Justiţia ucraineană a interzis, marţi, difuzarea în Ucraina a posturilor de televiziune ruse, acuzate de conducerea interimară de la Kiev că alimentează separatismul cu ajutorul unor informaţii părtinitoare, a anunţat un oficial din cadrul forţelor de securitate.

Un tribunal administrativ de la Kiev a „pronunţat astăzi o decizie, potrivit căreia difuzarea posturilor de televiziune ruse trebuie să fie oprită”, a declarat adjuncta secretarului general al Consiliului de Securitate Naţională şi Apărare (RNBO) Viktoria Siumar, citată de agenţia Interfax Ucraina.

În special, sunt vizate posturile publice Pervîi Kanal, Rossia 24 şi postul privat pro-Kremlin NTV.

RNBO a sesizat luni justiţia, cu scopul de a stabili dacă au avut loc eventuale „încurajări la intoleranţă etnică, îndemnuri la război sau separatism”, a adăugat Siumar.

„Libertatea de exprimare nu presupune nici minciuni, nici manipulări, mai ales dacă ele provoacă confruntări în rândul populaţiei”, a apreciat Irina Tciuvilska, expertă a Institutului de mass-media, într-un articol publicat pe site-ul de informare Ukrainska Pravda.

„Interdicţia de a minţi nu înseamnă cenzură, ci ţine de bunul simţ”, a adăugat ea, precizând că „specialişti în domeniul media, atât ucraineni, cât şi ruşi, au observat în repetate rânduri că informaţiile publicate în majoritatea publicaţiilor ruse cu privire la Ucraina erau pline de minciuni şi manipulări”.

Sursa: Mediafax