Este cunoscut faptul ca femeile isi doresc sa fie cat mai slabe si sa arate bine. Cu toate astea, sunt si persoane care, contrar tendintei, vor sa ia cateva kilograme in plus pentru a se simti in forma. Pentru asta, ai insa nevoie de putin timp si rabdare, deoarece este un proces lent, care poate dura cateva luni.

Inainte de a incepe o cura de ingrasare incearca sa afli care sunt motivele pentru care nu te ingrasi. Acestea poti fi unul sau mai multe:
metabolism accelerat
afectiuni precum cancerul, tuberculoza, dereglari hormonale
mostenirea genetica
dieta nepotrivita
lipsa antrenamentelor fizice
lipsa odihnei

Cum sa te ingrasi sanatos?

Ia trei mese principale si 2-3 gustari (intre mese ai grija sa nu fie o distanta mai mare de trei ore) pe zi si fa tot posibilul sa mananci la aceleasi ore.

Adauga treptat un surplus de calorii – aproximativ 500 pe zi – si vei acumula intre 500 gr si 1 kilogram pe saptamana (in cazul in care castigi mai multe kilograme, inseamna ca se depune mult prea multa grasime si nu este sanatos).

Include urmatoarele alimente in meniul tau:
bauturi: apa, shake, sucuri cu proteine si lapte
cereale si paine din tarate de ovaz si secara
legume si fructe precum cartofi, dovleac, morcovi, sfecla, banane, pere, ananas si mere;
uleiuri de masline, cocos, palmier si neaparat unt
dulciuri sanatoase, precum ciocolata negra, briosele cu fulgi de ovaz si placinte cu fructe proaspete facute in casa, miere, orez cu lapte;

suplimente nutritive, la indicatia medicului;

creste cantitatea de proteine atat de natura animala (carne, oua, peste, lactate) cat si de natura vegetala (fasole, linte, migdale, nuci).
Fa sport – acesta iti va stimula pofta de mancare si te va ajuta sa iti conturezi corpul armonios; tonifiaza-ti musculatura facand exercitii cu greutati sau flotari, genuflexiuni, fandari, inot (nu miza pe aerobic, alergat sau bicicleta, pentru ca acestea sunt utile atunci cand vrei sa slabesti). Apeleaza, pe langa sport , la complexul de vitamine B si un pahar cu vin pentru a-ti stimula pofta de mancare.
Odihneste-te macar opt ore pe noapte – ii permiti astfel organismului sa se regenereze.

Elimina din obiceiurile tale:

mancarea tip fast food – te va ajuta decat sa iei in greutate, dar iti poate afecta sanatatea;
fumatul – acesta intensifica arderile metabolice si poti “economisi” 200 de kilocalorii pe zi, care pot fi folosite pentru a lua in greutate;
bautul apei in timpul mesei – iti va da senzatia de satietate si nu vei mai avea loc pentru alimente.

Sursa: Femeia.ro