Mai bine de jumătate din cele două miliarde pe care românii le cheltuie pe produse mărci private, acele produse no-name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate, merg către produse alimentare, restul banilor fiind împărţiţi pe băuturi, produse de îngrijirea locuinţei şi produse de îngrijire personală.

Mărcile private Aro, 365 sau K-Classic au început să fie tot mai prezente în coşurile de cumpărături ale românilor în perioada crizei financiare, când preţul a devenit principalul argument în procesul de achiziţie. Astfel, dacă în 2004-2005 românii căutau brandurile iar mărcile private aveau doar 1% din comerţul local, aceste produse no name au ajuns la o pondere de 12 pro­cente la finalul lui 2012. România este de altfel una dintre pieţele unde mărcile private au cea mai rapidă ascensiune, ponderea lor crescând doar în ultimul an pentru care există date de la 9% la 12%.

Comerţul local – ce include atât rezultatele reţelelor străine, cât şi ale micilor comercianţi – este estimat la 15-16 mld. euro, ceea ce înseam­nă că în goana după cel mai mic preţ românii au cheltuit pe mărci private 1,8 – 1,9 mld. euro.

Continuarea pe ZFCorporate