Sorin Apostu a primit cartonaş roşu de la maghiari

• publicat la: 13 June 2011
Sorin Apostu a primit cartonaş roşu de la maghiari

Aproximativ 30 de tineri maghiari au organizat, sâmbătă seara, în Piaţa Avram Iancu, un flash mob prin care au dorit să-i atragă atenţia primarului Sorin Apostu asupra comunităţii maghiare.

Tinerii s-au adunat în faţa Teatrului Naţional, când oficialităţile soseau la festivitatea de premiere a TIFF, şi au ridicat câte un cartonaş roşu pentru primarul Sorin Apostu.

Ei au purtat şi pancarte cu mesaje critice la adresa primarului.

Printre protestatari s-a numărat şi Gergely Balasz, preşedintele CNMT pe zonă.

Protestatarii doresc să-i atragă atenţia primarului Sorin Apostu că primăria clujeană „nu reprezintă doar acel segment de 79% din populaţia oraşului de etnie română, ci şi comunitatea maghiară din Cluj, care îşi foloseşte limba maternă în şcoli, pe afişe, în magazine, pe stradă ori acasă”.

Ei susţin că „recentele acţiuni anti-maghiare ale primarului, cât şi activitatea Primăriei Cluj sunt extrem de jignitoare faţă de comunitatea maghiară din Cluj”.

Printre acţiunile care i-au nemulţumit se numără demontarea tăbliţellor multilingve de la intrarea în oraş, plăcuţa cu citatul din Iorga de lângă statuia lu Matei Corvin şi faptul că grupul statuar ar fi fost folosit drept loc de joacă şi scenă improvizată de către spectatori, cu ocazia Zilelor Clujului.

O altă nemulţumire se referă la faptul că „singurul spectacol maghiar din cadrul Zilelor Clujului a fost întrerupt cu premeditare pentru sărbătorirea victoriei echipei clujene U Mobitelco” şi că doar ploaia a dus atunci la evitarea unui conflict interetnic.

Dan Ban

5 cititori au votat pentru acest articol.

comentarii

de Miklos la 11 June 2011 - 10:36 pm

Pentru cei care vor comenta in stilul lui Gyuri Funar:
http://www.youtube.com/watch?v=Hmz8Ni9zO4M
Voi care dintre aceste inventii o folositi?

de Mircea G. la 12 June 2011 - 12:27 am

Bravo Apostu

de Vali Guia la 12 June 2011 - 12:41 am

Miklos draga, cel mai frumos an nu este in clipul vostru!
ANUL 1918 !

de Decebal la 12 June 2011 - 1:31 am

bozgori nenorociti, afara din oras. Clujul e oras 100% romanesc, voi sunteti in plus. la plecare luati-va si statuia lui matei cu voi, altfel o bagam la topit

de Nu Conteaza la 12 June 2011 - 4:35 am

Doamne… sunt de etnie romana, dar mi-e rusine cu voi! Nu inteleg cum puteti avea mentalitatea imbibata in atata nationalism.
Romania va fi intotdeauna in urma din cauza celor ca voi, care nu au cultura politica, si nu inteleg conceptul interculturalitatii si a solidaritatii… Si voi a-ti vrut beneficiile Uniunii Europene, asa ca comportati-va naibii ca niste cetateni ai Europei!

de Haiduc la 12 June 2011 - 8:21 am

@ Nu Conteaza, esti tu de etnie romana asa cum sunt eu de etnie chineza. Sobolan bolsevic asta esti tu. Nationalismul este un lucru benefic pentru orice tara care il manifesta. Nu cred ca am vrut “beneficiile” UE, nu ne-a intrebat nimeni daca dorim asta sau nu, asa ca termina cu interculturalitatea ta. Aici e Romania si toti cetatenii trebuie sa respecte legile si constitutia tarii. Ungurii au oricum prea multe drepturi, dar ei vor sa ne dezbine, sa rupa Ardealul de Romania, asta e scopul lor. Iar in mintiile lor infierbantate de ura nu-si mai dau seama de realitate. Fericite sunt tarile care au scapat de minoritati si exemplele sunt multe.

de Superb la 12 June 2011 - 9:34 am

@Nu…Nu mai tine prietene cu tampeniile tale.Nationalismul, daca nu stii, il practica fiecare tara si asta a fost de cand lumea.Voi ati folosit acest cuvant in termen peiorativ, dar lumea incepe sa se trezeasca si s-a cam saturat de voi si multiculturalitatea voastra in care faceti numai ce vreti voi.Nu intindeti coarda, ca si asa ati intins-o prea mult.Stii ce va urma in scurt timp, prietene?O boicotare a tuturor produselor, magazinelor si afacerilor unguresti.Asa, sa va lasam doar intre voi, ca asta doriti.

de Rares la 12 June 2011 - 9:48 am

s-au gasit iar ungurii sa ne dicteze noua ce sa facem la noi in tara.atunci cand romanii din ungaria o sa aiba aceleasi drepturi ca ungurii din romania si n-o sa mai fie asimilati de autoritatile criminale de la budapesta.atunci sa comenteze.deci ciocu mic .revizuiti-va comportamentul.

de Adrian Pop la 12 June 2011 - 10:19 am

Maghiarii din Cluj Napoca sunt cumva o rasa mai speciala si au nevoie de ceva in plus fata de restul cetatenilor ? In cazul asta sa se duca in Budãpesta , acolo au numai drepturi si nici o obligatie.

de Decebal la 12 June 2011 - 10:49 am

bozgorii din imagine cu cartonasul rosu in mana vor printre altele sa fie demontata placuta lui iorga de la matei iar la intrarea in oras sa scrie bine ai venit si in bozgoreste….Sa scrie koloszvar nu vreti? Gazati toti si in mongolia aruncati in groapa comuna cu ei.

de Decebal la 12 June 2011 - 10:51 am

daca va pupa apostu pe voi 15% bozgori pierde voturile celorlalti 85%, nu e greu de ales. Afara afara cu bozgorii din tara!!

de delia la 12 June 2011 - 12:07 pm

da sefu’ lu apostu marele boc nu ii pupa pe unguri?
nu mai prostiti lumea apostu nu ar fi primar , nici boc premier fara unguri!
nimeni normal la cap nu ii considera pe pedelei romani!

de eu la 12 June 2011 - 12:50 pm

Voi nu ati inteles cum functioneaza acesti indivizi de etnie maghiara? Ei se cred asupriti si niciodata nu vor fi multumiti. N-au decat sa protesteze si sa arate cartonase rosu-alb-verzi cat vor ei, ideea e sa nu-i bage nimeni in seama, sa fie tratati ca si cum n-ar exista.

de curiosu la 12 June 2011 - 1:00 pm

dar ati vazut programul de impartire a tarii prezentat ieri de USL … cu guverne regionale, alegeri regionale …e mai tare ca a pdl-ului vai de capul nostru

de curiosu la 12 June 2011 - 1:06 pm

putem comenta cat vrem dar cred ca suntem terminati cu aceasta regionalizare …mai ales daca si opozitia a ajuns la numitor comun cu guvernantii…ca harcovul ramane cu muresul si brasovul prea putin conteaza…

de adevarul la 12 June 2011 - 1:16 pm

Atuncea si noi vom manifesta natiolanismul: duceti-va in pizda masi valahii nenorociti/ menjektek az anyatok retkes picsajaba mocskos szőrösnyelvű primitív oláhok!

de Matei Alexandru la 12 June 2011 - 1:32 pm

Singura dilema este – cine distruge mai mult aceasta tara-portocalii sau ungurii.Parerea mea este ca ungurii numai latra pe cand gasca asta de nenorociti portocalii efectiv au distrus si vandut aceasta tara.Nu mai exista justitie, sanatate, invatamant ci numai politie politica.Se pare ca pina la urma-ungurii i-au ridicat-ungurii ii dau jos.Cu ungurii ne descurcam noi,cu gasca de infecti portocalii mai greu.

de Decebal la 12 June 2011 - 2:02 pm

@adevarul bozgore, te-as spanzura de coada calului. au ajuns bozgorii sa cerseasca drepturi nesimtite pe pamant roamnesc. daca nu va convine sa traiti in romania si nu respectati legile romanesti sunteti liberi sa dispareti

de adevarul la 12 June 2011 - 2:33 pm

Bai, valahule Decebal! Vad ca esti agitat :D Noi sutem aici de o mie de ani, si am rezistat 150 de ani sub ocupatia otomane (care au fost tactici mari, luptatori adevarati), atuncea cum sa nu rezistam infectia valahe (care sunt lasi si stupid), care nici nu vor dura 100 de ani :D Trebuie sa racunoastem, ca soarta dusmani nostri este disparitia…..:D Asta timpiti sunteti ca nici nu puteti trata infectia “portocalie”….nu ca maghiarii …. O gramada de evrei ne suporta si de aia nu ne ataca…:P Deci disparitia valahilor va fi asa scurt ca si aparitia lor: din nimic la nimic :P

de Decebal la 12 June 2011 - 2:38 pm

vor disparea bozgorii cat de curand, definitiv din romania. locul vostru este in mongolia, de unde ati venit calare, sunteti un popor migrator, ca si tiganii.

de eu la 12 June 2011 - 2:40 pm

@adevarul, de ce nu iesiti pe interval? Hai, curaj, daca tot sunteti asa viteji, veniti in Piata Matei si ardeti un steag romanesc, sau strigati injuriile pe care le strigati in spatele monitorului. Ce se-ntampla, va e frica?

de Decebal la 12 June 2011 - 2:41 pm

avem nevoie la cluj de un primar patriot cum era Funar… nu trebuie 10 ani si bozgorii mai figureaza doar 2% la recensamant

de noi romanii la 12 June 2011 - 2:48 pm

in curand va aparea un grup extremist care va distruge si vandaliza tot ce face referire la unguri. In capul listei se afla statuia lui matei corvin, opera maghiara, casa lui matei corvin etc. Poate asa vor intelege aceasta natie de rahat ca nu sunt doriti de nimeni in cluj si in romania.

de anamaria la 12 June 2011 - 3:04 pm

multe vor ungurii astia. sa plece in ungaria, ne-am saturat de ei. hai romania!

de adevarul la 12 June 2011 - 3:09 pm

@de eu: de aceea nu ardem nici un drapel, pentru ca cu aia jignim si romanii normali, care suporta libertatea Tinutului secuiesc (exista si romani critici care stii istoria si vede ca voi aveti o cultura mai primitiva de cat maghiarii)….de aiai nu dorim sa jignim si pe ei. Dar cu voi, valahii extremisti, adevaratul dusmanii nostrii….in curand…vom identifica pe toti si atuncea o sa vedem cat de puternici sunteti…:D De obicei cand suntem fata in fata, cap la cap, asa am obsevrat ca toti romanii plange sa nu bat pe el….doar in grup aveti curaj sa batetii un maghiar singur. Asa va aduce moartea poporului voastre….ca in curind vom vanat fiecare valah nationalist din Cluj….deci la recensamant voi vei fi mai putin de cat 2%. Na dar nu vorbim prea mult, sa vedem fapte .. :p haideti iepure pe grund :D

de Dodo4f la 12 June 2011 - 3:16 pm

nu ardeti un drapel romanesc de frica nu pt ca jigniti pe cineva. Un astfel de gest ar provoca batai de strada, iar ungurii vor fi spanzurati in linie de stalpii din oras. moarte bozgorilor!

