Ce a făcut un clujean cu o bicicletă şi cu o idee genială: o cafenea mobilă care aduce zâmbetul pe feţele clienţilor

Servirea cafelei de pe o bicicletă nu este elementul cel mai inedit al micii afaceri a unui masterand la Studii Economice în Cluj-Napoca, ci efortul cu care Bogdan Pandea încearcă să-şi determine clienţii să se simtă bine. Este vorba despre cadouri – papioane sau caricaturi, carduri de fidelizare şi mai ales multe zâmbete şi o servire inspirată din filosofia: “clientul tău, prietenul tău”.

 

“Banii nu-s importanţi, că din asta învăţ un lucru important, dacă o dau în bară, ştiu ce am greşit”, spune, cu zâmbetul pe buze, Bogdan Pandea (22 de ani), tânărul antreprenor care a început o afacere inedită la Cluj – cafeneaua pe roţi. El a transformat o bicicletă într-o adevărată cafenea ambulantă. Cadrul din faţă a fost modificat astfel încât să susţină o tejghea din lem, lăcuită frumos, pe care scrie cu litere mari : “CAPTAIN BEAN, coffe bike”. Pe tejghea stă expresorul de cafea, o râşniţă şi nişte siropuri pentru cei cu gusturi mai exotice.

Sub tejghea este un mic frigider, iar în spatele tejghelei a fost amenajată chiar şi o chiuvetă mică. Întreaga cafenea cântăreşte circa 100 de kilograme şi are un avantaj important: merge singură după clienţi. Stilul milităresc se vede şi în vestimentaţia lui Bogdan, care are pe cap o beretă roşie, dar şi din logo-ul de pe paharele de cafea – o faţă stilizată de ofiţer. FOTO Captain Bean, afacerea cu zâmbetul pe buze “Încercăm să fim altfel. Captain Bean (Căpitanul Boabă-nr) vine de la faptul că tatăl meu lucrează în MAPN şi am visat de când eram mic să fiu soldat. Captain Bean sunt eu. Am căutat ceva care să mă reprezinte. Posibil să nu fie bun numele, vedem la sfârşitul zilei, câţi clienţi am avut”, explică zâmbitor clujeanul. Din modul în care merg afacerile, se pare că numele a fost bun: “Am deschis luni, pe 3 februarie, şi avem zilnic în jur de 80 – 100 de clienţi”, explică tânărul. Cafeaua costă între 3 lei şi 7 lei. De ce este „Captain Bean” altfel Bogdan Pandea este “produsul” Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din Cluj (FSEGA) până la un punct. El a terminat, anul trecut, şef de promoţie la Contabilitate, în limba engleză, şi acum s-a înscris la un master de diagnostic şi evaluarea afacerilor. Nu este genul de student care să-şi tocească coatele prin biblioteci, ci este tipul de om născut pentru a fi întreprinzător. “Am fost crescut de părinţi, de mic, să-mi găsesc un job, să lucrez. Prima mea afacere am făcut-o la 6 ani. Am cumpărat corcoduşe ca să le vând mai departe, dar am ajuns să le mănânc”, glumeşte Bogdan. Spune că a ajuns la FSEGA întrucât “mi-au plcut foarte mult banii şi domeniul economiei, apoi mi-am dat seama că nu ţine totul de bani”. Aceasta este lucrul care diferenţiază mica lui afacerea lui de altele. Bogdan are un talent, parcă înăscut, de a-şi trata clienţii ca pe nişte prieteni, le împarte tuturor zâmbete largi, le face cadouri din partea casei, papioane, carduri de fidelizare şi, când vremea se va mai îmbunătăţi, se vor face şi caricaturi. “Important e să fie clientul satisfăcut. Nu ţine de bani. Am dat ieri unui copilaş, a cărui mamă a cumpărat o cafea, un cadou, un papion.

Zâmbetul lui când l-am primit mi-a făcut ziua. A fost o zi câştigată, chiar dacă nu aş fi vândut decât o cafea”, spune tânărul. Oamenii văd că-şi dă sliniţa şi îi iartă micile probleme apărute din cauză că e la început de drum în afacere. Modul acesta de a trata clientul l-a deprins în SUA, unde a lucrat timp de 3 luni ca agent de vânzări la un magazin de suveniruri în Ocean City. “Acolo am învăţat să zâmbesc, să vorbesc cu oamenii, am fost cel mai bun vânzător. M-am imprerionat atunci când am greşit ceva, mi-a zis şeful:<scumpule, stai liniştit că nu e nicio problemă>”, spune tânărul. Din SUA a strâns cea mai mare parte a investiţiei – circa 4.000 de dolari, dar spune că cel mai mare consum a fost de timp, întrucât a umblat singur după toate actele şi toate avizele.

Sursa: Adevarul