Problema greutăţii şi a colesterolului mărit nu mai este un semnal de alarmă doar pentru adulţi, ci şi pentru copii! În România, unul din doi copii are probleme cu greutatea, principala cauză fiind alimentaţia nesănătoasă şi lipsa varietăţii în dietă.Consumul caloric în exces, care predomină în alimentele bogate în grăsime, în dulciuri şi produse de fast-food nu determina doar acumularea kilogramelor în plus şi creşterea colesterolului, ci şi evoluţia în timp a unor afecţiuni grave de la o vârstă fragedă:

diabet zaharat tip 2 din cauza insulinei excesive;
afecţiuni cardiovasculare
probleme cardiace
Când devine periculos colesterolul?

Atunci când împiedică circulaţia sângelui în organism, colesterolul poate deveni un factor de risc cardiovascular pentru copii. Acest tip de colesterol este denumit LDL-colesterol sau “colesterolul rău” şi se depune pe vasele de sânge din cauza excesului de grăsimi, îngroşându-le şi îngustându-le până când transportul nutrienţilor şi cel sanguin va fi blocat.

O presupunere greşită în ceea ce priveşte cauzele colesterolului ridicat la copii este faptul că alimentaţia deficitară contribuie în mod decisiv la creşterea acestuia. Cu toate acestea, factorii de risc sunt mult mai variaţi:

obezitatea cauzată de dereglări metabolice
lipsa exerciţiului fizic, în ciuda alimentaţiei echilibrate
factorul genetic – tendinţa de creştere a colesterolului este transmisă de la o generaţie la alta

În cazul manifestării uneia dintre aceste condiţii, specialiştii precizează că un nivel acceptabil al colesterolului total la persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 şi 19 ani trebuie să fie sub valoarea de 170 mg/dl, din care LDL (colesterol rău) să nu fie mai mare de 110 mg/dl.

Alimentaţia – ajutor esenţial în combaterea colesterolului la copii
Pentru reducerea “colesterolului rău”, o dietă sănătoasă este esenţială, aceasta reuşind să scadă cu până la 10% nivelul colesterolului din sânge. În acest sens, chiar şi cele mai mici modificări în alimentaţie pot aduce beneficii multiple:

Ciocolata neagră este de preferat celei cu lapte – studiile au demonstrat că aceasta are în compoziţie acizi graşi Omega 3 ce pot preveni apariţia bolilor cardiovasculare;
Uleiul de floare soarelui poate fi substituit cu cel de măsline, care scade nivelul colesterolului şi controlează nivelul zahărului din sânge, prevenind astfel bolile de inimă;
Carnea grasă poate fi înlocuită cu cea de peşte, bogată în acizi graşi Omega 3 şi Omega 6 care ajută la reducerea colesterolului;

Înlocuiţi cerealele rafinate, care au o cantitate mare de zahăr, cu cele integrale – Acestea sunt bogate în vitamina B, minerale, fibre şi au un conţinut scăzut al grăsimilor, fiind un adevărat pansament pentru inima şi totodată, un mic dejun delicios.

Nucile, migdalele şi alunele pot fi incluse în gustări în locul dulciurilor, protejând împotriva bolilor cardiovasculare, prin conţinutul bogat de acizi graşi Omega 3.

Sursa: Eva.ro