TDL Cluj îl critică într-un comunicat de presă pe ministrul Radu Stroe că nu a prezentat o strategie coerentă pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii: “Ministrul de interne PNL a găsit “soluția” alternativă la infrastructura rutieră, după un serial întreg de tentative eșuate de a ne prezenta o strategie coerentă pentru modernizarea și dezvoltarea infrastructurii românești.

Însă, după cum bine ne-au obișnuit și de această dată, prin modul cum sunt prezentate aceste “soluții“, ne dovedesc că acești domni care ne conduc sunt esențialmente rupți de realitatea din teren.

Prin urmare, pentru a a suplini starea proastă a drumurilor europene și naționale, precum și întârzierile foarte mari în construcția de autostrăzi, în special cea a Autostrăzii Transilvania, soluția identificată este suspendarea de permise auto.

De asemenea, venită ca o acțiune strict justificată din punct de vedere matematic, dar contrară oricărei norme etice în conducerea unei instituții publice, acțiunile recente ale Ministerului de Interne au ca scop reducerea drastică a numărului de cetățeni români care pot circula pe drumurile publice din țara noastră. Astfel, în comunicatul remis presei în data de 30 septembrie 2013, Ministerul de Interne se laudă cu 26083 de sancțiuni contravenționale aplicate în perioada 27-29 septembrie, respectiv 936 de permise reținute. Dacă într-un week-end (http://www.politiaromana.ro/relatii_publice/detalii.aspx?id=15944), Poliția condusă de ministrul penelist Radu Stroe a reținut aproximativ 1000 de permise de conducere, păstrând același ritm zelos, într-un an administrația PNL ar putea reuși performanța eliminării din trafic a 50.000 de români în actuala reglementare legislativă.

Pe de altă parte, proiectul noului Cod rutier, recent dezbătut în mass-media, propune înăsprirea sancțiunilor și creșterea duratei suspendării permisului auto cu perioade de chiar trei ani de zile, fapt ce va asigura lipsa multor conducători auto din trafic, spre satisfacția liderilor PNL. Probabil că așa se explică lipsa aproape totală a agenților de Poliție rutieră din principalele intersecții și bulevarde ale marilor municipii din țară în zilele de 30 septembrie și 1 octombrie, când a debutat anul universitar, fapt care, alături de precipitațiile căzute, a dus la blocaje imense în trafic, polițiștii fiind nevoiți să pregătească de la birou, departe de haosul din trafic, noile măsuri pentru reducerea numărului de conducători auto în trafic. Iar, creșterea periodică a costurilor asigurărilor civile de răspundere auto și CASCO, care îi afectează îndeosebi pe tinerii sub 30 de ani, la care se adaugă creșterea constantă a prețurilor combustibilului, îi aduce pe mulți cetățeni români în situația de a nu-și mai permite întreținerea și circulația cu autovehiculul.

Eforturile concertate ale liderilor PNL urmăresc, probabil, aerisirea traficului de conducătorii auto români, pentru ca liderii PNL să poată circula în liniște în limuzinele de serviciu, dotate cu girofar, sirenă, șofer și care sunt alimentate din fonduri publice, iar gravele probleme de infrastructură să fie observate mai greu de foștii șoferi deveniți pietoni, bicicliști sau pasageri ai trenurilor supraaglomerate și cu mari întârzieri gestionate de un alt ministru penelist.”

NapocaNews