de Dodo4f la 12 June 2011 - 3:17 pm

cat tine o tarfa bozgoroaica un cacat in ea ?!! .. 9 luni!

de isti la 12 June 2011 - 3:21 pm

adevarul… esti un provocator ordinar, ura nu produce nimic bun, nicaieri, niciodata.

de Dodo4f la 12 June 2011 - 3:25 pm

@isti ar trebuii sa le zici asta celor din organizatiile unguresti care se ocupa cu organizarea a tot felul de manifestatii anti-romanesti, afiseaza mesaje care provoaca ura, mai zi-le si celor din udmr, lui csibi, lui tokes, astia sunt cei care provoaca ura intre romani si maghiari….datorita lor aceste doua natii se urasc.

de Dodo4f la 12 June 2011 - 3:28 pm

sa nu te miri, ungur fiind, daca copilul tau vine batut acasa, pe motiv ca are nume de bozgor. pentru ca manifestatiile anti-romanesti se inmultesc in ultima vreme si asta nu poate aduce nimic bun.

de eu la 12 June 2011 - 4:17 pm

@adevarul, daca tu crezi ca exista vreun roman in Cluj care sa creada ca voi sunteti superiori cu ceva sau ca ati fost primii pe pamantul asta, atunci ai probleme grave, copile. Deci actiunile voastre se indreapta impotriva intregului popor roman, nu a catorva nationalisti extremisti. Si tare curios mi-s ca de cate ori am avut de-a face cu vreun ungur, s-a purtat frumos cu mine si cand a venit vorba de subiecte politice, mi-a zis “sa evitam subiectul”.. si n-am avut nicio incaierare cu ei. Dar pe net sau cand va adunati in grup mare, pareti foarte razboinici si revoltati. Eu ce sa-nteleg de-aici, ca sunteti oameni cu 2 fetze, care una gandesc si alta zic?

de Lup Carpatin la 12 June 2011 - 4:18 pm

Pana aici a ajuns rabdarea noastra!ungurii sa ne dea inapoi pamanturile Romanesti din Partium si despagubiri pentru crimele de razboi.sau trecem la represalii!
Romani,Slovaci,Sarbi ,Croati si Austrieci e timpul sa puneti piciorul in prag nomazilor

de roman din Tg. Mures la 12 June 2011 - 4:26 pm

Stimati romani, acesti maghiari organizeaza marsuri, proteste, etc. atat in tara cat si afara ei! Noi de ce nu facem proteste sa le aratam ca nu suntem de acord?
@adecarul, voi sunteti aici de 1000 de ani, dar ROMANII SUNT DE MII DE ANI! Terminati cu povestea voastra ca noi nu am fost aici! Problema este ca multi romani au fost maghiarizat fortat, de catre unii nici nu se mai stie ca au fost romani! Chiar si nobilii din familia Banfy, chiar si matematicienii Bolyai au fost romani maghiarizati! Ce mai spuneti de cel care a realizat statuia asta a lui Matei Corvin! Fiti multumiti ca nu a fost distrusa in 1918, umilirea a fost prea mare pentru romani, si daca nu era citatul lui Iorga, statuia era distrusa! Cu ce drept va adunati aici maghiarii, sa protestati?! Aveti o multime de drepturi!
Iar cand e vorba de nationalism sau ultranationalism, eu cred ca nimeni nu e mai nationalist decat voi, maghiarii! Nu voi vorbiti de autonomie, de maghiari, de… voi, doar! Unde e mulkticulturalismul aici? Mai bine acceptati ca va aflati pe pamant romanesc, colaborati cu romanii, nu mai cereti autonomie, nu mai fiti impotriva ungurilor si veti avea numai de castigat! dar atata timp cat sunteti impotriva noastra, nu avem cum sa fim de acord cu tot ce spuneti si cereti! iar drepturile de maghiari va sunt respectate: aveti scoli, puteti vorbi ce limba vreti, ce mai vreti? Atunci e vorba de separatism, nu se poate vorbi de multiculturalism!
Este o vorba: “vezi cuiul din ochiul meu si nu vezi barna din ochiul tau!”

de Panonia este Tara Romanilor la 12 June 2011 - 4:26 pm

Va chinuie frustrarile medievale ,lacomia cu care ati pradat pamantul europei cand ati venit cu corturile pe pamant Sfant?iata un slogan plin de adevar sa va bantuie pana la moarte!Pannonia Terra Romanorum est!

de Mircea G. la 12 June 2011 - 5:14 pm

Nu inteleg de ce jandarmeria si politia locala nu i-a amendat pe acesti baieti in rosu care au manifestat ilegal in centrul Clujului

de Pann la 12 June 2011 - 5:39 pm

Domnilor, ungurii ăia au început de fapt un demers foarte lăudabil. Ei i-au dat un cartonaș roșu, noi îi mai dăm unu’ galben și unu’ albastru.

Cât despre regionalizare, gândiți-vă doar că din trei unități administrative unde sunt majoritari, vor rămâne cu una, unde vor fi minoritari (30%). Plus că sunt puși cu români dintr-ăia verzi, din Sibiu, Brașov și Alba. De-ar pune și capitala la Alba-Iulia, ar fi fantastic !!!

de hmm la 12 June 2011 - 6:23 pm

mai laudabil ar fi daca ar lipi harghita de suceava si covasna de buzau…atunci intradevar ar fi frumos :) )

de Ada la 12 June 2011 - 9:46 pm

Majoritatea ungurilor pe care ii cunosc au atata ura in ei de ma mir cum mai pot sa traiasca in tara asta. Stiti de ce nu au plecat pana acum in ungaria? pentru ca acolo nu au nici un drept si sunt priviti ca niste tigani! Dar aici sunt atat de patrioti fata de o tara care nici macar nu ii recunoaste. Sunteti ai nimanui..

de Ada la 12 June 2011 - 9:48 pm

Sa nu uit.. cel mai mare rege al ungurilor a fost un roman :) ))

de Dan Tanasa la 12 June 2011 - 10:02 pm

BRAVO SORIN APOSTU!

de Matei Alexandru la 12 June 2011 - 10:29 pm

Bai tanasa,ce bravo ma la spagarul asta nenorocit de primar ce a distrus din punct de vedere urbanistic Clujul,si-a batut joc de toti cetatenii orasului.Nu vezi ca toata ziua face numai circ prin oras,rade spatiile verzi,distruge parcurile,strazile sunt de vai mama lor,autorizatii de constructii date fara nici un discernamant.Sa iti spunem noi cati suntem care ne-am trezit cu un bloc in curtea casei,din cauza spagilor incasate de acest nenorocit.Toate licitatiile din primarie sunt trucate de acest gaozar portocaliu,uitati-va cine le castiga si la ce sume de bani.Salubritatea si curatenia orasului este jalnica cu acest trepadus de moldovean.Credeti cumva ca s-a nascut spiritul nationalist in acest gunoi ?Il doare pe el in basca de placuta de la statuie.

de Vlad la 12 June 2011 - 10:56 pm

Nici eu sunt un admirator a lui Sorin Apostu, pt ca pana acum s a pupat cu bozgori si ii a bagat la Primarie.
Dar admir acest gest de curaj si de mandrie si demnitate fata de aroganta maghiara. Trebuie sa ii oprim.

de hmm la 13 June 2011 - 12:00 am

trebuie sa construim un lagar de concentrare la pata rat si sa rezolvam problema maghiara din oras.

de Pann la 13 June 2011 - 12:21 am

@hmm

Vorbesti prostii ! Cum sa-i duci la pata rat, i-ai jigni pe tigani.

de Matias Rex la 13 June 2011 - 12:29 am

eu iubesc maghiarii … atat i-as strange in brate pana ar ramane fara aer !

de alex cluj la 13 June 2011 - 12:32 am

AFARA ,AFARA CU DUSMANII DIN TARA E TIMPUL SA NE TREZIM ROMANI SI SA PUNEM LUCRURILE LA PUNCT PANA NU E PREA TARZIU SI NE VINDE DICTATORUL DE BASESCU TARA !!!!!!!!!!!

de afara cu bozgorii din tara la 13 June 2011 - 10:20 am

in ultima vreme tot mai multe grupuri de extremisti bozgori aflati sub influenta bauturilor alcoolice organizeaza proteste anti-romanesti, fara autorizatie. trebuie sa ne mobilizam sa starpim bozgorimea din ardeal. Asta nu se poate face decat prin aplicarea de corectie fizica bozgorilor extremisti cu apucaturi primitive.

de noi romanii la 13 June 2011 - 10:37 am

Ungaria, pamant romanesc..

de o cetateana la 13 June 2011 - 10:51 am

SORIN APOSTU A FACUT FOARTE MULTE LUCRURI BUNE PENTRU CLUJ-NAPOCA, CHIAR DACA E DE LA PDL! NICI UN PRIMAR NU A FACUT ATATEA CATE A FACUT APOSTU! MAI SUNT MULTE DE FACUT, E ADEVARAT DAR NU SE POT FACE INTR-O SECUNDA! ESTE NECESAR TIMP SI BANI! IAR LA CAPITOLUL INVESTITORI, A ATRAS CEI MAI MULTI INVESTITORI, IN COMPARATIE CU CEILALTI PRIMARI! CAT DESPRE ACEASTA PLACUTA CARE ISCA ATAT DE MULT SCANDAL, SE PARE CA DOMNIA SA, DOMNUL PRIMAR, ESTE FOARTE INCAPATANAT – ESTE BINE CA DORESTE SA TINA IN FRAU SOVINISMUL MAGHIAR INSA, DACA ACEASTA PLACUTA FACE ATAT DE MULT SCANDAL, SOLUTIA ESTE UNA DE COMPROMIS – EVENTUAL, SA FIE PUSA PE GRUPUL STATUAR, ALATURI DE UN ALT CITAT CARE SA NU-I OFENSEZE ATAT DE MULT PE ETNICII MAGHIARI SI, NEAPARAT, PIATA IMPANZITA CU STEAGURI TRICOLORE! DAR, NU ESTE BINE CA DIN CAUZA UNEI PLACUTE SA FIE ATAT DE MARE SCANDAL IN ARDEAL! SUNT SIGURA CA APOSTU VA ACTIONA CU MAXIMA INTELEPCIUNE, ASA CUM O FACE, DE OBICEI! APOSTU E CEL MAI CARISMATIC LIDER POLITIC AL ROMANIEI!!!

