Uzinele auto ale Dacia şi Ford au atins anul trecut un nivel record de producţie cu 410.959 de autoturisme asamblate, în creştere cu 22% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor celor două companii.

Cumulat, producţia de anul trecut are o valoare de piaţă de 5 miliarde de euro dacă se ia în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro, echivalentul a circa 10% din exporturile României din 2013. Anul 2013 reprezintă totodată unul record atât pentru Dacia, cât şi pentru Ford. Dacia a atins cel mai ridicat nivel al producţiei cu 342.610 autoturisme asamblate, în creştere cu 16% comparativ cu 2012, iar la Craiova cu cele 68.339 de maşini Ford B-Max s-a atins cel mai ridicat nivel atins până acum de uzina auto, indiferent că au fost produse automobile Citroën, Oltcit, Daewoo sau Ford.

Cumulat, producţia de maşini şi de componente a atins anul trecut peste 13 mld. euro, în condiţiile în care pentru anul 2012 Asociaţia Constructorilor Auto din România (ACAROM) indica o cifră de afaceri cumulată de 12,5 mld. euro. În industria auto locală lucrează peste 100.000 de salariaţi, iar la nivel naţional sunt peste 800 de fabrici de componente auto, pe lângă cele două uzine de maşini.

În ciuda faptului că România a atins un nivel record de producţie, piaţa internă a atins anul trecut minimul ultimilor 15 ani, pe fondul creşterii importurilor de maşini second-hand, lucru reclamat atât de Dacia, cât şi de Ford, România devenind în ultimii ani cimitirul de maşini al Europei.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.01.2014