Pasi ca sa devii mai inteligent | NapocaNews

Pasi ca sa devii mai inteligent


Creierul este probabil cea mai mare forta de care dispunem. Neuronii continua sa se formeze si dupa nastere, pana in jurul varstei de cinci ani, dupa care sinapsele se dezvolta foarte mult in functie de activitatile motrice si intelectuale pe care le avem. Insa odata cu inaintarea in varsta tot mai multi neuroni mor, mai ales cei din acele arii cerebrale care nu au fost folosite suficient.

Se spune ca exercitiile mintale sunt cele care antreneaza cel mai bine crierul si ii mentin tonicitatea functiilor. Asadar, cei care nu isi folosesc suficent creierul “pierd” un numar mult mai mare de neuroni. Asadar, va descoperim cei mai buni pasi pentru a va creste inteligenta si a va mentine functiile cerebrale intr-un tonus bun.

13 pasi ca sa devii mai inteligent

Asculta

Invata sa asculti ceea ce se petrece in jurul tau, sunetele dezvolta foarte bine creierul. Poti asculta sunetele din jur intr-un moment de relaxare sau poti asculta muzica, insa este recomandat sa asculti de mai multe ori o melodie astfel incat sa incerci sa-i reti acordurile, ritmul si cuvintele daca acestea exista. In felul acesta exersezi memoria auditiva.

Stimuleaza-ti imaginatia

Cel mai bun exercitiu este acela de a citi, astfel cuvintele scrise pe foi se transforma in imagini si sentimente in creier. In felul acesta se dezvolta nu doar memoria vizuala si capacitatea de interpretare, dar si intuitia si empatia.

Aromaterapia

Aceasta stimuleaza foarte mult memoria olfactiva. Asadar, incerca sa ai acasa si la birou arome de uleiuri esentiale care emana mirosuri in fucntie de locul unde se gasesc. Astfel la birou se recomanda esente tonice precum cele de citrice sau vanilia, iar acasa ceva mai relaxante, precum cocosu, florale sau chiar exotice ori pur si simplu de levantica sau lavanda. Vei observa ca in timp doar simplul parfum poate aduce instant numeroase amintiri sau notiuni invatate.

Invata mereu ceva nou
Nu lasa sa treaca macar o zi fara sa inveti ceva nou. Exista nenumarate metode de a face acest lucru, de exemplu citesti in ziar si articolele care pana acum nu te interesau, in felul acesta poti invata cuvinte noi. Poti incerca sa faci un lucru de care pana acum te fereai, de exemplu iti prepari tu o mancare sau setezi un aparat ori incerci ceva nou. Fii intotdeauna deschis incercarilor si noului, caci cu siguranta se ivesc destule ocazii chiar si intr-o singura zi. Aceasta atitudine te ajuta ca in timp sa devii foarte deschis, sa inovezi si sa gasesti usor solutii si mai ales sa te adaptezi intr-un timp foarte scurt chiar si celor mai bruste schimbari.
Creeaza

Nu te speria daca uneori, mai ales inainte de culcare sau in unele pauza pe care le faci in timpul muncii, creierul simte nevoia de a imagina tot felul de ganduri, astfel mintea iti poate zbura departe, chiar la lucruri care nu sunt reale sau nu s-ar putea intampla. Lasa mintea sa creeze: situatii, solutii, iar tu o poti stimula si mai mult incercand in mod intentioanat sa iti imaginezi ceva, sa scrii poezii, o poveste, un articol, sa folosofezi etc. Acest exercitiu te va ajuta sa inveti sa gasesti solutii pentru cat mai multe situatii problematice si totodata sa iti controlezi in timp reactiile, cuvintele, fara a face un mare efort pentru aceasta. Ti s-a intamplat sa gandesti vreodata ca nu ai dat replica pe care o vroiai la timpul potrivit? Sau ca puteai in acel moment sa faci alta alegere, dar nu ai avut forta sau ideea? Prin acest exercitiu si prin citirea multor carti vei ajunge sa gasesti instant replici sau solutii potrivite.

Descifreaza

Antreneaza mintea sa gaseasca solutii din situatii incurcate si aceasta o poti face cel mai usor prin jocuri: jocuri de cuvinte incrucisate, de cifre cum este sudoku, citeste o carte buna unde trebuie sa “patrunzi” mai adans printre randuri dincolo de simpla poveste, joaca sah etc.

Acorda atentie simturilor tale

Invata sa te ajuti de simturi, asadar asculta muzica atunci cand inveti sau lucrezi, chiar daca la inceput ti se va parea greu, vei invata sa “lucrezi” pe doua planuri si asta chiar te va ajuta, caci pe de-o parte te relaxezi, iar pe de alta te concentrezi. Candta, cu vocea sau invata sa canti la un instrument, dezvolta-ti motricitatea dansand, poti de exemplu sa inlocuiesti sala cu orele solicitante de dans.

Vorbeste

Studii de specialitate au demonstrat ca cei care vorbesc mai mult, traiesc mai mult. Vorbeste ori de cate ori vei avea ocazia, astfel iti dezvolti vocabularul si multe alte arii cerebrale caci se pare ca in timpul vorbirii sunt stimulate foarte multe zone din creier.

