Vânzările de vin cresc semnificativ în perioada Sărbătorilor Pascale, astfel încât într-o săptămână se înregistrează un volum similar celui dintr-o lună, iar vinul roşu rămâne preferatul românilor în această perioadă, potrivit lui Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV).

”În această perioadă, comerţul cu vin înregistrează într-o săptămână un volum cât într-o lună medie, vânzarea principală fiind pe vinul roşu pentru că are o semnificaţie specială pentru Sărbătorile Pascale, dar şi vânzările de vin alb sunt în creştere. Vânzările de vin cresc în această perioadă pe toate segmentele, respectiv pentru toate categoriile de consumatori, dar pentru vinul premium există o cerere crescută pentru a fi oferit cadou în coşuri cu produse tradiţionale, în special în domeniul corporate”, a spus şeful PNVV, citat de Agerpres.

Deşi vânzările totale de vin din această perioadă sunt imposibil de exprimat în cifre, producătorii afirmă că românii consumă aproape 200.000 hectolitri de vin din comerţul fiscalizat, o cantitate similară fiinf reprezentantă de autoconsum, dintr-o producţie totală de peste 4,2 milioane hectolitri, înregistrată în anul 2013.

Potrivit sursei citate, importurile de vin din această perioadă sunt în special pe vinuri super premium, dar în cantităţi nesemnificative.

Şeful PNVV recomandă românilor să consume vinurile româneşti de calitate cu însemnele DOC (Denumire de Origine Controlată) şi IG (Indicaţie Geografică).

În ceea ce priveşte preţurile, reprezentantul producătorilor de vin din România consideră că, în ultima perioadă, s-au înregistrat scăderi pe segmentele mediu şi economic, în medie cu 1-1,5 lei pe litru de vin.

”Datorită producţiei de vin foarte mari, dar şi bune, din toamna anului trecut, preţurile au înregistrat scăderi pe segmentele mediu şi economic, circa 1-1,5 lei/litru de vin. Preţurile la vinurile superioare şi premium au o fluctuaţie mai mică, deoarece acestea sunt, în general, din recolte anterioare şi se obţin de pe plantaţii care au o producţie mai constantă din punct de vedere cantitativ”, a afirmat Ovidiu Gheorghe, conform aceleiași surse.

Piaţa vinurilor a scăzut în ultimii ani cu peste 100 de milioane de euro din cauza crizei, de la valoarea de 450 de milioane de euro estimată la nivelul anului 2009.

Din 2012, China a devenit pentru România prima destinaţie externă la export, devansând Germania. PNVV estima, în toamna anului trecut, că producţia de vin a României va depăşi 4 milioane de hectolitri, în 2013, fiind cu peste 20% mai mare decât anul 2012 şi un record al ultimilor trei ani.

Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIV) a confirmat, recent, că România ocupă locul 12 în topul celor mai mari producători mondiali de vin, cu o producţie de 4,276 milioane hectolitri, în creştere cu 29% comparativ cu 2012.

Sursa: Capital