Dieta cu lamaie este tonica, racoritoare și detoxifianta. Unde mai pui ca poti slabi 4-5 kg in doar doua saptamani! De regula, trebuie sa bei in fiecare dimineata, cu o jumatate de ora inainte de micul dejun, suc proaspat de lamaie amestecat cu apa calduta, in parti egale. Se consuma la fiecare masa, avand grija ca seara sa bei sucul cel tarziu cu doua ore inainte de culcare.

A doua regula care trebuie aplicata este ca, de fiecare data cand mananci la pranz friptura, gratar, legume fierte sau salate, sa le stropesti neaparat cu doua linguri cu suc de lamaie. Este bine ca prima zi de regim sa fie de detoxificare, in care sa consumi preponderent fructe, legume si peste la gratar la masa de seara. In zilele urmatoare, meniul este destul de strict – legume si fructe, samburi de migdale (sau de floarea-soarelui si alune), fulgi de ovaz din cand in cand, rar paine integrala, branzeturi, pui, peste sau oua doar la cina.

Un miracol cu adevarat?

Lamaia are un continut bogat in vitamina C, care, de regula, este considerata „vinovata“ de scaderea in greutate. Cu toate astea, actiunea ei este mult mai extinsa, avand in vedere ca face parte din bucataria interna a mai multor tipuri de metabolism, inclusiv cel al lipidelor, activeaza actiunea neurotransmitatorilor, intensifica eficienta sistemului imunitar, este un antioxidant foarte puternic si, se pare, incetineste raspandirea zaharului in sange.

Atentie, nu abuza!

Chiar daca nu este recomandat sa dureze mai mult de doua saptamani, dieta cu lamaie are marele dezavantaj ca induce o carenta de acizi grasi esentiali. Din acest motiv, este obligatoriu sa consumi mult peste la gratar si samburi de migdale, floarea-soarelui si alune.

In plus, dat fiind ca dureaza numai doua saptamani, dieta cu lamaie favorizeaza fenomenul yo-yo daca in urmatoarele doua saptamani de pauza nu continui cu un regim hipocaloric.

Meniu de baza

Mic dejun – intotdeauna, un grepfrut cu o felie de paine integrala, cafea sau ceai la discretie, la o jumatate de ora dupa ce ai baut o cana cu suc de lamaie amestecat cu apa, in parti egale.

Pranz si cina – invariabil, mananci cam acelasi lucru, respectiv alternezi legumele fierte in apa sau preparate la abur si carnea de pui, peste, branza alba, legumele crude si fructele. Combinatiile le faci fara pic de grasime sau ulei, cereale sau zahar. Singura exceptie o reprezinta cele doua linguri cu suc de lamaie cu care poti sa asezonezi combinatiile de alimente permise.

Sursa: Ecusine.ro