de o cetateana la 13 June 2011 - 11:04 am

SI VOI, FRATILOR, NU MAI FITI ATAT DE RAI SI DE SOVINISTI! IN ARDEAL ROMANII SI UNGURII TREBUIE SA TRAIASCA IN PACE! DACA NU VREM SA AVEM SI NOI VREUN KOSOVO SAU IUGOSLAVIA! IDEE N-AVETI CAT DE SENSIBILE SUNT LUCRURILE ASTEA – ATATA NOROC CU UNIUNEA EUROPEANA! NICI UN ROMAN SAU UNGUR SOVIN SI EXTREMIST NU ARE DREPTATE – VA BATE DUMNEZEU DACA VA URATI INTRE VOI CA PE TOTI NE-A FACUT UN SINGUR DUMNEZEU, SI PE UNGURI SI PE ROMANI SI PE TIGANI, ETC.! PENTRU MINORITATEA DE ETNIE RROMA DE CE NU FACE NIMENI NIMIC, CA-S MAI MULTI DECAT GERMANII SI AICI, LA CLUJ! SA FIE SI EI REINCLUSI SOCIAL SI CULTURAL ASA CA SI UNGURII – NUMAI ASA SE VA REZOLVA PROBLEMA PE CARE O AVEM CU EI IN EUROPA SI IN ACEASTA TARA! NUMAI ASA NU II VOM MAI AFLA CERSIND PESTE TOT! APOSTU NU DA NICI SPAGA, NICI NU IA SPAGA, NICI NU FACE LUCRURILE PE CARE UN POLITICIAN CORUPT DIN ROMANIA LE FACE, DE OBICEI! APOSTU E CEL MAI PUTIN CORUPT LIDER POLITIC AL ROMANIEI! SI DACA NU VEDETI OMUL SI IMEDIAT SARITI SI JUDECATI, VOI VETI O PROBLEMA, NU PERSOANA! PENTRU ROMANI NIMIC NU E BINE: CAND VINE UNUL CARE CHIAR E MUNCITOR, CU INTENTII BUNE, CORECT SI CINSTIT – IMEDIAT VA LEGATI DE MIZILICURI – CA CE ATI AUZIT, CE N-ATI AUZIT, ETC.! NU VEDETI LUCRURILE MARI PE CARE LE-A FACUT UN OM, VA LEGATI DE MARUNTISURI INCERCAND SA-L DISCREDITATI! CARCOTASI SI ZVONITORI, ASA SUNT ANUMITI ROMANI! CU PREJUDECATI – CA DACA E DE LA UN PARTID, DACA E DE LA ALT PARTID – DE PARCA IN ROMANIA CHIAR E DEMOCRATIE ADEVARAT! FRATILOR, AICI E PSEUDODEMOCRATIE – DEGEABA SE CEARTA PDL CU PSD, PNL CU NU STIU MAI CARE, ETC. SPER SA ATINGEM FORMA DE GUVERNAMANT UNICA IN LUME – IN CARE SA NU MAI EXISTE PARTIDE – DEMOCRATIA POATE SA FIE SI O FOARTE MARE PROSTIE, MAI ALES IN ROMANIA, LA ORA ACTUALA. ARISTOTEL NU ERA DE ACORD CU DEMOCRATIA IN FORMA ACTUALA!

de noi romanii la 13 June 2011 - 11:14 am

Ungaria, pamant romanesc…

de Haiduc la 13 June 2011 - 11:29 am

@ o cetateanca, scandalul nu este iscat din cauza placutei, asta e doar praf in ochi aruncat de unguri. In Harghita si Covasna despre ce placuta e vorba de urla ungurii cu atata ura impotriva romanilor? Placuta ne spune un neadevar care il reprezinta statuia, adica steagul Moldovei la picioarele lui Matei Corvin, fapt care s-a intamplat doar in mintiile bolnave ale sovinilor de unguri. Eu zic sa se faca un referendum local sau national sa vedem cine este pentru demontarea statuii si vinderea ei sau cine este pentru ramanerea ei.

de noi romanii la 13 June 2011 - 11:35 am

Moarte ungurilor!

de Cluj-Napoca la 13 June 2011 - 12:48 pm

Mah ungurilor (sau secui, sau bozgori ce-oti mai fi), voi chiar nu pricepeti ca nu avem nevoie de statuile, “cultura” si constructiile voastre la noi in oras? Puteti sa vi le luati pe toate, caramida cu caramida si sa dispareti odata pt. totdeauna de-aici, nu va va duce nimeni dorul, nu va regreta nimeni plecarea voastra, ba din contra, vom fi si noi fericiti ca am scapat de voi, veti fi si voi fericiti ca va puteti vorbi limba nestingheriti de nimeni! Serios ca oameni mai maniaci, frustrati si obsedati ca ungurii n-am vazut in viata mea!!!

de noi romanii la 13 June 2011 - 1:07 pm

Hai sa vandalizam statuia lui matei. Traiasca Romania!

de Adrian Pop la 13 June 2011 - 1:20 pm

De eram Apostu dadeam liber tiganilor sa demonteze statuia sa o duca la fier vechi .

de Ada la 13 June 2011 - 2:29 pm

Stiti ce scrie pe placuta de la intrarea in casa lui Matei Corvin? ROMANUL Matei Corvin.
Azi maine vor cere sa se dea jos si placuta aia… Dupa cum spuneam mai sus, unul dintre cei mai mari regi ai ungariei a fost un roman. Cred ca e foarte frustrant pentru ei asta :)

de noi romanii la 13 June 2011 - 2:53 pm

Hai sa devastam statuia lui Matei. Traiasca Romania! Ungaria pamant romanesc…

de Nagykároly la 13 June 2011 - 3:02 pm

Daca a fost roman Mátyás atunci este cu atat mai jenant ca romanii doresc sa topeasca statuia, desi orice istoric din strainatate stie ca a fost maghiar. Dar eu stiu romanii si-ar vinde si mama pentru 5 lei, asa neam curvesc sunteti voi. De aia va uraste toata Europa. Si nimeni nu uita cum ati tradat de doua ori in cele doua razboaie mondiale aliatii cu care ati pornit. Tot ce ati obtinut in viata este prin jecmaneala si smecherie, in asta nici fratiorii albanezi nu va intrec. Dar ma intreb, merita sa fi mandru de asta?

de noi romanii la 13 June 2011 - 3:15 pm

Nagykároly, bai bozgor imputit. Daca tot sunt asa rai romanii de ce nu pleci in mortii ma-tii in Ungaria. Ne-am saturat de pornirile voastre anti-romanesti si cersitul autonomiei. Moarte ungurilor!

de adevarul la 13 June 2011 - 3:29 pm

No, kedves Oláhok, úgysem tudom elmondani a ti szaros primitív nyelvetek, amit szeretnék, így inkább mondom a magamén. Úgyis megértitek ti azt :D
@de roman din Tg. Mures: idefigyelj faszikám. Azok az oláhok, akik a magyar időben elmagyarosodtak, egyből vissza is oláhosodtak (visszanőtt a szőr a nyelvükre, vagy csak egyszerüen nem borotválták tovább). Azok olyan senkiházi birkák mint ti magatok. Mi kitartottunk az igazunk mellett, hisz történelmi bizonyítékaink vannak rá. A ti koszos fajtátokat az 1600-as évektől kezve importálták a magyar grófok erdély szép földjére (mivel a magyarok többsége szabad parasz volt,nem jobbágy, amint ti). Jötteket ti szép szerével hisz a fanarióta sínylesztőben, Moldvában és Havasalföldön jobban hajtottak titeket. Itt erdélyben megbecsültek a magyar urak, legalább étel és fedél volt a fejetek fölött (ez elég volt ahhoz, hogy úgy szaporodjatok, mint a patkányok). De ti hálából elkezdtetek pofázni, hogy egyetem kell nektek stb. Meg is kaptátok, de ennél több kellett. Naná, hogy nem fülött a fogatok, hogy visszamenjetek a “nyámotokhoz” a patkányfészekbe, inkább itt maradtatok.Na de többsége a mocskos disznófajtátoknak akkor is a “ceauseascu bácsi” rezsime alatt lett betelepítve ide, hogy aztán apelláljatok arra, hogy ti itt sokan vagytok és mindig is itt voltatok. Figyelj, faszikám, hogyha utánnanéznél a nemrég nyilvánosságra hozott dokumentumoknak, látnád, hogy elrpszakos elrománosítás folyt Erdélyben. Aztán , mert tudtátok, hogy nem a ti földetek ez itt, és ha netán fordul a kocka, akkor azért tudjatok az etnikai többségre hivatkozni. Hiába hőzöngtök, abban a pillanatban, amikor az Európai Unió szétesik, ti elvesztiktek Erdélyt is. Eljön még a mi időnk és azt mi türelmesen ki is várjuk (csak ti fostok itt a megváltoztathatalantól). Egy nép, aminek gyökere nincs, úgy tűnik el a földszínéről, mintha nem is lett volna. Ellenben egy nép, akinek gyökere van, legyen bármilyen baj, mint a Főnix hamvaiból, új életre kél.
Na boxos oláhok, egy jó kívánsággal zárnám soraimat: szarjatok gecit.

de of la 13 June 2011 - 3:41 pm

aici se vorbeste ROMANA ,stergeti vandalizarile unguresti

de of la 13 June 2011 - 3:45 pm

va rog mai moderati pagina asta de comentarii!!!!!!!
si ziceti corect UNGURI nu maghiari.maghiari erau asiaticii aia din in evul mediu timpuriu ori eu nu vad nici o fata de chinez printre astia.daca tot vreti sa folositi cuvantul ala ziceti. maghiarizati.ca aia sunt etniile astea amestecate.

si vedeti ca userul “noi romanii” e ungur.face pe nationalistu sa se autovictimizeze pe pagina asta.

de ungurii deam de rahat la 13 June 2011 - 3:56 pm

sa-mi bag pula in toti ungurii din transilvania. vreti autonomie? va dam pula sa o sugeti, bozgori nenorociti.

de romanii si ungurii se iubesc unii pe altii la 13 June 2011 - 4:17 pm

Care este a saptea fericire si ce inteles are?

“Fericiti facatorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema” (Matei 5, 9).

Pacea intemeiata pe adevar, dreptate si dragoste este cel mai mare bun social pentru oameni si popoare. Ea usureaza ridicarea conditiilor de viata ale fiecarui om si inalta popoarele, aducandu-le propasire si fericire. Profetii Vechiului Testament au descris imparatia mesianica a lui Hristos ca pe o imparatie a pacii si a dreptatii, iar ingerii au cantat in noaptea Nasterii Domnului: “Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire” (Luca 2, 14).

Aceasta pace intre oameni si popoare, dupa care nazuieste orice societate, izvoraste, dupa invatatura crestina, din pacea omului cu Dumnezeu si din pacea cu sine insusi, de care se bucura numai cei ce savarsesc binele. Despre aceasta pace deplina vorbeste Mantuitorul cand spune Ucenicilor Sai: “Pace va las voua, pacea Mea o dau voua” (Ioan 14, 27).
Facatori de pace sunt deci, dupa invatatura sfintei noastre Biserici, in primul rand cei ce savarsesc Domnului, zilnic, jertfa cea fara de Sange, rugaciuni si posturi pentru ca peste toti oamenii sa se reverse “pacea lui Dumnezeu, care covarseste orice minte” (Filip. 4, 7).

