Nu privi laptele vegetal doar ca pe o alternativa pe timp de post, ci ca pe un aliment cu multiple beneficii atat pentru sanatate, cat si pentru silueta! In magazinele noastre a intrat doar de putin timp, dar occidentalii folosesc laptele vegetal de ani buni. Obtinut din diverse plante – asa cum ii spune si numele – acest tip de lapte este o alternativa sanatoasa si delicioasa pentru mai multe situatii:

In dieta vegetariana – inlocuieste cu succes laptele de vaca sau capra, dat fiind ca are un aport chiar mai ridicat de vitamine si minerale.

In post – in afara de utilizarea mentionata mai sus, poate fi folosit cu succes la prepararea dulciurilor pe baza de lapte.
In intoleranta la lactoza – poate fi consumat fara nici un pericol, dat fiind ca laptele vegetal nu contine aceasta glucida (zahar) cu potential alergenic ridicat.

In cura de slabire – laptele cu proteina animala furnizeaza o cantitate de grasimi mult mai mare decat cel vegetal.
In tulburari digestive – laptele vegetal faciliteaza digestia si nu baloneaza precum cel de vaca.
In tulburari cardiace – laptele vegetal ajuta la scaderea colesterolului, unul dintre dusmanii importanti ai sanatatii aparatului cardiovasculator.

Care este preferatul tau?

In principal, consumatorul isi alege tipul de lapte vegetal dupa gust. Asadar, trebuie sa le incerci pe toate sau poti sa ții cont de beneficiile pe care fiecare sortiment le ofera sanatatii.

Lapte de soia – o planta care iti aduce calciu, vitamine din complexul B, dar si o cantitate foarte mare de proteine. „Hormonii” vegetali pe care ii contine ajuta la prevenirea simptomelor menopauzei.

Lapte de migdale – doar un pahar delicios iti furnizeaza 30% din necesarul zilnic de calciu si o jumatate din cel de vitamine E, aliatul de nadejde al frumusetii pielii. Iar riboflavinele si fierul din laptele de migdale au efect energizant.

Lapte de orez – nu este atat de plin de beneficii in comparatie cu celelalte doua sortimente de mai sus, dar, din punctul de vedere al gustului, este castigator.

Sursa: Ecusine.ro