Proiectul de educație rutieră desfășurat de către Lidl cu sprijinul Poliţiei Rutiere Române, în 163 de locații simultan a înregistrat un succes răsunător. Pe 29 septembrie, începând cu ora 10:00, peste 10.000 de copii din toată țară s-au strâns în parcările magazinelor Lidl, pentru a învăța cum pot deveni pietoni responsabili.

Având vârste cuprinse între 5 și 10 ani, cei mici au mărturisit că nu cunoșteau toate semnele și regulile de circulație și au promis că vor fi mult mai atenți de-acum.

”Verde la educație pentru circulație” este cea mai amplă campanie de educație rutieră organizată în România. Reprezentanţi ai Poliției Rutiere Române s-au aflat la dispoziția copiilor prezenţi alături de părinți în parcările magazinelor Lidl din țară, pentru a le explica acestora care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le respecte atunci când merg singuri la școală, la magazin sau la locul de joacă.

În prima parte a evenimentului cei mici au făcut cunoștință cu semnele de circulație și regulile care trebuie aplicate. A urmat o sesiune de jocuri interactive în care agenții de circulație i-au invitat pe cei prezenți într-un orășel miniatural, pentru a pune în aplicare informațiile acumulate.

Cei mai activi copii au fost recompensați cu premii oferite de către Lidl, precum legitimații de participanţi, orare şcolare, materiale informative şi produse marcă proprie Lidl.

Cursul de educație rutieră a putut fi vizionat și online, prin transmisiune directă pe canalul oficial de Youtube Lidl România. Peste 400 de români au participat de acasă la acest proiect, menit să prevină accidentele rutiere, tot mai numeroase în ultima perioadă. Numai în primele opt luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, s-au înregistrat la nivel naţional 204 de accidente de circulaţie în care au fost implicaţi cu vinovăţie copii cu vârste între 5 şi 10 ani, în urma cărora a rezultat decesul a 20 copii şi rănirea gravă a altor 189.

„Suntem impresionați de succesul pe care l-a înregistrat acest proiect. Sperăm ca toate informațiile primite în cadrul cursului de educație rutieră să fie aplicate de către toți copiii prezenți. Mai mult, sperăm că am reușit să tragem un semnal de alarmă și pentru părinți, care trebuie să-i învețe pe cei mici să fie responsabili atunci când traversează, merg cu rolele sau cu bicicleta.”, declară Georgiana Tugearu, PR Manager Lidl România.