Mici, dar bogate in proprietati nutritive, semintele de susan, mac si chia sunt cultivate si consumate de mii de ani. Daca susanul si macul sunt deja cunoscute, fiind folosite cu precadere in gastronomie, semintele de chia au ajuns mai recent pe rafturile magazinelor naturiste. Fiecare in parte sunt o sursa inestimabila de sanatate, ceea ce le recomanda pentru consumul frecvent. Iata de ce:

Seminte de susan
Despre susan se stie ca este foarte bogat in magneziu, cupru, fier, fosfor si calciu. Dintre toate semintele si sâmburii pe care-i consumam, el are cel mai ridicat continut de fitosteroli, substante care scad colesterolul rau. In plus, semintele de susan bogate in vitamina E, un puternic antioxidant, uleiul produs prin presarea lor reduce tensiunea, iar zincul din compozitie este esential pentru producerea colagenului si prevenirea osteoporozei.

Seminte de mac
Presarate peste produsele de patiserie, covrigi, saleuri, placinte, adaugate in salate sau diverse tipuri de brânzeturi, semintele de mac au o aroma inconfundabila, apreciata de multi. Cat priveste beneficiile pe care le aduc sanatatii, se stie despre ele ca sunt bogate in acid linoleic, recomandat pentru afectiunile cardiovasculare sau digestive. Inplus, sunt o importanta sursa de calciu si cupru – 2 lingurite cu seminte maruntele contin in jur de 25-32% din doza zilnica recomandata din aceste minerale. Te poti bucura de beneficiile lor daca le adaugi in salate sau in combinatii delicioase de fructe pasate si amestecate cu putina apa plata – asa-numitul smoothie.

Seminte de chia
Semintele de chia seamana foarte bine cu cele de mac, fiind deseori confundate cu ele. Se stie ca sunt un supliment alimentar de mare ajutor pentru persoanele care fac efort fizic intens, pentru ca sprijina eliberarea lenta de energie, de care au nevoie atat diabeticii, cat si sportivii. Apoi, consumul de seminte de chia ajuta la eliminarea toxinelor din colon si grabesc metabolismul datorita acizilor grasi esentiali pe care-i contin.

Sursa: Ecusine