Facatoare de pace, solie a pacii si infratirii este in primul rand Biserica, deoarece ea propovaduieste totdeauna pacea, care izvoraste din iubirea de Dumnezeu si de aproapele. Facatori de pace sunt de asemenea toti cei care nu numai ca iarta pe cei care cauta invrajbire, dar prin mijlociri intelepte si potrivite si prin pilda vietii lor inlatura neintelegerile si certurile dintre oameni si ii impaca, facandu-i din vrajmasi, prieteni.

Facatori de pace sunt socotiti apoi si cei ce stabilesc armonie intre vointa trupului lor si vointa sufletului656 (Zigaben, Comentar la Matei, Migne, P. G., CXXIX, col. 196), aducand acea impacare a omului cu sine insusi. Facatori de pace sunt, in sfarsit, toti cei care prin sfaturile, stradaniile si faptele lor impiedica razboaiele intre oameni. Facatorii de pace indeplinesc o lucrare asemanatoare celei savarsite de Fiul lui Dumnezeu, Care a venit in lume sa impace pe omul pacatos cu Dumnezeu. De aceea, Dumnezeu le fagaduieste numele haric de “fii ai lui Dumnezeu”, insotit, fireste, de fericirea vrednica de acest nume.

Porunca de a face pace se adreseaza tuturor, precum citim in epistola catre evrei: ” Cautati pacea cu toti si sfintenia, fara de care nimeni nu va vedea pe Domnul” (Evr. 12, 14).

de PACE SI INTELEGERE INTRE ROMANI SI UNGURI la 13 June 2011 - 4:26 pm

Iubirea in Biblie

citate biblice despre iubire

Iubirea nu face rau aproapelui; iubirea este deci implinirea legii. (Romani 13:10)

Dragostea indelung rabda; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste. (Corinteni 13,4)

Fiti dar urmatori ai lui Dumnezeu, ca niste fii iubiti, si umblati intru iubire, precum si Hristos ne-a iubit pe noi si S-a dat pe Sine pentru noi, prinos si jertfa lui Dumnezeu, intru miros cu buna mireasma. (Galateni 5:1-2)

Iar nadejdea nu rusineaza pentru ca iubirea lui Dumnezeu s-a varsat in inimile noastre, prin Duhul Sfant, Cel daruit noua. (Romani 5:5)

Imbracati-va, dar, ca alesi ai lui Dumnezeu, sfinti si prea iubiti, cu milostivirile indurarii, cu bunatate, cu smerenie, cu blandete, cu indelunga-rabdare,
Ingaduindu-va unii pe altii si iertand unii altora, daca are cineva vreo plangere impotriva cuiva; dupa cum si Hristos v-a iertat voua, asa sa iertati si voi.
Iar peste toate acestea, imbracati-va intru dragoste, care este legatura desavarsirii. (Coloseni 3:12-14)

Porunca noua dau voua: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul.
Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii. (Ioan 13:34-35)

Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu.
Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai. (Ioan 15:12-13)

Dragostea sa fie nefatarnica. Urati raul, alipiti-va de bine.
In iubire frateasca, unii pe altii iubiti-va; in cinste, unii altora dati-va intaietate. (Romani 12:9-10)

Nimanui cu nimic nu fiti datori, decat cu iubirea unuia fata de altul; ca cel care iubeste pe aproapele a implinit legea. (Romani 13:8)

Domnul sa va inmulteasca si sa prisositi in dragoste unul catre altul si catre toti. (1 Tesaloniceni 3:12)

Curatindu-va sufletele prin ascultarea de adevar, spre nefatarnica iubire de frati, iubiti-va unul pe altul, din toata inima, cu toata staruinta. (1 Petru 1:22)

Si aceasta este porunca Lui, ca sa credem intru numele lui Iisus Hristos, Fiul Sau, si sa ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat porunca. (1 Ioan 3:23)

Iubitilor, sa ne iubim unul pe altul, pentru ca dragostea este de la Dumnezeu si oricine iubeste este nascut din Dumnezeu si cunoaste pe Dumnezeu.
Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire.
Intru aceasta s-a aratat dragostea lui Dumnezeu catre noi, ca pe Fiul Sau cel Unul Nascut L-a trimis Dumnezeu in lume, ca prin El viata sa avem.
In aceasta este dragostea, nu fiindca noi am iubit pe Dumnezeu, ci fiindca El ne-a iubit pe noi si a trimis pe Fiul Sau jertfa de ispasire pentru pacatele noastre.
Iubitilor, daca Dumnezeu astfel ne-a iubit pe noi, si noi datori suntem sa ne iubim unul pe altul.
Pe Dumnezeu nimeni nu L-a vazut vreodata, dar de ne iubim unul pe altul, Dumnezeu ramane intru noi si dragostea Lui in noi este desavarsita.
Din aceasta cunoastem ca ramanem in El si El intru noi, fiindca ne-a dat din Duhul Sau.
Si noi am vazut si marturisim ca Tatal a trimis pe Fiul, Mantuitor al lumii.
Cine marturiseste ca Iisus este fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane intru el si el in Dumnezeu.
Si noi am cunoscut si am crezut iubirea, pe care Dumnezeu o are catre noi. Dumnezeu este iubire si cel ce ramane in iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane intru el.
Intru aceasta a fost desavarsita iubirea Lui fata de noi, ca sa avem indraznire in ziua judecatii, fiindca precum este Acela, asa suntem si noi, in lumea aceasta.
In iubire nu este frica, ci iubirea desavarsita alunga frica, pentru ca frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desavarsit in iubire.
Noi iubim pe Dumnezeu, fiindca El ne-a iubit cel dintai.
Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca.
Si aceasta porunca avem de la El: cine iubeste pe Dumnezeu sa iubeasca si pe fratele sau. (1 Ioan 4:7-21)

de Nagykároly la 13 June 2011 - 6:38 pm

@Igazság
Nem nagyon érdemes ezekkel egy értelmes párbeszédet folytatni, hiszen 98%-uk agy hallott soviniszta. Végül is nekik nincs semmiféle jellegzetes értékeik, találmányuk amit feltudhatnának mutatni a világnak, nyugaton azt se tudják hová rakják őket. Nem egyszer hallottam, hogy cigányoknak, vagy még szlávoknak hiszik őket, azt se tudják, milyen az a román nemzetiség. Egyszerűen egy modern kitaláció, egy hagyományok és méltó múlt nélküli fajzat. Ezen nincs mit ellenezni, a tiszta igazság. Hadd üssék a fejüket a falba olvasván magyar nyelvű hozzászólásokat, talán hozzájuk ragad valami nagyobb rendű kultúra, mint a magyar.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 6:55 pm

Totusi, daca asa sta treaba si dvs. – cetatean roman de etnie maghiara, ne raspundeti in ungureste, intr-o tara in care limba oficiala este limba romana, atunci, in cazul in care nu se inceteaza cu sovinismele la Cluj-Napoca, solutia ideala ar fi arestarea tuturor celor care atenteaza la integritatea tarii si submineaza puterea de stat. Daca un grup de romani ar face asa ceva in Ungaria, nu cred ca autoritatile ungare ar sta si s-ar uita. Nu ar suporta nici macar folosirea limbii romane pe teritoriul Ungariei! Asadar, problema este la dvs. – maghiarii sovini care exagerati si cautati scandalul cu orice pret! Credeti ca cetatenilor acestei tari le pasa de o placuta invechita, asezata acolo? Exista probleme cu mult mai grave in aceasta tara decat placutele istorice! Se pare ca sovinismul maghiar instiga din ce in ce mai mult la revolta! Eu cred ca si celelalte minoritati (pentru ca asta sunteti in tara aceasta – minoritate nationala) ar trebui tratate exact asa de bine cum sunteti dvs. tratati pentru ca, se pare ca nu stiti sa apreciati acest lucru. Pur si simplu nu acceptati faptul ca Austro-Ungaria nu mai exista demult, nici nu va mai exista si acest stat roman va ramane integru, suveran si indivizibil, oricate scandaluri pentru placute ar exista. Eu as pedepsi aspru si sovinismul maghiar si cel roman! Sovinismul si instigarea la ura interetnica sa se pedepseasca cu inchisoarea!

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 7:13 pm

Asadar, drag concetatean de etnie maghiara – pe care te respect si te stimez, respecta si tu aceasta tara si natiune in care cu totii traim. Mai mult decat atat, incearca sa iubesti aceasta tara – Romania – pentru ca este cea mai iubita si mai mare dintre toate natiunile Pamantului! Respecta legea divina a iubirii si legea umana a dreptatii!
Cu respect, o romanca!

INFRACŢIUNI CONTRA DEMNITĂŢII
Art. 236
Ofensa adusă unor însemne
Orice manifestare prin care se exprimă dispreţ pentru însemnele României se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.
Manifestarea prin care se exprimă dispreţ pentru emblemele sau semnele de care se folosesc autorităţile se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 1 an sau cu amendă.

Infractiunea care face parte din grupul infractiunilor contra autoritatii reglementate in titlul V, art. 236 Codul penal, partea speciala si consta in manifestarile publice savarsite cu intentia de a defaima tara sau natiunea romana.
Art. 16 din Constitutia Romaniei, intitulat “egalitatea in drepturi” prevede la aliniatele 1) si 2) :
- alin. 1) : “ Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
- alin. 2) : Nimeni nu este mai presus de lege.”

Art. 30 din Constitutie, intitulat “ libertatea de exprimare ” arata la aliniatele 6) si 7) :
- alin. 6) : “ Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine.
- alin. 7) : Sunt interzise de lege defaimarea tarii si a natiunii, indemnul la razboi de agresiune, la ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau violenta publica, precum si manifestarile obscene, contrare bunelor moravuri.”
In Hotararea din 7 decembrie 1976, Curtea Europeana arata ca libertatea de exprimare constituie unul dintre fundamentele esentiale ale unei societati democratice si este valabila si pentru ideile care lovesc, socheaza sau nelinistesc, iar orice restrictie in materie trebuie sa fie proportionala cu scopul urmarit.

de Nagykároly la 13 June 2011 - 7:20 pm

Sunt de acord. Sovinismul nu trebuie tolerat. Dar mie teama ca in cazul unei astfel de legi majoritatea care au scris injurii de cea mai inumana speta asupra maghiarilor pe acest site ar zace in parnaie. Pana la urma eu cred in libertatea de exprimare, dar cand se injura o intreaga comunitate atunci s-a incalcat acest drept. Sovinism vad in majoritate din partea romaneasca, pe langa o mana de sovini maghiari care scriu pe site-uri romanesti sunt sute, chiar mii de romani care propaga ura etnica prin proprile mesaje. Arata mult din lipsa unui sistem de invatamant eficient in Romania cu privire la respectarea drepturilor omului, si tolerantei fata de minoritati. O tara fara minoritati este infinit mai saraca cultural si spiritual, Romania ar trebui sa se bucure ca este atat de colorata.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 7:27 pm

Asa este. Cei care au scris asemenea injurii, chiar daca sunt romani, sunt impardonabili! Dar, uita-te un pic si la ce calitate umana o au! Eu sunt 100% romanca si nu sunt de acord cu asemenea injurii si instigari la ura rasiala din partea celor de un neam cu mine! Cei care au scris asa ceva, nu sunt crestini!!! Aceia sunt in stare si sa dea in cap si sa faca acte de vandalism si sa faca de rusine aceasta natiune – asa cat sunt ei de romani! Deci, drag concetatean maghiar sa stii ca, nu toti gandesc precum acesti indivizi suspecti! De aceea as pedepsi aspru foarte atat sovinismul roman cat si cel maghiar – poate ca, acolo la inchisoare s-or impaca intre ei, ajungand la concluzia ca au cu totii, doua maini, doua picioare, un creier, etc. – adica sunt bipezi si egali in fata Lui Dumnezeu! Sa vezi cum s-or imbratisa ei unguri si romani la parnaie daca asa s-ar proceda in tara asta! In fata lui Dumnezeu suntem cu totii egali si ura de orice fel ar fi ea, este un foarte mare pacat! Noi trebuie sa iubim, nu sa uram. Chiar si pe dusmanii nostri trebuie sa ii iubim! Deci, pana ce va fi si un sistemd e invatamant eficient si diversitatea culturala evidentiata aici la Cluj, fa abstractie de asemenea indivizi si iarta-i tu, ca maghiar – demonstrand faptul ca ei sunt rai si tu mai bun decat ei prin intelepciune si educatie!

