Având în vedere declaraţiile reprezentanţilor autorităţilor publice locale privind transportul de persoane pe traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, după ce s-a anunţat dorinţa RATUC-ului de a activa pe respectivele rute, în paralel cu Fany, privatul a emis un comunicat de presă în care s-a autoproclamat „ambasador” al clujenilor în ţară, avertizând totodată că orice activitate întreprinsă de autorităţile locale în respectiva direcţie reprezintă o încălcare gravă a legii.

Potrivit companiei, Traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 – 2019 prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care a fost precedată de dezbaterea publică organizată în data de 11.12.2012.

În urma licitaţiei electronice naţionale din data de 18.12.2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, rezultatele acestei atribuiri fiind validate prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 424/ 2013.

Potrivit prevederilor legale în domeniu (respectiv Legea serviciilor de transport public local nr. 92/ 2007 şi normele de aplicare a acesteia), operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie.

„Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) pe traseele pentru care SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte.

Deşi încă din anul 2012 se cunoştea la nivel naţional faptul că atribuirea traseelor de transport judeţean pentru perioada 2014 – 2019 va avea loc cel mai devreme la mijlocul anului 2013 (întrucât licenţele existente aveau termen de valabilitate până în data de 31.12.2013), demersurile pentru transformarea fostului RATUC în societate pe acţiuni au fost începute abia la finele lunii noiembrie 2013, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA folosindu-se de această scuză pentru a justifica faptul că nu s-a înscris la licitaţia naţională organizată în data de 18.12.2013”, se arată într-un comunicat de presă al Fany.

Primarul Emil Boc a acuzat conducerea Consiliului Judeţean Cluj de faptul că joacă după cum cântă Fany, dovadă fiind modul în care instituţia a apărat interesele cetăţenilor în dosarul judecat contra companiei, în care CJ nu şi-a apărat cu niciun document cauza.

Edilul a precizat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local că USL a beneficiat de susţinerea Fany la referendumul pentru demiterea preşedintelui Băsescu şi de aceea USL-ul apără cu îndârjire operatorul privat, pe care cetăţenii nu-l mai doresc pe acele rute.

Fany „reprezintă un ambasador al judeţului Cluj la nivel naţional în ceea ce priveşte transportul de persoane în regim de curse regulate, oferind servicii ce corespund standardelor de calitate stabilite prin normele legale în vigoare”, aşa se încheie comunicatul firmei.