Preşedintele Asociaţiei Cluj – Capitală Culturală Europeană în 2021, Florin Moroşanu, a prezentat, astăzi, în premieră, cu prilejul depunerii bilanţului de activitate pe 2013, conceptul cu care municipiul Cluj-Napoca îşi propune să obţină prestigioasa distincţie, în competiţie cu alte 7 oraşe din România.

Astfel, motto-ul candidaturii clujenilor va fi „Servus 2021”, iar conceptul proiectului este intitulat „East of the West”.

Consultantul Oliver Scheytt a prezentat procesul de selecţie al viitoarei capitale culturale europene din România, precizând că după o etapă iniţială de jurizare, în concurs vor rămâne până în anul 2016, un număr de 4 oraşe.

Scheytt a explicat că în prima etapă a concursului, Clujul va trebui să convingă un juriu internaţional, în doar 30 de minute, de povestea originală şi valoroasă a municipiului, despre Europa. „Succesul stă în 2 principii: mobilizează comunitatea locală şi convinge juriul”, a adăugat consultantul.

Beneficiile sunt şi ele pe măsură. Astfel, obţinerea prestigiosului titlu european aduce din start un plus de 30% în privinţa turiştilor cazaţi în unităţile hoteliere.

Totul vine însă cu un preţ. Oraşe care au obţinut titlul de capitală culturală europeană au investit în acest demers peste 18 milioane de euro. Şi Primăria Cluj-Napoca a accelerat motoarele pentru competiţie, crescând sponsorizarea de la 1 milion de lei în 2011, la 1 milion de euro, în 2014.

Astăzi au fost anunţate şi unele modificări în Consiliul Director al Asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană, directorul companiei Terapia, Dragoş Damian, cedându-i locul lui Sorin Dan, fostul director al festivalului Comedy Cluj.

La prezentarea proiectului de candidatură al oraşului Cluj-Napoca au mai participat consilierul local Radu Moisin, preşedintele Uniunii Scriitorilor din România, Filiala Cluj, Irina Petraş, Directorul Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Turism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Ovidiu Câmpean şi mulţi alţii.

cluj napoca 2021 b

cluj napoca 2021

cluj napoca 2021 a