Sunătoarea este renumită pentru acțiunea sa calmantă şi antidepresivă, fiind şi o sursă foarte bună de vitamina B3.Stresul şi grijile zilnice ne afectează calitatea somnului. Organismul are nevoie de un somn odihnitor ca să se revigoreze şi să se recupereze după oboseala acumulată în timpul zilei.

De aceea este esenţial să apelezi la efectele miraculoase şi relaxante ale plantelor medicinale. Odată ce ai îndepărtat stresul şi gestionezi mai bine situaţiile tensionate vei dormi mai bine, iar corpul se odihneşte şi vei avea mai multă energie în timpul zilei.

Un studiu coordonat de Centrul pentru controlul și prevenția bolilor din SUA și publicat în revista medicală Sleep demonstrează că somnul insuficient sau neodihnitor reprezintă un factor de risc al bolilor civilizației moderne: obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare, depresia. De altfel, nervozitatea, anxietatea, insomniile sunt probleme la ordinea zilei în rândul populației actuale. Și totul pornește de la stres – dușmanul societății moderne, care este vinovat de insomnii, dureri musculare, migrene, tulburări digestive, oboseală cronică, nervozitate, anxietate, lipsa energiei, stări depresive.

Alte studii arată că lipsa somnului are consecințe la nivelul întregului organism. După numai 24 de ore de nesomn, activitatea metabolică a creierului scade semnificativ. Totodată, privarea de somn duce la scăderea temperaturii corpului, afectarea sistemului imunitar prin reducerea celulelor albe („soldații organismului”), perturbarea activității cardiace. O noapte nedormită înseamnă somnolență și lipsa concentrării a doua zi, dificultăți de memorie și performanțe fizice reduse. Să nu uităm că în cazul copiilor și adolescenților, hormonii de creștere sunt secretați în timpul somnului.

Iată care sunt cele mai bune plante pentru a alunga stresul:

1. Sunătoarea este renumită pentru acțiunea sa antidepresivă, protejează sistemul cardiovascular și este o sursă foarte bună de vitamina B3.

2. Valeriana este de asemenea binecunoscută pentru calitățile ei sedative și proprietatea de a relaxa sistemul nervos central.

3. Talpa gâștei are acțiune analgezică și antispasmolitică, contribuie la scăderea tensiunii arteriale și a palpitațiilor, protejează sistemul cardiovascular în situații de stres.

4. Melisa (roiniţa) are efect sedativ și antidepresiv și constituie o sursă naturală de vitamina C.

5. Cretușca stabilizează emoțiile în situatii de criză și are un efect binefăcător asupra tractului gastro-intestinal, având proprietăți antiulceroase.

6. Păducelul este dovedit în prezent ca tonic cardiac, fiind indicat pentru o serie de tulburări ale inimii (hipertensiune, palpitații, tahicardie).

7. Extractul de hamei ajută la dobândirea unui somn odihnitor și, de asemenea, are acțiune sedativă, analgezică și este o sursă de vitamine B și E.
Există în farmacii sau la plafar o combinaţie din aceste plante sub formă de sirop pe care îl poţi lua pentru a scăpa de stres şi a dormi mai bine.

Sursa: Eva.ro