Antioxidante, anticancerigene si o sursa importanta de bor, perele sunt minunea sanatatii de care trebuie sa profitam in fiecare an! Perele sunt niste fructe dulci despre care se spune ca sunt rude ale merelor. Marimea unei pere este asemanatoare cu marimea unui mar si are inclusiv seminte asemanatoare cu cele ale marului.

Spre deosebire de mere, perele au o coaja subtire ca o foaie de hartie, ceea ce le face mai greu de curatat. Cu toate acestea, perele sunt la fel de bune chiar daca sunt consumate cu tot cu aceasta pielita.

Perele variaza din punct de vedere al culorii: pot fi galbene, verzi, maro, rosii sau chiar combinatii ale acestor culori. Interiorul lor deschis la culoare este zemos si uneori are o textura granulata. Desi ne-am obisnuit ca perele sa aiba forma unui clopot, exista unele care sunt perfect rotunde, la fel ca merele. Chiar daca poti gasi pere in supermarket pe tot parcursul anului, ele incep sa se coaca din luna august si pana la sfarsitul lunii octombrie.

Beneficii nutritionale ale perelor

Perele sunt o sursa excelenta de fibra solubila. Ele contin vitaminele A, B1, B2, C si E. Sunt bogate in forfor si potasiu, cu mici cantitati de calciu, fier, magneziu, sodiu si sulf. Unele varietati de pere au mai mult fier decat altele. Acest lucru se observa atunci cand o para taiata se face maro. Daca ea nu se oxideaza, inseamna ca fructul respectiva contine putin fier sau chiar deloc.

Beneficiile perelor pentru sanatate

Perele sunt recomandate ca un fruct hipo-alergenic care este bogat in fibre, dar nu produce reactii adverse cand este consumat. Sucul de pere este bun chiar si pentru copii. Perele contin antioxidanti si anticancerigeni care previn nivelurile inainte ale presiunii sangelui si te feresc de atacurile cerebrale. Continutul ridicat de vitamina C actioneaza ca un antioxidant ce fereste celulele de radicalii liberi care duc la aparitia diverselor forme de cancer.

Continutul de pectina din pere scade nivelul colesterolului rau din organism. Daca nu doriti sa beti suc din pere, va recomandam sa consumati fructul in starea lui naturala deoarece fibrele din pere pastreaza colonul sanatos. Tot pectina din pere are si efecte diuretice si efect laxativ. Sucul de pere consumat in mod constant ajuta la reglarea sistemului digestiv. Iti poti lua si aportul de energie de care ai nevoie din pere, deoarece contine glucoza si fructoza.

Efectul racoritor din pere este ideal pentru calmarea febrei. Cel mai bun mod de a scapa de febra este sa bei un pahar mare de suc de pere. Nutrientii anti-oxidanti din pere sunt foarte buni pentru intarirea sistemului imunitar. De aceea, consuma pere sau suc natural de pere atunci cand simti ca te ia raceala, stare tot mai frecventa datorita vremii schimbatoare. Sucul de pere mai are si un efect anti-inflamator care reduce durerile cauzate de inflamatii.

Perele mai contin si bor, care ajuta corpul sa retina calciu, ajutand la reducerea riscului aparitiei osteoporozei. Pe timp de vara, caldura excesiva poate cauza probleme de respiratie la copii cu flegma in exces. De aceea, este recomandat consumul de suc de pere pentru a elimina acest exces si pentru ca cei mici sa se bucure de o respiratie normala. Un pahar de suc de pere consumat in fiecare dimineata si seara, te ajuta sa te racoresti si previne problemele la gat.

Sursa: Ecusine.ro