Domnul Bogdan Mateciuc din Bucureşti este client de mai bine de zece ani al Băncii Transilvania. Unul dintre produsele bancare pe care le foloseşte este programul de banking online, care permite verificarea online a conturilor.La începutul lunii octombrie, la o simplă verificare a contului cardului său de credit deschis la această bancă, clientul a observat că banca îi luase din cont suma de 51,45 lei, cu titlul „Dobândă credit”. Menţiunea l-a surprins, întrucât el rambursează lunar, la termen, tot creditul angajat pe cardul de credit.

După mai multe mesaje şi insistenţe, pe mai multe canale, adresate Băncii Transilvania, a fost sunat după mai multe zile de o angajată a băncii care i-a explicat că a existat o eroare în sistemul informatic al băncii şi că suma de peste 200 de lei (!!!) i-a fost luată din cont în mod nejustificat, dar că îi va fi returnată în termen de o săptămână.

Din discuţia telefonică purtată cu angajata băncii, a reieşit că respectiva eroare din sistemul IT al băncii are mari şanse să fi păgubit mii de clienţi ai băncii, întrucât un sistem informatic aplică aceleaşi metode de lucru tuturor clienţilor. De asemenea, domnul Mateciuc şi-a exprimat nemulţumirea că soluţia propusă de Banca Transilvania pentru remedierea acestui prejudiciu – sustragerea unei sume de peste 200 de lei din contul personal, pe parcursul mai multor luni – este simpla rambursare a sumei. Nici un cuvânt despre folosirea abuzivă de către Banca Transilvania a acelei sume a clientului, fără dobândă şi fără informare.

De fapt, nu este prima oară când clientul descoperă sustragerea unor sume de către această bancă. În urmă cu câţiva ani, domnul Mateciuc a constatat că Banca Transilvania îi percepea un comision pe un cont de economii al cărui comision era, oficial, zero. Ca şi în cazul de faţă, propunerea de rezolvare din partea băncii a fost simpla returnare a sumelor.

Domnul Mateciuc le recomandă tuturor clienţilor care folosesc un card de credit emis de Banca Transilvania să îşi verifice cu atenţie extrasele de cont pe ultimii ani, întrucât sunt mari şanse să fie victime ale unei fraude similare.

Reamintim cititorilor că Banca Transilvania face obiectul unei anchete privind implicarea în transferuri de acţiuni cu Bank of Cyprus, banca cipriotă intrată în faliment şi supusă, de asemenea, unei anchete în Cipru.

Sursa: FrontPress.ro