Dacă mănânci numai salate nu înseamnă nici că ai o dietă echilibrată, nici că vei slăbi, mai ales dacă le îneci în sosuri sau le adaugi cartofi prăjiţi.

1. Îi adaugi prea multe fructe uscate

Fructele uscate fac salata mai gustoasp, îi adaugă textură şi un plus de fibre alimentare, dar în multe cazuri, conţin tot atât de multe calorii ca bomboanele. Numai un pumn de merişoare uscate pot să conţină până la 29 de grame de zaharuri. De altfel, este posibil ca unele dintre fructele uscate din comerţ să aibă zahăr adăugat, aşa că citeşte cu atenţie eticheta şi evită-le dacă eşti la dietă.

2. O îneci în dressing

Aceasta este una dintre cele mai la îndemână metode de a face salata mai apetisantă pentru cei care nu iubesc „iarba“ şi, de asemenea, de a o transforma, practic, în junk food. A nu se înţelege să nu pui niciun fel de dressing în salată, niciun pic de ulei de măsline. Mai ales că 3 grame de grăsimi mononesaturate ar putea ajuta organismul să absoarbă mai bine substanţele nutritive din legume, potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Purdue din SUA. Ţine cont că două linguri de ulei conţin mult mai multe grăsimi decât atât: 12 grame de grăsimi şi 120 de calorii.

3. Pui prea multă brânză

Evident, tot ceea ce conţine brânză e mai gustos, fiindcă adaugă grăsime, o textură cremoasă şi, de multe ori, şi sare. Totuşi, trebuie ştiut că telemeaua de la ţară, oricât de bio şi de bună, conţine cantităţi mari de grăsimi saturate. O bucată de brânză cât două zaruri adaugă salatei nici mai mult, nici mai puţin de 150 de calorii şi 15 grame de grăsime. Dacă eşti, într-adevăr, un mare amator de brânză, pune în salată brânză cu mucegai sau de capră, fiindcă, având un gust mai puternic, te va face să mănânci mai puţină.

4. Pui crutoane

Cu crutoane, salata devine mai crocantă şi tot ceea ce este crocant este perceput ca fiind foarte bun de creierul nostru. De multe ori însă, mai ales la restaurante şi la fast-food, aceste crutoane sunt, de fapt, pâine albă prăjită şi nu aduc salatei decât calorii în plus. Numai şase crutoane de dimensiuni medii conţin cam 30 de calorii şi 75 de miligrame de sodiu (care, în exces, pune inima în pericol). Şi cine îşi pune în salată numai 6 crutoane?
5. Îi adaugi pui prăjit sau „crispy“

În timp ce 100 de grame de pui fără piele gătit pe grătar ne oferă 20 de grame de proteine şi mai puţin de 5 grame de grăsime, aceeaşi porţie de pui prăjit sau „crispy“, adică în crustă de făină şi ou, aduce în corp 17 grame de grăsimi, cele mai multe saturate, potrivit ABC News. Cam tot atâtea conţine şi un cheeseburger.

 

Sursa: Adevarul