor. Mai oameni… daca nu stiti despre ce vorbiti, mai bine taceti. Asta a fost chiar ridiculos, nu-mi dau seama cum altii nu au reactionat la o prostie ca acesta.
???

de vai vai la 4 June 2009 - 9:57 pm

Dragi Unguri,
Imi pare nespus de rau sa va vad certandu-va cu astfel de oameni. Nu cunoasteti inca gandirea multor retardati din tara asta? Uite, poetul nostru mare, Vasile Alecsandi, stia ceva cand a scris “Miorita”. Nu ati citit? Olteanul si Munteanul vrea sa-l omoare pe Ardelean, pt. “Că-i mai ortoman. Ş-are oi mai multe, Mândre şi cornute. Şi cai învăţaţi. Şi câni mai bărbaţi.”. Asa. Si cu asta am caracterizat mai multi oameni din blogul asta. Lasati-i in pace, astea se iau de voi ca sunt nefericiti si jelosi, ca nu au reusit inca sa va scoata din fire. (Si eu sper ca nici nu o sa reuseasca.)
Chiar ca mi-e rusine cateodata de poporul asta Roman. Slava Domnului ca exista oameni intre noi ca Inimaginabil , un European, loyal si etc. Stie toata lumea despre cine vorbesc.
Mersi ca ati citit si sper ca in curand Ardealul va fi tara oamenilor normali, invatati si iubitori unul fata de celalalt. Asa cum a zis si Inimaginabil.

de Wharever la 4 June 2009 - 10:11 pm

auci

hai sa cultivam transilvanismul
stiti ce inseamna?
Nu inseamna din ce neam ai venit ce natie ai, numai faptul ca te-ai nascut in Transilvania, si locuiesti aici te determina :P

de nu chiar la 4 June 2009 - 10:30 pm

@vai vai
Mersi pentru cuvintele tale prietenoase, dar cred ca niste oameni o sa se lege de tine, deci inainte ca asta sa se intample, vreau sa clarific ceva, despre Miorita. Chiar, in textul original era Baciul Muntean, Baciul Oltean si cel Ardelean, dar asta s-a schimbat acum de cam 50 de ani. In scoli se invata intr-un fel ca este Baciul Vrancean si cel Moldovean care vrea sa-l omoare pe cel Ungurean. Dar acum, daca te uiti pe faimosul de internet, poti gasi si texte in care baciul Ungurean si cel Vrancean vrea sa-l omoare pe cel Moldovean. Deci Miorita, pt ca este o poezie populara CULEASA de Alecsandri, se schimba cu anii, si ma gandesc si cu politica si regiune.
De altfel mersi si tie si celorlalti din blog care se gandesc ca noi si vrea pacea si un viitor sigur pentru toti Ardelenii, sa fie ei Unguri, Romani, Germani, etc etc etc. Transilvania a fost si mereu va fi pamantul multor culturi si cred ca este cel mai bun exemplu din istorie pentru coexistenta culturala si nationala. Si cu omorarile… toata lumea omoara pe cine poate in timpul razboaielor. Dar in timpul pacii chiar ca aici a fost cea mai indelungata si frumoasa multinationalitate din lumea pe care o stim noi. (Ma refer la ultimii 1000-1500 de ani, n-are rost aici sa vorbim despre orice altceva).

de Attila la 5 June 2009 - 5:22 am

Domnule Bara, mi-ar placea tare mult sa va fac un tur al Transilvaniei sa va dovedesc ce fel de oameni sunt ungurii si secuii, sa va dovedesc ca gresiti cand spuneti si ganditi ceea ce ganditi. Idioti sunt peste tot, fie ei romani, unguri sau alte nationalitati, dar cum probabil bine stiti, nu poate fi caracterizata o intreaga nationalitate dupa cateva persoane.
Nu stiu ce ati vrut cu acest articol, dar ati reusit sa creati o distanta si mai mare intre aceste doua nationalitati, etnii, in loc sa fiti cineva care ii apropriati. Sunt sigur ca ati auzit de expresia: “Schimbarea intotdeauna incepe de la tine”. Si cu asta, nu mai vreau sa scriu nimic aici.

