Se spune mai nou că zahărul este noul tutun datorită efectelor negative pe care le are asupra corpului omenesc, dar şi din cauza dependenţei pe care o produce.

La nivel mondial a fost demarată o campanie de reducere a consumului de zahăr, prezenţa acestui energizant fiind regăsită în surprinzător de multe alimente.

„Fără grăsimi” nu înseamnă şi fără zahăr, mai ales când este vorba de iaurt. Zahărul este folosit pentru aromă, după înlăturarea grăsimii. O porţie de 150g de iaurt poate conţine 20g de zahăr, adică circa 5 linguriţe, jumătate din doza zilnică recomandată pentru femei (la bărbaţi doza este în cantitate dublă).

„Problemele apar pentru că ne dorim mâncăruri fără grăsimi care să aibă gustul celor cu grăsimi”, a spus Dr Sarah Schenker, citat de BBC.

Un sos de tomate cumpărat din magazin poate fi sănătos din anumite puncte de vedere, însă conţine zahăr pentru a i se reduce din aciditate. Circa 150g de sos conţin peste 13g de zahăr.

De asemenea, multe din salatele servite vin asezonate cu sosuri care conţin zahăr.

Nici măcar apa nu este bună… Apa „îmbunătăţită” cu minerale şi vitamine are anumite beneficii, dar are şi zahăr. O sticlă de 500ml conţine până la 15g de zahăr.

Nu în ultimul rând, avem pâinea. Cantitatea de zahăr regăsită într-o felie de pâine variază, însă poate ajunge până la 3g.