Fostul eurodeputat sloven Zoran Thaler, vizat împreună cu Adrian Severin de un flagrant al unor jurnalişti britanici, a fost condamnat de justiţia slovenă la doi ani şi jumătate de închisoare şi la plata unei amenzi de 32.250 de euro pentru luare de mită în schimbul modificării legislaţiei UE.

Zoran Thaler, care a fost şi ministru de Externe al Sloveniei în perioada 1995 – 1997, nu va avea voie să deţină funcţii publice timp de cinci ani, relatează AFP. Tribunalul din Ljubljana a acceptat totuşi ca acesta să ispăşească pedeapsa cu închisoarea doar în zilele de sfârşit de săptămână.

Condamnarea a fost pronunţată după un acord între Parchet şi Thaler, care a recunoscut faptele şi a făcut o donaţie de 15.000 de euro unei instituţii medicale.

Zoran Thaler a demisionat din funcţia de eurodeputat în martie 2011, după ce jurnalişti britanici care au pretins că sunt membri ai unui grup de lobby i-au organizat un flagrant.

Thaler a exprimat regret pentru implicarea într-un „scandal orchestrat” şi a prezentat scuze.

Flagrantul organizat de jurnalişti de la Sunday Times a vizat încă trei eurodeputaţi – românul Adrian Severin, austriacul Ernst Strasser şi spaniolul Pablo Zalba Bidegain.

În septembrie 2013, europarlamentarul Adrian Severin a fost trimis în judecată de procurorii DNA, care îl acuză de luare de mită şi trafic de influenţă, după ce ar fi acceptat să primească 100.000 de euro pentru a depune amendamente în comisiile de specialitate ale PE, în sprijinul intereselor unor presupuse firme. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) au arătat, în actul de sesizare a instanţei, că în perioada decembrie 2010 – martie 2011, europarlamentarul Adrian Severin a acceptat promisiunea a două persoane de a-i plăti 100.000 de euro anual, în schimbul depunerii de amendamente în comisiile de specialitate ale Parlamentului European. De asemenea, în schimbul banilor, Severin a acceptat să voteze împotriva unor amendamente ce nu corespundeau intereselor societăţii comerciale pe care cele două persoane pretindeau că o susţin, acestea fiind în realitate reporteri de la Sunday Times.

Sursa: Mediafax