În urmă cu aproximativ o lună de zile studenţii departamentului Comunicare, Relaţii Publice şi Publicitate de la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din Cluj-Napoca au început să lucreze la proiectele pe care le prezintă în cadrul Festivalului studenţesc de Publicitate, coordonat de ei.

Cele mai importante realizări sunt, pe lângă munca în echipă şi colaborarea cu profesorii coordonatori, aprecierile pe care studenţii le obţin din partea agenţiilor participante, şi poziţiile de internship sau locurile de muncă pe care le obţin.

În acest an s-au înscris în concurs 50 de echipe formate din studenţi ai secţiilor de Publicitate, Comunicare şi Relaţii Publice şi Jurnalism, pentru agenţii şi, totodata 12 echipe pentru categoria spoof.
„ Este un moment important pentru că studenţii dezvoltă nişte proiecte reale pentru produse şi servicii reale pe care apoi le prezintă în faţa agenţilor de publicitate şi totul se desfăşoară foarte aproape de felul în care se prezintă lucrurile în viaţă; cu termene limită, cu tot ce înseamnă activitatea într-un proiect publicitar iar apoi le prezintă colegilor de la agenţii, care le dau feedback, le spun unde este bine sau unde ar trebui să lucreze în alt mod, iar acest lucru este foarte important. De aceea festivalul se bucură de un real succes în rândul studenţiilor, pentru că aceştia simt că este o posibilitate de a se apropia de chestiuni practice, de felul în care lucrurile se desfăşoară în viaţa profesională reală. Pot spune că cea mai importantă realizare este aceea că mulţi dintre studenţi noştri au realizat stagii de practică în agenţii de publicitate şi unii dintre ei chiar s-au angajat în aceste agenţii.”(Delia Balaban, Prof. Univ. Dr. coordonator al festivalului)

În timp ce pentru studenţi, festivalul studenţesc de publicitate reprezintă un moment important pentru cariera viitoare în acest domeniu, pentru cadrele didactice este o oportunitate de învăţare şi de modelare a caracterelor.
„ În publicitate, în comunicare în general, se lucrează în echipă; acesta este motivul pentru care noi încă din primul an de facultate îi punem pe studenţii noştri să dezvolte diverse proiecte în echipă. La momentul în care ei se angrenează în acest festival, marea majoritate au la activ câteva proiecte de echipă şi sunt conştienţi de faptul că munca de echipă nu este o muncă uşoară, ei fiind diferiţi; unul este mai harnic, mai bătăios, altul mai ingenios sau unii sunt mai pricepuţi la tehnică. Munca în echipă înseamnă în final, asimilarea unor competenţe transversale şi reprezintă o experienţă de învăţare a ceea ce înseamnă să duci un proiect la bun sfârşit reuşind în acelaşi timp să te înţelegi bine cu anumiţi colegi, pentru că noi aşa-l vedem, ca un mare atelier care se desfăşoară de la început şi până la gală.”(Delia Balaban, coordonator al festivalului studenţesc de publicitate)

Festivalul Studențesc de Publicitate este organizat anual și se derulează pe parcursul a două săptămâni, perioadă în care se fac înscrierile în competiție, se primesc brief-urile, se prezintă campaniile în fața juriului, urmând ca în final să fie premiate cele mai bune proiecte, în cadrul Galei Laureaților.
Gala festivalului are loc în 15 aprilie, ora 16, la Auditorium Maximum, str. Emmanuel de Martonne, nr. 1, Cluj-Napoca.

Sursa: Radio Cluj