Costul de construcţie al autostrăzii Comarnic-Braşov a ajuns la 1,8 mld. euro, deşi estimările iniţiale erau de 1,2 mld. euro. Ponta şi Şova: „Am schimbat traseul“

Autostrada Comarnic-Braşov, prima din România care ar urma să fie construită în concesiune, va fi gata cel mai târziu în 2017, iar costul de proiectare, construcţie şi project management se va ridica la 1,8 miliarde euro, comparativ cu 1,2 mld. euro, cât estimase iniţial Com­pa­nia Naţională de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR).

Mai mult, autostrada va fi mai scurtă decât anunţase iniţial CNADNR. Astfel, dacă în primă fază se discuta de o lungime de 58 de kilometri, Ponta a spus că până la urmă vor exista 53,2 kilometri de autostradă, la care se vor adăuga 7 kilometri de drum de legătură.

Costul mediu de construcţie va fi de 28 milioane de euro/km, mai mult chiar şi decât cel plătit către americanii de la Bechtel pentru tronsonul Gilău-Câmpia Turzii-Turda, de 23 mil. euro/km.

„Ca să schimbăm preţul a trebuit să schimbăm şi traseul, prin locuri mai accesibile“, a spus ministrul marilor proiecte Dan Şova ieri într-o conferinţă de presă susţinută după semnarea unui memorandum cu reprezentanţii consorţiului VISTRADA Nord, format din firmele Vinci, Strabag şi Aktor care vor lucra la autostrada Comarnic-Braşov. Nici­unul dintre reprezentanţii celor trei companii nu a fost prezent la conferinţă.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.01.2014