Transportatorii rutieri: „Cu autostrăzi precum Bucureşti-Alexandria sau Brăila-Galaţi, suntem ca un student care învaţă în sesiune la orice, mai puţin la materia la care are examen“.

Cum vede guvernul reţeaua de autostrăzi până în 2018: Sibiu-Piteşti este “trasă pe dreapta” şi patru tronsoane vor fi construite în concesiune. Vedeţi aici documentul oficial.

Circa 60,5 kilometri de auto­stra­dă pe ruta Orăştie-Sibiu au fost des­chişi circulaţiei ieri, în prezenţa pre­mierului Victor Ponta, a ministrului de­le­gat pentru proiecte de infra­struc­tură Dan Şova şi a directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR), Narcis Neaga.

CNADNR a inaugurat trei loturi din cele patru ale autostrăzii Orăştie-Si­biu, pe rutele Orăştie-Sebeş Vest (lo­tul 1, cu o lungime de 24,1 km), Se­beş Vest-Cunţa (lotul 2, 19,7 km), Sălişte-Sibiu (16,6 km). În total, cele trei tronsoane de autostrăzi au costat circa 330 de milioane de euro, adică un cost me­diu de 5,5 milioane de euro pe kilometru.

Dacă pe primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu au lucrat austriecii de la Strabag, lotul al doilea a fost construit de firma românească Straco Grup (controlată de fraţii Horpos) şi de italienii de la Studio Corona, iar lotul al treilea – de italienii de la Astaldi alături de firma românească Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu). Cele trei loturi, ale că­ror contracte au fost semnate în mandatul fos­tului ministru al transporturilor Anca Boagiu, aveau ca termen iniţial de finalizare luna aprilie a acestui an. Lotul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, va fi gata abia anul viitor, în sep­tem­brie, întârzierile fiind cauzate de existenţa unor alunecări de teren. Cu aceşti noi 60 de kilometri de autostrăzi, România ajunge la o reţea totală de autostrăzi de 608 kilometri.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.12.2013