Cu stima,
Attila

de Pethő Attila István dr. la 5 June 2009 - 10:35 am

Megdöbbentő, hogy magukat értelmes inteligens 21-ik századi kuktúrár hirdető publiszták ilyen úszító, mocskos, gyűlöletet keltő irásokat tehetnek közzé. Ha nem tévedek Románia azért került az EU-ba, mert hírdette, vallotta, hogy a demokráciát magáévá tette! Nem vonom kétségbe, lehet, hogy így van! Azonban dajno – mindkét oldalon – található olyan rákos fekély amit ki kell írtani gyökerestől. A mútról sokat lehet és kell beszélni, s egyik nép ma élő fiai sem tehetnek arról, hogy a történelem során politikusaik hogyan viselkedtek. Legfeljebb sajnálkozhatnak azon, hogy egy egy személy mekkora kárt tett népének.
A gyülőlet, gyülölködés sehová sem vezet. Az együttélést tanulni kell, különösen két olyan nép között akik évszázadok óta együtt élnek és éltek. Egymást ki lehet írtani, de egy nép vágóhidakra küldésének vágyálmaiban magukat ringatók ne feledjek, hogy útána ők következnek egy másik nép által.
Ami a római katolikusok ünnepét illeti az nem irányult a román nép ellen. Aki ezt állítja nem más mint elmezavarodott vadállat. Ami pedig Nagymagyarország emlékét idézi, az messze nem ját azzal a veszéllyel mint aki a Nagy Románia vágyálmában él. Nekünk nincs Nagymagyarország pártunk szemben a a Nagyrománia párttal. Végezetül nem kéne elfelejteni, hogy ki mint él úgy ítél!
Románok! Örvendjetek mindannak ami népetek kultúrájához tartozik, s amire jó emlékeznetek. Mi is ezt tesszük, éppen ezért ez ne fájjon nektek!

de cotoroanta la 5 June 2009 - 1:30 pm

NapocaNews: “e ca diferenta dintre sclav si salariat”

Mai bine sclav, decat salariat – dar presupun ca n-ai atata mandrie ca sa refuzi un “salariu”. Iti propun sa cauti cuvantul “mandrie” intr-un dictionar explicativ.

Oameni buni, Romania e parte a Uniunii Europene… si in curand va fi parte a spatiului Shengen… OARE MERITA?!

de Ion Oltean-Ardeal la 5 June 2009 - 2:49 pm

eu sunt din Ardeal,mures,roman 100%.Insa in satul in care locuiesc 90% sunt maghiari,5% rromi si 5% romani(dintre care si familia mea).Va spun ca la magazin,posta,pe strada peste tot se vb maghiara…insa nu cred ca asta este o problema…eu sunt cu toti prieteni..copii mei au prieteni numa maghiari…deci nu cred ca se pune problema ca esti roman,maghiar,rrom sau ce vrei tu. Vreau sa va spun ca pe mine ma face f fericit acest lucru..o tara este cu atat mai frumoasa cu cat convietuiesc mai multe natii.Referitor la sarbatorile lor,la noi sunt numai reformati in sat si si ei au sarbatorit,nu doar catolicii!deci “dmnle” Bara eu personal cred ca nu isi are rostul acest articol,cred-adica sunt sigur ca dvs ati publicat articolul acest prostesc din cauza ca nu ati avut alceva de facut.Si stiti foarte bine ca la Cluj se traieste bine,la fel de bine ca si in Ardeal in general(bine ma refer”mai bine”ca si in alte parti ale tarii)…deci un lucru va spun…Sa traiti in armonie(si si bine-vb lui Base) ptr ca se poate..NOI AM REUSIT.ma inteleg f f bine si cu Mogdi neny,si cu Pistha baci de peste drum…Numa`bine…Minden yot…Alles gute! P.S. Politica este o minciuna si un jeg.atat cea din partea UDMR ului…cat si din partea PSD,PD..etc etc…ca si in toata lumea.NU JUDECATI OAMENII DIN CAZUA CA CE VREA MARCO BELA SI CEILALTI NESIMTITI!!!!! Bafta!

de NapocaNews la 5 June 2009 - 3:08 pm

Perfect de acord cu dvs. De altfel, nu cred ca se intelege din articolul meu ca as avea ceva cu ungurii. E vorba doar despre cei cu atitudini extremiste, care nu se pot abtine nici cu ocazia unei sarbatori crestine.

