Suntem tentati sa mancam mai mult decat consumam, asadar nu este de mirare ca obezitatea a devenit o problema pe tot mapamondul!Pana si o masa cu doua feluri de mancare ne poate furniza mai multe calorii decat ardem intr-o zi! Iar cum poftele si senzatia de foame reprezinta cei mai mari dusmani ai siluetei, ce ar fi daca ne vom gandi mai bine la ceea ce urmeaza sa mancam si am alege alimente sarace in calorii, dar care taie pofta de mancare?

lista alimente care taie pofta de mancare

Tocmai de aceea iti propunem sa citesti lista de mai jos, lista pe care o poti purta cu tine si o poti consulta ori de cate ori iti este foame si ai tendinta sa mananci prea mult ori prea caloric.

DE PUS IN PERETE: LISTA ALIMENTELOR CARE ITI TAIE POFTA DE MANCARE

ALIMENTE CARE ITI TAIE POFTA DE MANCARE: MORCOVII CRUZI

Daca te aflii la birou sau in orice alta circumstanta care iti permite, poti alege sa consumi intre mese morcovi cruzi. Bine ar fi sa ii consumi cu tot cu “coaja” (aceasta contine nutrienti cu proprietati benefice asupra sanatatii), dupa ce i-ai spalat foarte bine.

ALIMENTE CARE ITI TAIE POFTA DE MANCARE: OUL

Oul este foarte consistent, complet din punct de vedere proteic si totodata sarac in calorii. Un ou are doar 80 de calorii daca este preparat prin fierbere. Oul poate fi consumat singur sau alaturi de legume proaspete. Nu combinati oul cu ulei, branzeturi, lactate, fainoase, carne sau fructe. Un ou si cateva legume crude neacide (ardei, salata, morcov) poate reprezenta un mic dejun ideal.

Nu prajiti oul, in aceasta situatie va contine mult mai multe calorii, iar uleiul prajit este toxic.

ALIMENTE CARE ITI TAIE POFTA DE MANCARE: FRUTELE OLEAGINOASE (SEMINTE, NUCI, ARAHIDE, CAJU)

Atunci cand ai pofta de o gustare sau ai vrea sa nu ai o masa bogata, poti alege fructele oleaginoase: nuci, alune, arahide, caju, seminte de orice fel. Important este ca fructele oleaginoase sa nu fie coapte, caci uleiurile naturale pe care le contin devin toxice daca sunt incalzite.

Fructele oleaginoase sunt bogate in acizi grasi nesaturati, omega 3, omega 6, vitamine din complexul B si o serie de substante active. Fructele oleaginoase sunt indicate in diete, acestea ccelereaza mobilizarea grasimilor si favorizeaza pierderea in greutate.

Alimente care iti taie pofta de mancare: Laptele

Puteti inlocui o gustare din zi cu un pahar de lapte. Desi sarac in calorii, laptele este satios si alunga senzatia de foame.

Alimente care iti taie pofta de mancare: Iaurtul

Nutritionistii recomanda sa consumati iaurt intre mese sau la micul dejun. Iaurtul scade pofta de mancare, iar daca il amestecati cu cereale si fructe oleaginoase poate inlocui chiar o masa din zi. Satios si sanatos, iartul este consoderat cu precadere alimentul femeilor.

Alimente care iti taie pofta de mancare: Banana

Banana este bogata in potasiu, dar si alte vitamine! Banana este des indicata in curele de slabire, reprezentand o solutie usoara in lupta cu pofta de mancare.

Alimente care iti taie pofta de mancare: Pomelo

Pomelor este sarac in calorii, insa bogat in fibre si vitamine. Pomelor ajuta in hidratarea organismului si alunga pofta de mancare. O jumatate de fruct poate inlocui chiar o masa din zi, asadar puteti consuma pomelo la micul dejun sau in locul cinei.

Si un preparat: Ciorba

Daca va aflati la dieta si doriti sa scadeti numarul de calorii consumate, fara a va infometa, atunci consumati supe si ciorbe. Sarace in calorii, dar delicate cu mucoasele digestive, supele/ciorbele va umple stomacul, confera o senzatie de satietate ce dureaza cateva ore si totodata va aduce un aport minim de calorii.

 

Sursa: Healthy