Retetele vegetariene nu sunt doar pentru adeptii dietei, ci pentru toti oamenii care vor sa arate si sa se simta bine. Poate ai crede ca o dieta vegetariana inseamna sa mananci numai salate cat e ziua de lunga sau ca mancarurile vegetariene nu sunt deloc gustoase. Inainte de a trage aceasta concluzie, iata cateva lucruri despre vegeterianism pentru a intelege mai bine cum functioneaza acest regim.

Vegetarianismul nu inseamna numai salate! In topul preferintelor se afla ciupercile, care sunt un foarte bun inlocuitor pentru carne (au aceasi cantitate de proteine ca si carnea), ovazul, nucile, cerealele integrale si produsele simple fabricate din cereale integrale.

De asemenea, untul de alune, quinoa, migdalele, lintea, coacazele, spanacul si kiwi-ul sunt des intalnite in retete. Sa nu uitam nici de avocado, boabe de fasole, cartofi dulci, dovleac si broccoli.

Iata si cateva motive pentru care o astfel de dieta este recomandata… nu numai de catre vegetarieni, ci si de nutritionisti:

Vei deveni mai supla. Stiai ca vegetarienii cantaresc in medie cu aproape 4 kg mai putin decat cei care consuma carne? De asemenea, au cu aproximativ 30% mai putine sanse sa devina obezi. Acest lucru se intampla pentru ca au o dieta bine planificata si consuma mai putine grasimi saturate.
Vei avea o inima si un ficat mai sanatoase. Lasand la o parte carnea, consumi mai putina grasime si mai putini carbohidrati.

Stii ce mananci. Din pacate, carnea contine foarte multi hormoni cu care animalele au fost injectate sau antibiotice cu care au fost tratate pentru a supravietui in medii nu tocmai sanatoase. Sa nu mai vorbim despre pestii care traiesc in ape poluate! Toate aceste substante ajung in corpul tau, odata ce consumi carnea respectiva.

Vei consuma mai multe vitamine si minerale. Fructele si legumele contin multe vitamine si minerale, spre deosebire de carne. In plus, contin si fibre. Vei fi mai putin predispusa la boli coronariene, hipertensiune, atacuri cerebrale, diabet de tip 2 si unele forme de cancer.

NapocaNews