Ca au intervenit in comentarii diferiti diversionisti si oameni plini de ura care au incercat sa ma scoata ca extremist si sovin (dar semnandu-se cu numele unor criminali de razboi), este doar o slaba incercare de a deturna mesajul. De altfel, este o tehnica destul de veche si de uzitata: hotul striga hotul. Cine are minte si discernamant a inteles articoul meu, cine nu, Dumnezeu cu mila.

Va salut pe toti, George Bara

de gergo la 5 June 2009 - 3:45 pm

Egy kedves baratom, aki egy halom jo viccet szokott kuldeni nekem, ma ezt a linket kuldte el es meg azt sem mondhatom, hogy felhaborodva olvastam. Jot nevettem, mert ertelmes magyar, roman, vagy akarmilyen nemzetisegu ember az ilyet nem szabad es szerintem nem is tudja komolyan vegigolvasni.Ugyanakkor meglepodtem, hogy ennyi komment erkezett magyaroktol. Szerintem nem szabad lealacsonyodni azokhoz, akik az ilyen cikkeken komolyan el tud gondolkodni, esetleg fehaborodni. Szerintem mi senkinek nem kell bebizonyitsunk semmit, sem a letjogosultsagunkat Erdelyben, sem a kulturank letezeset, sem pedig a roman kultura milyenseget. Aki akarja az ugyis latja becsukott szemmel is, aki pedig nem, annak soha a budos eletben nem fogjuk tudni bebizonyiani, hogy tevednek.

Hagyjuk a picsaba oket, egy billentyu leutest nem erdemelnek.

de vai vai la 5 June 2009 - 4:44 pm

Domnul Bara,
Eu totusi cred ca din articolul Dvs. si din multe alte filme, comentarii scrise/publicate de DVS totusi reiese sovinismul, si chiar foarte mult. Sunt foarte fericit insa sa vad, ca nu ati prea gasit urmaritori, ca oamenii din Ardeal s-au gasit unul pe celalalt si sper ca cei care gandesc si vorbesc ca Dumneata, in curand ne vor lasa in pace. Eu credeam ca cu sfarsitul erei “Funar” si sovinismul s-a terminat in Cluj, dar acum sincer sper, ca in final totusi se termina cand, si sper ca in curand, NapocaNews-ul dvs va fi desfiintata.

de Ion Oltean-Ardeal la 5 June 2009 - 6:16 pm

Ba da dmnle Bara,in dezacord total cu dvs.Clar asta vad!adica ca sunteti 100%contra ungurilor! Dupa cum a mai scris cineva…daca era steagul Somaliei pe vreo masina sau harta Bangladeshului nu observa nimeni,nu scria nimeni un asemenea articol,dar cum o aparut rosu-alb-verde..poftim si rezultatu.Intrebarea este dece??oricum se stie ca Ardeal este in ROMANIA si asa va fi.Dece trebuie intotdeauna sa ne luam unu de altu?!? si sa va reamintesc: masina personala este un bun personal deci daca omu`vrea sa se c**e pe ea,treaba lui(scuzati expresia!)..si sarbatoarea lor de acolo din Harghita ce are toata lumea cu el? Am auzit ca este un lucru extraordinar..se aduna toti credinciosii,toti catolicii din intreaga lume(chiar daca nu am fost inca,am sa ma duc in viitorul apropriat) si inca ceva puteti sa mergeti si dvs linistit chiar daca sunteti ortodocs..daca sunteti credincios,desi mi se pare a nu fiti[un om credincios crede in Dmnzeu,isi respecta semenii,nu omoara,nu fura..vezi continuarea in Biblie la 10 porunci]. Un ultim cuvant,si cu asta o sa inchei totul,ptr ca cine este om normal stie si fara sa scriu eu aici: ROMANIA ESTE O TARA DEMOCRATICA IN U.E…ce ce nu va mai zic ce inseamna..daca aveti putina cultura o sa intelegeti..iar daca nu Dmnzeu cu voi. O seara minunata tuturor romani,maghiari,secui,moldoveni,olteni,banateni..U.E si la toata lumea! Ion O.

de pt George Bara la 5 June 2009 - 6:33 pm

Bara ti-am scir iti recomand Balanceaca sau Tulghesul, poate vei deveni un om, dar nu vad nici o sansa sa devii. Stii de muzeul Antipa? Cred ca lipseste o specie de Bara de acolo!!