Fii atent

Incearca sa fii atent la tot ce te incornjoara: pe unde mergi, numele magazinelor, al strazilor, al oamenilor, conversatiile, vestimentatia, culorile si aranjamentele in camera, ceasul si asa ami departe, Incearca sa retii cat mai mult din… viata. La inceput poti incepe prin exercitii simple. De exemplu intra intr-o camera unde nu vei mai intra curand, de exemplu un magazin la care mergi rar si retine zece obiecte din el, precum si localizarea lor, culoarul, culorile si pretul. Apoi incearca sa ti le amintesti imediat ce iesi din magazin. Apoi la doua ore incerca din nou sa iti aduci aminte. Apoi, cu trecerea timpului, incerca sa retii si mai multe lucrurui, din ce in ce mai multe…
Unele obiceiuri sunt constructive, dar minte se obisnuieste cu ritina. Asadar, incerca sa folosesti foarfeca cu mana stanga, sa mananci cu mana stanga, sa muti cosul de gunoi de la birou, sa schimbi ordinea lucrurilor in sertare sau in casa ori pe birou, in felul acesta iti lasi mintea sa lucreze, fara a forma automatisme inutile. Acest exercitiu iti creste considerabil capacitatea de adaptare la schimbrai.

Introspectia

Analizeaza-ti, cand ai putin timp, trairile, reactiile, mai ales pe cele rele. Gandeste-te ce te-a determinat sa te porti sau sa spui ori sa simti anumite lucruri. Nu are rost sa spunem mai multe, vei sesiza cat de multe lucuri vei afla…

Sportul si alimentatia

Incerca sa mananci cat mai sanatos, o minte sanatoasa se gaseste intr-un corp sanatos cum spune celebra expresie. Sportul oxigeneaza organismul, inclusiv tesutul nervos, care consuma 20% din cantitatea de oxigen dintr-un inspir, un procent foarte mare.

Somnul si relaxarea

Odiha este foarte importanta pentru organism nu doar pentru faptul ca in timpul somnului se regenreaza tesuturile, ci pentru ca multe arii cerebrale sunt mai active in timpul somnului decat in starea de veghe. Aceste arii cerbrale reanjeaza amintirile, fortifica memoria, estompeaza trairile negative, modeleaza subconstientul si otnifica functiile cerebrale. Cel mai bun este somnul cu vise, contrar miturilor care circula in privinta somnului profund, fara vise. De fapt, in timpul viselor se intampla cele mai mari modificari la nivelul descarcarilor emotionale, influentand puternic starea psihologica a individului.

Sursa: www.healthy.ro

Stiri Asemanatoare:



Comentarii

2 comentarii

  1. neuronos says:

    Merita citit bine intregul articol !
    Exercitiu, pe scaun, cu piciorul putin ridicat deseneaza un cerc in aer, apoi cu mana opusa un cerc in sens invers ! Automat creierul schimba sensul cercului desenat cu piciorul !

  2. Calin says:

    “Health designates a process of adaptation. It is not the result of instinct, but of an autonomous yet culturally shaped reaction to socially created reality. It designates the ability to adapt to changing environments, to growing up and to ageing, to healing when damaged, to suffering, and to the peaceful expectation of death. Health embraces the future as well, and therefore includes anguish and the inner resources to live with it.

    Health designates a process by which each person is responsible, but only in part responsible to others. To be responsible may mean two things. A man is responsible for what he has done, and responsible to another person or group. Only when he feels subjectively responsible or answerable to another person will the consequences of his failure be not criticism, censure, or punishment but regret, remorse, and true repentance. The consequent states of grief and distress are marks of recovery and healing, and are phenomenologically something entirely different from guilt feelings. Health is a task, and as such is not comparable to the physiological balance of beasts. Success in this personal task is in large part the result of the self-awareness, self-discipline, and inner resources by which each person regulates his own daily rhythm and actions, his diet, and his sexual activity. Knowledge encompassing desirable activities, competent performance, the commitment to enhance health in others – these are all learned from the example of peers or elders. These personal activities are shaped and conditioned by the culture in which the individual grows up: patterns of work and leisure, of celebration and sleep, of production and preparation of food and drink, of family relations and politics. Long-tested health patterns that fit a geographic area and a certain technical situation depend to a large extent on long-lasting political autonomy. They depend on the spread of responsibility for health habits and for the socio-biological environment. That is, they depend on the dynamic stability of a culture.

    The level of public health corresponds to the degree to which the means and responsibility for coping with illness are distributed among the total population. This ability to cope can be enhanced but never replaced by medical intervention or by the hygienic characteristics of the environment. That society which can reduce professional intervention to the minimum will provide the best conditions for health. The greater the potential for autonomous adaptation to self, to others, and to the environment, the less management of adaptation will be needed or tolerated.

    A world of optimal and widespread health is obviously a world of minimal and only occasional medical intervention. Healthy people are those who live in healthy homes on a healthy diet in an environment equally fit for birth, growth, work, healing, and dying; they are sustained by a culture that enhances the conscious acceptance of limits to population, of ageing, of incomplete recovery and ever-imminent death. Healthy people need minimal bureaucratic interference to mate, give birth, share the human condition, and die.

    Man’s consciously lived fragility, individuality, and relatedness make the experience of pain, of sickness, and of death an integral part of his life. The ability to cope with this trio autonomously is fundamental to his health. As he becomes dependent on the management of his intimacy, he renounces his autonomy and his health must decline. The true miracle of modern medicine is diabolical. It consists in making not only individuals but whole populations survive on inhumanly low levels of personal health. Medical nemesis is the negative feedback of a social organization that set out to improve and equalize the opportunity for each man to cope in autonomy and ended by destroying it.”

Comentati