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 7:49 pm

Acum am vazut si videoclipul de la inceputul comentariilor! Sunt sigura ca Ungaria este o tara foarte frumoasa; am auzit despre Budapesta ca ar fi un oras extraordinar. Eu am fost doar in aeroport acolo si by the way – Malev Airlines – cea mai buna companie aeriana din clasa modesta – la care zboara mai tot omul de rand! Dar, la nivel cu cele mai bune companii de zbor! In comparatie cu Romania, Ungaria este o tara cu mult mai civilizata! Aici, in Transilvania nu exista atat de multa coruptie, rautate, ingustime ma minte ca in alte zone ale tarii – tocmai datorita diversitatii culturale! De-a lungul timpului, atat maghiarii cat si romanii am avut ce invata unii de la altii si ne-am inteles bine. Nici unul din noi nu ne simtim ok cand suntem intaratati si atatati, jigniti in valorile noastre; nici unul din noi nu ne simtim bine cand tara ne este ofensata – fie ea Romania sau Ungaria! Dvs., maghiarii sunteti de doua ori mai norocosi: aveti atat o patrie natala, de suflet – Ungaria cat si o patrie in care traiti si pe care ar trebui sa o iubiti si sa incercati sa o faceti mai buna: deci sunteti si romani si unguri – ceea ce este un avantaj nu o frustrare! Desi, suntem cu totii mai intai cetateni europeni, cetateni ai acestei lumi! Asta inseamna Europa: diversitate culturala si este o bogatie pentru Europa, nu o saracie! Vremea nationalismelor a trecut si cei care dau dovada de ingustimea mintii lor, se fac de rusine chiar daca sunt romani! Sper din tot sufletul sa se rezolve aceasta situatie, pentru ca toata lumea sa fie multumita si sa nu mai existe manifestari de acest gen in Cluj-Napoca!

de Cluj-Napoca la 13 June 2011 - 7:52 pm

@ sa ne iubim unii pe altii, daca esti romanca, ia mergi tu undeva in Romania intre maghiari, chiar si in afara “Tinutului Secuiesc”, sa vezi cu cata dusmanie se uita la tine, cum fac presiuni asupra ta sa le inveti limba, cum incep sa se planga ca le-au furat romanii tara lor veche de 1000 de ani, cum cauta sa te atraga de partea lor in lupta lor murdara pt. asa-zise drepturi (de fapt dominatie)… Si atunci o sa-ntelegi de ce romanii actioneaza astfel. Nu e vorba aici de rasism sau ura, e vorba ca acesti indivizi calca in picioare orice forma de demnitate si bun simt, si de aia tot apar si romani extremisti care sa raspunda la fel. La unguri nu exista “oameni si oameni”, exista doar “unguri si restul lumii”. Pt. ei valoreaza mai mult un ungur criminal si violator decat un roman inteligent si valoros, iar daca un politician sau un extremist roman ii jigneste la TV, cauta sa se razbune pe primul roman care le iese-n cale. Cine nu ma crede, sa traiasca intre ei sa se lamureasca.

de ungurii neam de rahat la 13 June 2011 - 7:59 pm

@Nagykároly dar tu ce mortii ma-tii de bozgor imputit ai scris in mesajul de mai sus scris in maghiara? Am tradus textul si e plin de sovinism si anti-romanism pana in maduva lui. Cum sa nu urasti maghiari cand toata ziua sunt cu autonomia teritoriala in gura, zi de zi organizeaza proteste de genul “Tinutul secuiesc nu e Romania” sau “Ardealul pamant unguresc” atata timp cat vor inscriptii in limba maghiara prin oras, tablite la intrarea in oras, toate astea intr-un oras in care sunt net minoritari iar romanii reprezinta peste 80% din populatie.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 8:02 pm

Sa stii ca, in ultima vreme, din ce in ce mai mult simt aceasta tensiune interetnica si rasiala, mai mult decat in trecut! In ultima vreme nu stiu ce s-a intamplat insa exista o agresivitate din ce in ce mai mare din partea ambelor tabere si nu inteleg de ce! De exemplu, la inaugurarea statuii Matei Corvin – era o doamna langa mine – maghiara – atata de urat se uita si ma sfida de parca i-as fi facut ceva; pur si simplu stateam langa ea si statuia Matei Corvin e si a noastra si a lor, e a tuturora, a noastra, a clujenilor! Piata Unirii e si a romanilor si a maghiarilor! De Zilele Clujului un tanar maghiar a venit la mine cu un fluturas si mi-a vorbit in maghiara – am ramas socata si m-am simtit foarte foarte rau! Va spun sincer ca m-am simtit extrem de jignita si asa ceva nu mi s-a mai intamplat aici la Cluj! De aceea, va spun sincer ca, daca rasismul sub orice forma nu este pedepsit mai aspru in Romania – si sovinii romani sa fie pedepsiti, nu doar ungurii – situatia va degenera. Se poate rezolva numai cu aducerea in prim plan si a celorlalte minoritati – trebuie schimbata mentalitatea cu privire la minoritatea rroma si la celelalte. Pana atunci, sa ne iubim unii pe altii si sa traim in pace ungurii si romanii – cu totii suntem oameni! Sa aveti o saptamana buna!

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 8:07 pm

Cluj-Napoca:
(79,5 %) – romani
(19 %) – unguri
(1 %) – tigani
(0,2 %) – nemti
(0,07 %) – evrei

toate minoritatile ar trebui sa fie tratate in mod egal!!!!

de traian la 13 June 2011 - 8:26 pm

daca aduni procentele tale nu iti da 100%. In `92 la recensamant ungurii erau oficial 18,86%.
Structura pe etnii

În Cluj-Napoca, majoritatea populației este de etnie română (79,46%), existând totodată o importantă minoritate maghiară (18,86%). Pe lângă români și maghiari, în oraș locuiesc și comunități țigănești (0,96%), germane (0,22%) și ebraice (0,07%).

Dar se stie ca in ultimii 50 de ani la fiecare recensamant populatia maghiara a fost intr-o continua scadere. La recensamantul din 2012 nu cred ca mai ajung la 15%

de Vlad la 13 June 2011 - 8:30 pm

@Nagykaroly,

Ti raspund eu. DA MERITA SA FII MANDRU CA ESTI ROMAN. Eu ma mandresc de identitatea mea. Ma mandresc ca fac parte din aceasi Neam care a dat Henri Coanda, Palade, Nicolae Paulescu, Codreanu, etc…..Sunt mandru ca am o Tara atat de frumoasa si nobila.
Cat despre faptul ca ne uraste toata Europa. E bine, NE DOAR DIRECT UNDEVA. Pentru ca daca e sa consideram acest aspect, pe voi bozgori nu va suporta NIMENI. Hai sa zicem ca romani sunt sovini. Dar slovaci? Sarbi? Ucrainieni? Sloveni? Toti vecini nu va pot suferi.
Neamul tau nu este european. Te rog sa il privesti pe Viktor Orban, pe Otilo Cseke sau pe Kovacs Erwin (corcitura de evreu)…nu vezi ca arata ca niste mongoli? Neamul tau nu are Patrie, nu are Tara, sunteti o adunatura de asiatici care au migrat in Europa.
Merita sa te mandresti de asta? Raspund eu. NU.

de traian la 13 June 2011 - 8:34 pm

anul
1941 – 98.502 maghiari
1977 – 86.215 maghiari
1992 – 74.591 maghiari
2002 – 60.287 maghiari

trendul este de scadere evidenta. Este absolut de asteptat ca in 2012 sa fie mai putini cu 10 sau 15 mii, ceea ce nu poate decat sa ma bucure.

de liviu la 13 June 2011 - 8:51 pm

@SA NE IUBIM UNII PE ALTII-V-am citit cu interes comentariile si pareti o doamna cu bun simtz si echilibrata.Sa stiti ca eu nu sunt clujean,nici macar ardelean dar va impartasesc punctul de vedere.Totusi o fraza as vrea sa o comentez.”Vremea nationalismelor a trecut”..nu cred asa ceva,iar ce se intampla astazi in Europa la nivelul maselor,imi da cumva dreptate.Toata Europa e bantuita de manifestari si stari nationaliste,dar diferite de cel cu care poate eram obisnuiti.Nationalismul de stat promovat odata de nazisti sau fascisti,de comunistii lui Ceausescu e desuet si acoperit de colbul istoriei,in schimb nationalismul etnic,regional e inca extrem de viguros in intreaga Europa.De exemplu nationalismul primitiv promovat de cetatenii belgieni din regiunea Flandra,de cataluni,de basci,de irlandezi(in Irlanda de nord)de italieni sau spanioli pe regiuni,impotriva strainilor,sau impotriva propriilor cetateni proveniti din regiuni mai putin dezvoltate sunt inca de actualitate.Chiar in Romania astfel de stari isi fac tot mai des simtita prezenta.Il tineti minte pe Sabin Gherman?El promova un nationalism,nu etnic ci regional.Iar in Banat sau Ardeal,astfel de nationalisme regionale,promovate culmea chiar de unii romani sunt destul de prezente.Din pacate poate ptr regiunea in care traiti,curentele nationaliste sunt multiple(etnic,regional chiar confesional)si ele ascund orgolii,ura,dispret si destul de multa intoleranta

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 8:52 pm

ROG FRUMOS PE ADMINISTRATORII ACESTUI SITE SA MODEREZE COMENTARIILE SI SA NU MAI PERMITA INSTIGAREA LA URA INTERETNICA SI RASIALA!!!!!

