Indiferent ca-i spunem loboda romaneasca sau spanac frantuzesc, bucurati-va de beneficiile ei! Loboda este un aliment extraordinar de primavara, avand proprietati detoxifiante si antioxidante exceptionale.

Se gaseste aproape pe toata continentele si colturile lumii (Asia, America de Nord, Africa de Nord, Orientul Mijlociu), insa nicaieri nu este mai cunoscuta si mai indragita decat pe meleagurile europene. In Europa, loboda este un aliment celebru al primaverii si al verii, fiind cunoscuta si sub denumirea de spanac frantuzesc sau spanac nemtesc de munte. Descoperiti beneficiile extraordinare ale lobodei, dar si proprietatile ei detoxifiante si antioxidante!

BENEFICIILE CONSUMULUI DE LOBODA

Se spune ca si beduinii obisnuiau sa consume aceasta planta cruda sau gatita, circuland in randul lor chiar si o zicala “daca nu ar fi fost loboda, beduinii ar suferi de rani”… Acestia au observat beneficiile acestei plante si faptul ca o consumau frecvent era echivalent cu a tine departe bolile de piele…

Avand o compozitie asemanatoare spanacului, loboda are proprietati remineralizante si revitaminizante. Regasim in compozitia ei cantitati semnificative de vitamina K ce ajuta la fixarea calciului, dar si la intarirea vaselor de sange. Prin urmare, loboda impiedica formarea cheagurilor de sange, reducand riscul atacurilor cerebrale.

DE 3 ORI MAI MULTA VITAMINA C DECAT SPANACUL. DE 2 ORI MAI MULTA VITAMINA C DECAT LAMAILE

Pe buna dreptate, loboda se poate lauda si cu cantitatea mare de vitamina C pe care o contine, de 3 ori mai multa decat spanacul si de 2 ori mai multa decat cea continuta de lamai. 100 de grame de loboda contin 120-140 de mg de vitamina C… Se stie ca vitamina C este un antioxidant puternic ce incetineste procesul de imbatranire. Aceasta vitamina favorizeaza procesul de regenerare celulara si intareste sistemul imunitar al organismului. Chiar daca este mai putin consumata decat ruda sa, spanacul, loboda contine mai multa provitamina A (caroten) decat acesta.

Loboda contine si mult fier (in 100 de grame de loboda se gasesc aprox 10 miligrame de fier), calciu, riboflavina (vitamina B2), magneziu, potasiu, fenoli, proteine (100 de grame de loboda contin 17 grame de proteine), fibre, carbohidrati, dar si antocianina, substanta raspunzatoare de culoarea rosiatic-purpurie a frunzelor de loboda. Antocianina este un antioxidant puternic ce are capacitatea de a proteja organismul impotriva radicalilor liberi, reducand riscul aparitiei cancerului.

Loboda poate fi consumata in supe si gatita, insa ideal este a fi consumata cruda, in salate, pentru a beneficia integral de toate vitaminele si proprietatile sale nutritive. Bucurandu-se de proprietati diuretice, loboda are rolul de a curata sangele si a elimina toxinele din organism, avand totodata un usor efect laxativ. De aceea, este recomandata a fi consumata cruda in dietele de detoxifiere si, datorita proprietatilor sale mineralizante si vitaminizante, si in tratarea asteniei de primavara.

In anumite tari ale Europei, loboda este considerata nu doar un revitalizant si tonic al organismului, ci si un afrodiziac. Ea este intrebuintata si in tratarea tusei si a inflamatiilor gatului si este apreciata pentru faptul ca stimuleaza metabolismul si intareste sistemul imunitar al organismului.
Consumul de loboda nu doar ca ajuta la curatarea sangelui, dar, gratie proprietatilor sale diuretice, contribuie si la o digestie eficienta. Continutul sau de fibre (100 g de loboda = 10 grame de fibre) o recomanda drept o solutie eficienta pentru reglarea digestiei si prevenirea constipatiei, dar si in prevenirea aparitiei hemoroizilor si a cancerului de colon.

Sursa: Healthy