Castanele comestibile sunt fructele unei specii de castan. Ele se coc pe la mijlocul lui octombrie si sunt bogate in carbohidrati si sarace in grasimi, avand o compozitie foarte asemanatoare cu cea a graului. Castanele sunt o sursa importanta de hidrati de carbon, fosfor, lecitina si vitamina C. Sunt bogate in proteine, calciu, fier, magneziu, mangan, zinc si potasiu.

In 100 de grame de castane coapte sunt circa 200 de calorii, mai mult de jumatate din acestea venind din carbohidrati. O portie de castane aduce circa 10% din necesarul de proteine zilnic, in cadul unei diete de 2000 de calorii.
In 100 de grame de castane se gaseste 13% din necesarul zilnic de vitamina B1 si aproximativ 10% din restul de vitamine necesar din grupul B. Cantitatea de vitamina C este demna de luat in seama, in 100 de grame de castane fiind 48% din necesarul zilnic.

Castanele sunt foarte bogate in calciu, 200 de grame au circa 5% din necesarul zilnic, si fier, circa 7%. Sunt o sursa importanta de magneziu, o portie de castane aducand circa 8% din necesarul zilnic, de fosfor – 8% din necesar, si 10% din necesarul de potasiu. Castanele comestibile sunt bogate in fibre, in 100 de grame de castane fiind trei grame de fibre.

Castanele sunt ideale pentru sustinerea sistemului imunitar si sunt unul dintre alimentele care combat acneea prin aportul mare de zinc pe care il aduc. Castanele au un aport ideal intre sodiu si potasiu, ceea ce face din aceste frute un aliment ideal pentru reglarea tensiunii si sustinerea activitatii cardiace.

Ceea ce este demn de remarcat in compozitia castanelor comestibile sunt acizi grasi acid palmitic si acid oleic, care se gasesc in cantitati mai mari decat in uleiul de masline. Date fiind beneficiile pe care le au pentru sanatate castanele coapte in cuptor, pe flacara intr-un vas de tuci sau pe jar sunt o buna solitie daca ai chef de rontait.

Sursa: Eva.ro