@VLAD, TE ROG FRUMOS SA ITI CERI SCUZE SI IERTARE DE LA FRATELE TAU MAGHIAR, SA NU-L MAI JIGNESTI SI SA NU-I MAI JIGNESTI PATRIA SI NEAMUL! Romanii ca voi ne fac de rusine natia! Ce-i cu voi, oameni buni?!!! De ce nu sunteti mai deschisi la minte? De ce nu ganditi mai frumos?

de Baba Novac la 13 June 2011 - 8:54 pm

1. Anterior, un înalt diplomat ceh declarase la începutul acestei săptămâni că tensiunea din relaţiile ungaro-slovace este un moment care ar putea “agita” atmosfera în Europa Centrală. Dacă Budapesta a început să pună sub semnul întrebării Tratatul de la Trianon din 1920, aceasta ar putea afecta bazele statului ceh şi Praga va fi nevoită să adopte o poziţie clară în favoarea Slovaciei, a afirmat diplomatul.
2. Partidului Coaliţiei Maghiare (SMK), Miklos Duray, care reprezintă cei 400.000 de unguri din Slovacia. “Solicităm despăgubiri pentru ungurii evacuaţi din Slovacia în puterea decretelor lui Benes. Vom solicita autonomie pentru minoritatea maghiară”, susţine Duray.
3. Comunităţile de etnici maghiari cer autonomie la Bruxelles. Maghiarii din Slovenia, România, Serbia, Ucraina, Croaţia, Slovacia şi Austria pledează pentru autonomie. “Nu dorim să revendicăm schimbarea graniţelor, ci am dori să se acorde comunităţilor maghiare, după dorinţa lor democratică şi conform normelor europene, drepturi colective, începând cu autonomia culturală până la autonomia teritorială” a declarat Laszlo Tokes.

Asti-as ungurii, ei nu sunt injurati doar in Romania, sunt injurati si urati in toate tarile cu care se invecineaza. Peste tot vor autonomie teritoriala si drepturi colective. Ei vor sa reconstruiacsca imperiul austro-ungar. In nici o tara din Europa ungurii nu sunt vazuti cu ochi buni.

de Cluj-Napoca la 13 June 2011 - 9:01 pm

@Liviu, oamenii au nevoie de o mana de fier sa-i conduca, pt. ca altfel isi dezlantuie propria natura si maniacii au castig de cauza si din ce in ce mai multi adepti. Sunt sigur ca cineva ii instiga rau de tot pe acesti maghiari indoctrinati, si nu actioneaza de capul lor. Nici raspunsul romanilor nu e chiar asa spontan pe cat pare, deci e clar ca se aplica principiul “divide et impera”. Pe vremuri, dupa revolutie, clujean fiind, aveam multi prieteni unguri cu care cantam impreuna la chefuri. Azi nici nu ne mai salutam pe strada, iar cu colegii de la lucru incerc sa pastrez o relatie strict profesionala. E pacat ca lumea se lasa usor manipulata si se promoveaza tot mai multa ura intre oameni, dar n-avem de ales, trebuie sa ne aparam si sa mentinem pacea sub control. Ori, actiunile recente ale iredentismului maghiar nu fac decat sa ridice din ce in ce mai multi majoritari impotriva minoritatii, si nu va fi liniste din pacate… nici pt. ei, nici pt. noi.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 9:04 pm

@ Liviu, este vorba acum in Europa despre golirea de sens si de valori autentice spirituale ale acestei civilizatii – aceasta a dus si la diluarea sentimentelor nationaliste clasice. Iti spun sincer ca daca ajungem ca valonii si flamanzii in Belgia, e vai de capul nostru! Incearca ei sa mascheze de ochii lumii dar acolo situatia e destul de grava si de neplacuta: se urasc si se acuza unii pe altii dar sunt infranati de valorile europene si de asezarea lor in chiar inima cnstructiei europene; pana sa desemneze un prim-ministru a trecut aproape un an de zile si tot n-au rezolvat problema – separarea celor doua regiuni duce la incetinire, blocaje, regres social, politic, economic, etc. flamanzii ii acuza pe valoni ca nu muncesc nimic si ei duc tot greul, valonii le toaca toti banii de la buget, etc. – un vesnic har-mar; Asa ceva nu trebuie sa se intample vreodata in Romania! Asa e cu nationalismul regional – de aceea exista si un comitet al regiunilor; dar, aplicat la Romania – o asemenea scindare ar slabi atat de mult statul roman incat nu-i exclus – in conditiile natalitatii actuale – chiar o preluare a puterii de catre forte sovine maghiare! Doamne fereste! in legea admnistratiei publice locale art17. scrie clar ca populatia care este de peste 20% intr-o regiune – ii este asigurata limba materna oficiala; in conditiile politicii de natalitate actuale – orice este posibil in Romania; in maximum 100 de ani, Doamne fereste sa devenim minoritate la noi in tara! Situatia este mai grava decat banuim noi iar statul roman este cu mult mai slab decat credem! Ne trebuie un stat roman mai ferm si mai puternic! Nu mai scriu comentarii aici. Va rog, nu va mai instigati la ura reciproc – induceti o stare de tensiune generala si, ganditi-va cat de mult influentati lumea care citeste!

de Nagykároly la 13 June 2011 - 9:09 pm

Mai Vlade, tu esti probablil turmentat, ca ai scris niste neadevaruri mare cat casa. Eu am umblat si in Vestul Europei cat si peste ocean, si niciodata nu m-am intalnit ca sa fiu jignit fiindca ma declar maghiar, sau sa se uite cineva urat la mine. Ba din contra multi stiau aspecte interesante ale istorie noastre, la care nici nu ma asteptam sa stie un om de rand (un fost regat important al Europei, urmasii marelui Attila, aliati ai Germaniei care i-a stat fidela in ambele razboaie, gastronomia bogata, etc.), dar am intalnit si oameni care nu stiau nimic de maghiari. Dar cu pareri negative nu m-am izbit pana acuma. Intr-adevar, pe noi ne urasc popoarele inconjuratoare (exceptand croatii, care ne sunt ca fratii), dar explicatia este simpla: hotul mereu uraste pe cel de la care a furat, si nici in ruptul capului nu vrea sa-i dea inapoi lucrurile furate, mai bine sa-l vada mort. Asta este situatia maghiarilor din Bazinul Carpatic, cei care au ramas fara voia lor in afara patriei mama si au fost deznationalizati timp de 90 de ani de catre hotul siret si nu exagerez spunand, chiar diabolic. Vedeti voi, maghiarii nu fura, nu violeaza, nu fac scandal, ci sunt al dracului de civilizati si la locul lor. Daca erau maghiarii atat de necivilizati si sovini cum sunt albanezii Transilvania era deja de mult reunita cu Ungaria. Deci romanii in loc sa ameninte cu exterminarea, ca niste psihopati posedati, mai bine ar cauta sa fure civilizatie de la concetatenii lor maghiari.

de Baba Novac la 13 June 2011 - 9:11 pm

@sa ne iubim unii pe altii

1.Masacrul din Ip se înscrie în seria masacrelor antiromânești desfășurate pe teritoriul Transilvaniei de Nord în toamna anului 1940. În noaptea de 13 spre 14 septembrie 1940 trupe maghiare ce făceau parte din armata de ocupație cantonată în orașul Șimleul Silvaniei,[1] împreună cu localnici maghiari și cu membri ai organizației Straja națiunii (“Nemzetőrség”) au ucis 157 de localnici români.

2.In luna octombrie 1848, au fost spanzurati din Sarmasu, de catre armatele kossuthiste si Garzile Nationale Maghiare: Alexandru Batraneanu, prefectul Campiei Transilvaniei; Vasile Simonis, viceprefect, jurist; Macovei Sasu, taran iobag; Maxim Tintesan, tamplar; Stefan Grebla, iobag; Condrade Chezito, iobag; Dumitru Fiscutean, iobag; Luca Popa, cioban; Beneamin Banu, iobag; Simion Valea, taran iobag, si alte 5 victime ramase necunoscute din satele vecine Balda, Visinel si Sarmasel. Orasul Sarmasu, in perioada 5 septembrie _ 10 octombrie 1944 (timp de 35 de zile) s-a aflat sub ocupatia invaziei ungare horthyste. In aceste zile si nopti, jandarmii unguri cu pene de cocos si Garzile Nationale Maghiare, sub conducerea capitanului de jandarmi Lancz Laszlo, au impuscat sau au dus pe drumul fara de intoarcere peste 126 de evrei si 39 de romani din zona, militari luati prizonieri de razboi din luptele crancene de la Oarba de Mures _ Ludus _ Chetani. Evreii impuscati de jandarmii horthysti in zona Plasei Sarmasu sunt mentionati de Matatias Carp in volumul _ SARMASU, UNA DIN CELE MAI ORIBILE CRIME FASCISTE (Editura Atelierele grafice SOCEC, SAR, Bucuresti, 1945) si Vasile T. Suciu in vol. DE UNDE ATATA URA?, aflat sub tipar, motiv pentru care nu-i mai amintim in documentarul de fata. Vom aminti numai martirii romani, pentru care nu s-au facut cercetari si investigatii de catre autoritati.

3.Masacrele din Transilvania de Nord – 69 de ani de la prima jertfă de sânge a bihorenilor. În doar 11 zile, trupele ungureşti au ucis aproximativ 1.000 de români. Cel mai afectat de ucideri a fost judeţul Sălaj, unde au fost masacraţi 477 de români. Primul masacru are loc în comuna Mihai Bravu din Bihor, pe 7 septembrie 1940. Aici 22 de ţărani români, printre care şi doi copii, au fost nominalizaţi de către vecinii lor maghiari ca fiind un pericol pentru noul regim, apoi strânşi ca vitele pe câmp şi executaţi de către militari horthyşti. Alţi 11 români din Almaşu Mare au fost omorâţi în localitatea sălăjeană Nuşfalău, pe 8 septembrie. Cei nouă bărbaţi şi două femei se aflau în trecere prin localitate întorcându-se către casă. Faptele au fost stabilite de către Tribunalul Poporului din Cluj, prin Hotărârea nr. 1, sentinţa publică din 13 martie 1946. În dimineaţa zilei de 8 septembrie 1940, la ieşirea din Nuşfalău, oamenii au fost opriţi din drum de Szinkovitz Zoltan, localnic din comună, şi de un soldat ungur, care-l însoţea. Din sentinţa judecătorească reiese că aceşti doi indivizi au readus victimele în centrul satului, le-au percheziţionat, fără a găsi nimic compromiţător contra lor. Conform relatărilor martorilor, cei doi agresori şi-au însuşit obiectele personale, i-au bătut în mod sistematic şi i-au împuns cu baionetele, după care cele două femei au fost lăsate în libertate. Cei nouă bărbaţi au fost urcaţi într-o căruţă militară şi duşi în direcţia comunei Zăuan (Sălaj). La aproximativ 500 de metri de această ultimă comună, cei nouă români din Almaşu Mare au fost ucişi prin străpungerea cu baioneta în inimă. Concomitent, alţi doi localnici maghiari, din proprie iniţiativă, le-au prins pe cele două femei lăsate libere, ducându-le la locul masacrului, unde au împărtăşit aceeaşi soartă ca şi cei nouă bărbaţi. În sentinţă se mai arată că toate cadavrele au fost înmormântate sumar şi acoperite numai cu frunze, iar îngroparea lor în cimitirul satului Nuşfalău a avut loc abia după câteva zile, la stăruinţa locuitorilor, după ce cadavrele începuseră să se descompună. Numele etnicilor maghiari este cunoscut, iar ei au fost pedepsiţi de către Tribunalul Poporului din Cluj, pe când militarii unguri au rămas neidentificaţi.

