Muraturile pot servi ca garnitura nu doar pentru carne, ci pentru orice mancare de legume. Sau ca gustare in sine. In orice caz, iti servesc sanatatea cu multe beneficii!

Nicio mancare nu ti se pare ca reprezinta mai bine sezonul rece decat o friptura aburinda cu garnitura de legume si salata de muraturi. Dar borcanele cu acrituri au multe alte intrebuintari.

Pune mana deci si scoate de la saramura cateva gogonele, o capatana de varza, niste castraveciori si gogosari rumeni si pune-i alaturi de orice mancare calda. De fapt, obisnuieste-te cu o gustare de muraturi pe zi. Iti va aduce numai beneficii, deoarece:
Muraturile combat virozele respiratorii, intaresc imunitatea si tin imbatranirea la distanta datorita vitaminelor (mai ales C) si mineralelor pe care le contin.

Stimuleaza digestia, tin sub control nivelul microbilor din intestine si previn cancerul de colon datorita procesului de fermentatie prin care trec; gratie acestuia, microflora care imbraca legumele transforma glucidele din structura acestora in numeroase substante biologic active, precum acidul lactic. De asemenea, orice este consumat impreuna cu o portie de muraturi se digera mai repede si usor.

Alte probleme de sanatate frecvente pe care muraturile le rezolva: colesterolul (rau sau LDL) ridicat, circulatia lenesa, glicemia ridicata si crizele de astm.

In plus, daca ai urmat un tratament cu antibiotice, gustarile de muraturi iti curata organismul de efectele adverse.

Sursa: Ecusine.ro