Postul este o altfel de dieta vegetariana. In aceasta perioada, este eliminata din alimentatia zilnica carnea, lactatele si ouale. Raman pe lista grasimile vegetale si pestele, care poate fi consumat destul de des, si o bogatie de legume si fructe, care te vor ajuta sa te tonifici si sa te incarci cu energie. Secretul alimentatiei sanatoase in perioada de post sta in combinarea inteleapta a alimentelor, prepararea lor eficienta, un consum rational si cat mai mic de zahar si un bun aport de lichide.

Legume la discretie

In primul rand, avem legumele lunii noiembrie: cartofi, ceapa, telina, conopida, sfecla rosie si morcovi. Toate acestea se pot transforma in supe, ciorbe si tocanite. Adauga rosii (din conserva, in sos propriu, pentru ca sunt cel putin la fel de sanatoase ca si cele proaspete), multa verdeata proaspata, usturoi si vei avea cele mai bune si sanatoase mancaruri.

A doua categorie de legume de care merita sa profiti este cea a legumelor congelate. Cap de lista fasolea verde si broccoli, apoi varza de Bruxelles si spanacul.

Ideale in perioada de post sunt fasolea uscata, mazarea uscata si lintea. Sunt o sursa de baza in ceea ce priveste proteine in cursul dietei de post si al dietelor vegetariene. Fasolea uscata este un ingredient cu potential maxim. Se poate face mancare, se poate face supa si ciorba. Salata de fasole boabe cu ceapa verde (se gaseste in piata), cu cimbru uscat, putin ulei si un strop de otet balsamic este pur si simplu senzationala.

Ciupercile sunt alternativa pentru carne

Sunt sute de retete care au la baza ciupercile. Cipuercile le poti prepara in fel si chip. Tocanite, ciorbe si supe-crema. Ciupercile pot fi coapte, fierte sau consumate ca atare.

Se deschide sezonul muraturilor

Prima pe lista: varza murata care prin aportul de probiotice este un inlocuitor perfect pentru iaurt si lactate fermentate natural. In plus este un excelent aliat in dieta si are putine calorii si multa vitamina C. Merge facuta mancare, iar salata de varza acra cu mult piper si ulei de masline este un rasfat.
Fructele sunt si ele un aliat de nadejde in dieta vegetariana de post. Si ai de unde alege: mere, citrice si fructe de padure congelate. Apoi banane si kiwi, avocado si mango. Fructele completeaza in modul cel mai gustos si sanatos meniul zilei. Adauga nuci si migdale.

Recomandarea noastra este sa evitati falsurile si preparatele „de post”. Sunt pline de aditivi, au multa sare si foarte des chiar grasimi animale daunatoare. Ideale sunt preparatele din soia, laptele de migdale, cerealele integrale si fructele uscate.

Sursa: Femeia.ro