SA MA IUBESC CU CRIMINALII ASTIA CARE AU OMORAT SI MASACRAT DE-A LUNGUL TIMPULUI OAMENII DIN NEAMUL MEU? NICIODATA. NU AM UITAT CINE SUNT SI CU CE S-AU OCUPAT DE FAPT.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 9:13 pm

Asa cred si eu – ca exista un plan ascuns – de mai multa vreme, pentru reconstructia Austro-Ungariei; m-a socat contestarea Tratatului de la Trianon, recent, in presa! Sa speram ca maghiarii normali, echilibrati care isi doresc pacea, nu vor accepta sa participe la asemenea actiuni sovine care s-au produs recent; este nevoie de inabusirea pe viitor a unor asemenea manifestatii; in Europa centrala si de Est regiunile autonome sunt extrem de periculoase! Nu este ca in Spania, Belgia si alte tari asemenea – aici Balcanii au stat dintotdeauna pe un “butoi cu pulbere” – asa a inceput si primul razboi mondial.

de Baba Novac la 13 June 2011 - 9:16 pm

@Nagykároly NU VIOLATI, NU FURATI? :) )) POATE NU TE-AI UITAT LA STIRILE DE LA ORA 5 CA E PLIN DE CAZURI DE MAGHIARI DIN HARGHITA, COVASNA, DE PRIN SATELE ALEA CARE ISI DAU IN CAP SI VIOLEAZA MINORE PENTRU TE MIRI CE. CHIAR IN CLUJ A FOST UN CAZ, NU DEMULT CAND O FEMEIE CARE IMPARTEA PENSIILE A FOST OMORATA DE UN UNGUR SI INGROPATA IN DEBARA!!! DACA NU CREZI CAUT SI ARTICOLUL. SE STIE CA SUNTETI UN POPOR PROGRAMATI SA UCIDETI CU SANGE RECE. FAPTELE ISTORIEI O DOVEDESC.

de sa ne iubim unii pe altii la 13 June 2011 - 9:19 pm

Sa privim in urma- istoria, numai pentru a invata din greseli si a construi un viitor mai bun!
Sa invatam sa iertam si sa uitam toate ticalosiile istoriei si cel mai important – sa nu le mai reactivam in prezent prin acte de sovinism: maghiar si roman!

de Cluj-Napoca la 13 June 2011 - 9:27 pm

@Nagykároly, o sa te cred doar cand o sa se inventeze un detector de minciuni de o acuratete 100% si tu si co-etnicii tai o sa fiti supusi testului. Daca treceti de el, jos palaria.
Pana atunci, voi privi fiecare maghiar care-mi iese in cale ca pe un potential dusman care ar dori sa-mi faca rau. N-o sa atac eu niciodata primul, dar o sa fiu pregatit sa ma apar, practic de ani buni artele martiale si daca e nevoie ma si inarmez. Injuriile si jignirile voastre nu ma intereseaza, nici nu vreau sa stiu ca existati, dar e datoria mea sa ma protejez si sa-mi protejez familia de atacurile unor salbatici. Dupa cum spuneam, daca nu se mai poate trai in pace, atunci mi se pare normal ca poporul roman sa raspunda provocarilor venite din partea dusmanilor, ca nu suntem toti niste fatalai sau poponari.

de Baba Novac la 13 June 2011 - 9:29 pm

@sa ne iubim unii pe altii AI OBSERVAT FOARTE CORECT FAPTUL CA UNGURII VOR AUTONOMIE IN TARILE CU CARE SE INVECINEAZA, DECLARA TOT MAI RASPICAT CA TRATATUL DE LA TRIANON NU E BUN SI VOR REINFINTAREA VECHIULUI IMPERIU. ORI IN ZILELE NOASTRE, CAND GRANITELE AR TREBUII SA DISPARA UNGURII VOR AUTONOMIE TERITORIALA PE CRITERII ETNICE! MARILE PUTERI DIN EUROPA SUNT FOARTE ATENTE LA DEMERSURILE SI ACTIUNILE UNGARIEI SI LE DEZAPROBA RASPICAT. DACA VOR CONTINUA ASA NU MAI E DECAT UN PAS PANA LA UN NOU KOSSOVO. CUM SA RESPECTI OAMENI CARE CAUTA RAZBOIUL CU LUMANARE. A FOST IERI UN PROTEST LA LONDRA UNDE UN GRUP DE MAGHIARI AU AFISAT BANNERE CU TEXTE ABSOLUT REVOLTATOARE. PE UNUL DIN ELE ERA SCRIS “91 de ani fără compromisuri! Numai soluţia armată este acceptabilă?” TOATA EUROPA SE CUTREMURA CAND VEDE CA ASTIA DUC GLUMA PREA DEPARTE SI TREBUIE FACUT CEVA.

de liviu la 13 June 2011 - 9:45 pm

@CLUJ-NAPOCA..nu contest ceea spui referitor la degradarea starii sociale din Ardeal sau Cluj-Napoca.Din pacate multi oameni sau lasat antrenati de mesajul omului politic,care in goana sa dupa voturi,e in stare sa”calce pe cadavre”.Totusi vreau sa-ti spun ceva referitor la mana de fier.Cred ca este o iluzie speranta in omul cu ”mana de fier”.Eu sunt adeptul statului de drep si al dialogului.Pumnul in gura nu ar face altceva decat sa alimenteze frustrarea si ura impotriva celuilalt.Hai sa lu-am ca exemplu SUA.In anii interbelici si antebelici,rasismul in SUA,a fost de multe ori o politica de stat.Existau crime,organizatii,amenintari cu razboi civil,o ura endemica ce nu putea fii stapanita de generatii intregi.Daca pana la sfarsitul celui de-al 2 razboi mondial rasa alba,prospera si dominatoare nu avea nici o problema in ai dispretui pe cetatenii de culoare,la sfarsitul razboiului acestia din urma au inceput sa se organizeze nu numai politic dar si militar(panterele negre).Pe fundalul incertitudinii politice,a razboiului rece,a cursei inarmarilor si a dificultatilor economice si sociale din anii 60-80,totusi SUA,a reusit sa le depaseasca prin dialog si respectarea legii.Iar astazi la 40-50de ani de la acele probleme,americanii albi au avut puterea sa-si aleaga un presedinte de culoare si confesiune musulmana.Daca ei au putut..noi de ce sa nu putem.

de Cluj-Napoca la 13 June 2011 - 9:57 pm

@Liviu, nu putem pt. ca nu avem resurse necesare pt. a instaura un stat de drept, bazat pe respect, intelegere si civilizatie. Aici toti isi fac de cap, implicit minoritatile. In SUA se respecta legea iar cetatenii, indiferent de culoare si origini, isi cunosc drepturile si obligatiile, pt. ca statul lor are puterea de a-i tine in frau.
Aici sunt doar bande de hoti si grupuri de interese la conducere, in care nu poti avea incredere. In cazul de fata, minoritatea maghiara a format un grup de interese care sa bage spaima si teroarea in cetateni, cu diverse actiuni antiromanesti care au loc in Transilvania. Au avut un pretext pt. care sa fie uniti si si-au propus niste scopuri. Noi ce sa facem, sa stam si sa-nghitim la nesfarsit agresivitatea si sabotajul lor???

de Baba Novac la 13 June 2011 - 10:39 pm

Nu putem compara rasismul din SUA cu ura dintre romani si maghiari. Cel putin negrii din america se considera americani, isi iubesc tara, nu cer autonomie pe criterii de rasa, vorbesc limba engleza nu vorbesc limbi africane. Cu ungurii e altceva, ei vor autonomie, vor ardealul, vor sa scriem prin oras romanesc in ungureste, vorbesc ungureste intre ei, limba romana o vorbesc foarte greu si foarte incorect, unii de prin harghita-covasna nu stiu deloc romaneste etc

de Adrian Pop la 13 June 2011 - 11:07 pm

@Baba Novac foarte buna comparatia

de Adrian Pop la 13 June 2011 - 11:08 pm

asi mai adauga ceva, negrii din America nu pretind ca au fost ei primii acolo si ca SUA era nepopulata cand au ajuns ei acolo.

de Adrian Pop la 13 June 2011 - 11:11 pm

Si totusi este o legatura intre negrii din SUA si ungaria. Femeile unguroaice sunt frecate de negrii in toate filmele porno produse in SUA unde 90%din “actrite” sunt unguroaice.Sa fie asta unul dintre motivele pentru care ungaria este pe primul loc in Europa la sinucideri ?

de Vlad la 13 June 2011 - 11:19 pm

@Nagykaroly,

urmasi lui Otilo? Iartama dar din cate stiu hunii lui Otilo nu prea erau vazuti ca un popor civilizat. Cat despre nivelul vostru ridicat de civilizatie am multe indoieli.
Ungaria are cea mai ridicata rata de sinucideri, daca te aduci aminte, acum cateva luni un pastor reformat maghiar si a omorat familia, iar crimele comise de hortysti si cazul Aurel Agache dovedesc ca sunteti un neam barbar care nu a reusit sa se civilizeze, nici dupa 1000 de anii.
Cat despre opinia occidentalilor, ma sterg la cur cu ea. Daca asta este singura ta bucurie….
Am sa rad daca te duci in Kosice, Novi Sad, sau L vov sa vad cum te primesc daca te aud vorbind limba aia spurcata si comica.

de Nagykároly la 13 June 2011 - 11:21 pm

Se vede Adrian Pop ca n-ai cunoscut unguroaiece. Sunt mult mai cu bun simt, si mai cochete ca romancele, care imi lasa deseori impresia ca sunt niste usuratice. Statistica aia de unde ai mai scos-o? Eu stiam ca alturi de rusoaice, romancele apar de cele mai multe ori in industria erotica. Vad ca la minciuni sunteti cei mai tari. Felicitari, ce sa zic.

de George la 13 June 2011 - 11:36 pm

@sa ne iubim unii pe altii: naivitate la puterea a treia. Zici ca esti surprinsa de demersurile ungurilor, de fapt, nu stii pe ce lume traiesti. Impaciuitorismul tau e de doi bani.

de George la 13 June 2011 - 11:40 pm

@liviu: ia-te de mana cu aia de mai sus.