Esti foarta ingust si limitat acolo sus ca sa intelegi ceva! Nu cunosti alte culturi si cotcodacecsti aicia?

As vrea sa aflu cati ani poate sa fie o specia care scrie asa!

Mai citeste o carte , mai cunoaste cateva din civilizatia altora.

Stii mai intai toti suntem oameni, iar tu?

de Tene Ionut la 5 June 2009 - 9:24 pm

George Bara a scris un articol corect. El s-a referit doar la radicalii si extremistii maghiari care viseaza cu ochii deschisi si pe strada la Ungaria Mare. Pe ungurii cinstiti care respecta legea si Constitutia îi respectem ca si unguri, care au dreptul la cultura si identitatea lor fireasca. În schimb pe radicalii cu visuri revizioniste nu-i vom lăsa şă-şi facă de cap în România si să încalce legea. Faptele lor anti-statale le vom aduce la cunostinta opiniei publice si ale institutiilor sstatului roman.

de tricou la 6 June 2009 - 9:06 pm

Eu nu cred ca Bara s-a referit numai la cei extremisti… si totusi ce inseamna extremist? Sa poarta cineva un tricou de propria alegere? Deci de acum inainte, daca vad pe cineva un tricou cu Britney Spears, o sa am dreptul sa scriu un articol despre durerea mea personala, ca respectiva/respectivul m-a suparat cu reclama lui Britney Spears? Nu inseamna nimica ce scrie pe un tricou. Nu va fie frica de tricouri, mai degraba sa va fie frica de articole soviniste in ziare/pe internet.

de Fekete Sándor la 24 June 2009 - 3:18 pm

Tisztelt Olvasói ennek a cikknek,

Elöszőr ugy gondoltam, hogy románul irok vissza ennek a “valakinek”, vagy inkább “senkinek”, dehát ahogy fennébb is megemlitik “egy billentyű leütést nem érdemel”.Mindenképp egyetlen dologra kérném csak meg, arra az apróságra hogy mutassa meg nekem az ük-ük-üknagyapja sirját itt Erdélyben, mert én bármikor megtudom mutatni neki!

de PUK la 25 June 2009 - 4:47 pm

Stimate George Bara !

Poate esti informat despre anumite chestii de istorie, si ma adresez totodata si celorlalti prosti, dar mai trebuie sa invatati foarte mult ca sa puteti scrie, ceea ce ati scris, VOI marii pioneri ai romaniei. Si va si cred ca faceti chestii de genu, si va legati de toti cei care au facut ceva, si au fost cineva, nu ca ai vostrii marii romani, pentru ca istorie nu aveti, limba….nu aveti….literatura…putin, gramatica pe nica-ieri. De ce va strambati ? va cred, VA ESTE CIUDA pentru toate ce avem, logic voi nu, si nu aveti ce face, dar sa va legati de OAMENI, ca si noi, nu ca voi rromanii(hoti, mincinosi, etc.etc.)

o zii buna in continuare, si spor la invatat istorie :)

de UCJ la 18 August 2009 - 1:42 pm

“VA ESTE CIUDA pentru toate ce avem”… Toate ce aveti, mai putin Transilvania :) FRUSTRATILOR

de Tismaneanu la 18 September 2009 - 8:17 am

Tene si cu Bara ne salveaza tara !

de NapocaNews la 9 December 2009 - 5:02 pm

Daca ati inceput cu a ne critica numele publicatiei, sunteti pe drumul cel bun. Astept cu nerabdare comentariile dvs. Presimt ca ne vom distra de minune :)

de ErdelyiMagyarIdiots la 19 January 2010 - 4:29 am

E extrem de dificil sa stai printre unguri si sa nu le dai cu ceva-n cap sau sa le tai limba, cand auzi cata ura si cat barbarism au in sange. Verificat si lamurit in privinta asta. Singurii unguri buni sunt cei asimilati.

de kaLoo la 31 January 2010 - 12:57 pm

No ma bozgorilor, voi nu aveti ce face? O sa aveti Ardealul cand o face plopul micsunele! Va mai trimit ai vostrii vederi cu Ulan Bator?

Lasati un comentariu