de liviu la 14 June 2011 - 12:05 am

@CLUJ-NAPOCA…Nimic nu se naste peste noapte.Statul de drept,democratia,libertatea..totul este o lupta.Cu resurse putine,cu o coruptie controlabila,poti avea rezultate remarcabile.Acest sentiment de instabilitate care persista in tara,e rodul asezarii lucrurilor pe un fagas normal.Dar e de durata.Dialogul in societate,cu minoritatile inclusiv cu cea maghiara este singura cale de urmat.Altceva ce am putea face?Sa urmam calea Yugoslaviei,sau sa promovam politica lui Milosovici?Unde a dus si ce a realizat Serbia prin promovarea fortei?Romania astazi are aliati,este intr-o structura militara si de securitate importanta.In toate capitalele importante a Europei,Romania e vazuta ca o tzara strategica geo-politic.Si atunci ptr ei ce interes ar avea destabilizarea Romaniei.Cu atat mai mult cu cat Ungaria e un stat controlabil,care nu poate creea probleme.In toata istoria moderna din ultimile 2 secole,Ungaria a fost agresiva doar atunci cand a avut sprijin extern important.Astazi nu mai este cazul.Inteleg acest sentiment de frustrare al romanilor ardeleni.Deranjul de a fii asaltati aproape zilnic de atitudinea si insemnele unor lucruri ce deranjeaza.Dar ptr asta ar trebuii sa lupte si liderii politici ardeleni,tot atat de tenace precum cei ai maghiarilor.

de Cluj-Napoca la 14 June 2011 - 12:16 am

@Liviu, mai documenteaza-te, Ungaria are sprijin extern de la Moscova si Romania este sabotata pt. politica ei pro-SUA. Nu vreau sa promovam forta, vreau pur si simplu ca acesti salbatici sa inceteze si sa ne lase-n pace, ca de la revolutie incoace duc o politica agresiva de a calca in picioare tot ce e de valoare pt. neamul romanesc, iar atitudinea lor e din ce in ce mai scarboasa. Iti zic eu ce vor maghiarii: sa instige, sa agaseze, sa terorizeze psihic cat le sta in putinta, pana ce romanii nu mai suporta si recurg la violenta, apoi sa se victimizeze la UE si sa obtina sprijin international. Crede-ma, singuru lucru pe care-l mai poti face cand esti capturat intre unguri si incep sa-ti povesteasca despre natiunea lor “mareata”, e sa le dai cu ceva-n cap. Ei bine, nu vreau sa ajung acolo si prefer sa-i evit… dar pana cand?

de Rares la 14 June 2011 - 12:21 am

valeu.104 comentarii ,si eu care credeam ca suntem o mana de oameni care citim publicatia asta.problema e ca gluma se ingroasa.Dar totul e in regula.. daca ,doamne fereste va avea loc un conflict interetnic intre romani,unguri si secui.ii avem deja sub lupa pe toti UDMRistii care au initiat treaba asta laolalta cu organizatiile extremiste finantate de budapesta.baieti,tineti-va de arhive ca o sa avem nevoie de ele si strangeti-va avocatii.ne vom lupta pentru Romania pana la capat.
Vae Victis!

de alex cluj la 14 June 2011 - 1:14 am

Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara Afara cu unguri din tara

de Adrian Pop la 14 June 2011 - 2:36 am

Pt Nagykároly, cu ocazia aderarii Bozgorlandului la UE am vazut un documentar facut de BBC despre si cu bozgori, adica ce fel de tarã este Bozgorlandul. In primul rand reporterul BBC era socat de ura ce o au bozgorii fata de tigani caci :”nu e normal ca un popor de nomazi sa urasca atat de mult un al popor de nomazi caci la urma urmei ambele popoare sunt venite din ASIA”.
In al doilea rand era foarte mirat reporterul de usurinta cu care unguroaicele aterizeaza in industria de filme porno.Si ca sa se lamureasca el cum stau treburile a iesit pe strada la brat cu o fosta actrita de filme porno care acum avea propria ei “agentie de modele” adica recrutari curve.Si asa umbland pe strada o intreba pe respectiva despre majoritatea fetelor ce le vedea pe strada daca le cunoaste cumva din productii porno si le oprea pe fiecare sa le intrebe daca au activat in industria de sex. Majoritatea raspundeau pozitiv dar ca dupa 3-4 filme s-au lasat de meserie pentrua a-si intemeia o familie alaturi de un sot iubitor.Un alt aspect discutat in respectivul reportaj a fost lipsa de cunoastere a unei limbi straine a bozgorilor si rata foarte ridicata a sinuciderilor , cea mai ridicata din Europa. La fel sa discutat si faptul ca Bozgorlandul este pe locul doi in lume dupa Brazilia in industria de filme porno cu animale.
Iar la sfarsitul reportajului il intreba reporterul pe prim ministrul Bozgorlandului cum se face ca in ambele razboaie “you where on the wrong side of the war” ? Adica cum de bozgorii in ambele razboaie mondiale au ales sa lupte de partea raului ?

de Adrian Pop la 14 June 2011 - 2:46 am

Pt Nagykároly, am cunoscut unguroaice si toate sunt curve , dar nu pe bani, curve din placere. Serios vorbesc. Iti pot da numere de telefon si adrese. Dar poate ele doar cu românii isi fac de cap, cu voi ungurii se comporta exemplar ca dor printre voi gasesc fraieri sa le ia de nevasta.
De Cicciolina ai auzit ? pe numele ei adevarat ILONA STALLER nascuta in Budãpesta. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ilona_Staller
Si ca ea mai sunt inca cateva sute de mii de unguroaice.
Poti sa fi mandru ca esti bozgorizat.

de SA NE IUBIM UNII PE ALTII la 14 June 2011 - 7:41 am

“de George la 13 June 2011 – 11:36 pm

@sa ne iubim unii pe altii: naivitate la puterea a treia. Zici ca esti surprinsa de demersurile ungurilor, de fapt, nu stii pe ce lume traiesti. Impaciuitorismul tau e de doi bani.”

PE INDIVIDUL ASTA CARE A SCRIS AICI IL STIU PERFECT! GREU DE CREZUT CA UN OM CARE AR TREBUI SA STIE SEMNIFICATIA LUI “FERICITI FACATORII DE PACE” POATE SA SCRIE ASA CEVA! DE FAPT, NIMIC NU MA MAI MIRA LA ACEST TRADATOR DE TARA, SECURIST VANZATOR DE PATRIE! ABSOLUT DELOC: AR VINDE-O SI PE MASA, ASA ROMAN CAM ESTE; UN UNGUR E MAI ROMAN DECAT EL, IUBESTE ROMANIA MAI MULT DECAT ACEST VANZATOR DE PATRIE SI MANIPULATOR TICALOS! DUPA CE ZI DE ZI ALTCEVA NU FACE PE INTERNET DECAT SA-L DENIGREZE PE PRESEDINTELE TARII – BASESCI, PE PRIMUL MINISTRU – BOC, SI, CEL MAI GRAV!!!!! SA SCRIE NUMAI TICALOSII SI LUCRURI NEMERNICE DESPRE PRIMARUL SORIN APOSTU ….. ASADAR DUPA CE FACE ASA CEVA ACEST SCUZATI-MA VA ROG FRUMOS CA FLOSESC UN ASEMENEA LIMBAJ, DECI ACEST GUNOI UMAN TICALOS, PARSIV, PREFACUT NU VA AVEA NICI O MUSTRARE DE CONSTIINTA CA A FACUT ASA CEVA CAND II VA PRIVI IN FATA PE CEI DESPRE CARE SCRIE ATATEA TICALOSII ZI DE ZI! UN VANZATOR DE PATRIE SECURIST IMPUTIT! ASTA IMI ZICE MIE CA SUNT NAIVA – UNUL CARE EL AR FI TREBUIT SA SCRIE ASA CEVA – SA FACA PACE – IMPUTIT DE DOI BANI CARE NU JUDECA CA UN CRESTIN: NICI UN ROMAN SAU UNGUR DIN ACEASTA TARA NU AR VREA RAZBOI, CRIME SI DISTRUGERE!
INDRAZNESTE GUNOI IMPUTIT SI INVIDIOS CARE NU-TI MAI INCAPI IN PIELE DE CATA INVIDIE ZACE IN TINE – INDRAZNESTE SA MAI SCRII CEVA LA ADRESA MEA SAU SA MA FACI CHIAR SI NAIVA! STIU EU DE CE SUNT NAIVA – CA TREBUIE SA FIE PACE IN TARA ASTA NU RAZBOI!

de unguriisiromanii la 14 June 2011 - 8:39 am

Voi chiar credeti ca asemenea discutii aiurea si instigari la ura rasiala sunt benefice? ura dintre romani si unguri este o prostie colosala – sovinii traiesc in lumea lor plina de ura si de rautate si o mai improasca si in jurul lor!

de George la 14 June 2011 - 3:49 pm

@liviu: victima tipica a , de sorginte unureasca. Ai cazut in plaisa, puisor; mana pe carte, daca esti roman, altfel, n-am pretentii.

de George la 14 June 2011 - 3:59 pm

@iubitoarea cea naiva: multumesc, m-am amuzat copios! Ceva imi spune ca esti de partea cealalta, nu-i asa? “Logica” ta te-a tradat: nu ma cunosti, nu esti in stare de o analiza, dar esti vehementa. Stiu eu cine procedeaza asa, pt. ca oricate defecte ar avea un roman, el e macar destept! Tu nu arati decat patima si ura deghizata, culmea, in iubire…

de igazság la 14 June 2011 - 5:02 pm

@Nagykároly igazad van, abbam, amit a 13.-ai kommentetdben írtál. Látszik rajtuk a kicsinyes hőbörgés, de konkrét, erős érveik nincsenek, csak érzelmi alapú hisztik. Gondolom Te is megmosolygod néha őket :D Azt se tudják milyen xarságot vegyenek elő, hogy vissza tudjanak sérteni mindket, ami azt bizonyítja hhogy őket bántja rendesen a szövegünk :D Legjobban azt élvezem, hogy hogy kiakasztja őket az ha magyarul beszélünk. Le van ejtve, hogy a nyugat mit gondol róluk, csak az aggaszt, hogy ezekkel kellett bemenjünk európába. Ezért kell védeni a jogainkat, mert az identitásunkért kiállni, hogy mások se tudhassanak összemosni minket velük.
Minden jót s boldogulást! ;)

de szeretik egymást/sa ne iubim unii pe altii la 14 June 2011 - 5:13 pm

Gyorgy, az a legostobább ember, akivel valaha is találkoztam! Te olyan hülye, hogy nincs logika, és esze! Továbbra is a húgy le engem, és látni fogja!

de Ion la 14 June 2011 - 7:40 pm

Sa va manace boala si chinurile iadului bozgori sovini!!

de George la 15 June 2011 - 3:11 pm

:) :):)

de ana la 14 December 2011 - 3:16 pm

trebuie sa scapam de unguri,magyari si secui.
doar atunci o sa ne tihneasca sa traim ,daca aceasta rasa degenerata si primitiva,dispare. Sunt mandra ca sunt romanca si m-am saturat sa mai tolerez nemernicia ungurilor.

Lasati un comentariu