Caloriile din alimente sunt un indicator important in dieta sanatoasa si echilibrata. O buna practica este lectura informatiilor nutritionale de pe etichetele alimentelor, care iti spun exact numarul de calorii din 100 de grame de aliment si procentul de proteine, glucide si lipide pe care acesta il contine. Lectura etichetelor este o dovada de atentie fata de alimentatia ta, pentru ca pe eticheta sunt trecute informatii importante. Iata cum evaluezi caloriile din alimente:

O portie de cereale integrale (40 de grame) are circa 120 de calorii, fulgii de porumb au circa 160 de calorii, iar fulgii de secara 110. In cazul amestecurilor de cereale integrale, acestea au in medie intre 100 si 140 de calorii. Cerealele cu adaos de zahar, fructe uscate si seminte depasesc 200 de calorii intr-o portie. O portie de cereale inseamna trei linguri cu varf si patru linguri in cazul fulgilor de porumb.

Intre 20 si 22 de migdale crude au 170 de calorii. Semintele de dovleac au 500 de calorii, in 100 de grame, alunele prajite 580 de calorii, in aceeasi cantitate, nucile circa 600 de calorii, fisticul 550, boabele de soia prajite circa 200. Semintele de floarea soarelui – 450 daca sunt crude si 650 daca sunt prajite. Floricele de porumb (fara grasime) au in 100 de grame doar 31 de calorii. 100 de grame de floricele inseamna o punga mica.

In 100 de grame de paste fainoase din faina integrala sunt intre 350 si 400 de calorii, iar in 100 de grame de biscuiti clasici, simpli, cu grasime intre 400 si 480 de calorii.

Caloriile din carne variaza in functie de tipul de carne si de calitatea acesteia. O pulpa de pui prajita, de 100 de grame, are 230 de calorii cu piele si doar 150 fara piele. Fiarta are sub 150 de calorii. Pieptul de pui are cu circa 30 de calorii mai putin. Carnea de vaca are de la 300 de calorii, daca este vorba despre pulpa cu grasime, la 170 pentru muschi. 100 de grame de sunca de porc au 500 de calorii, iar o bucata de muschi de porc, bine curatat de grasime si pregatit la cuptor are circa 200 calorii.

Carnea de curcan are cu circa 20 de calorii mai putin decat cea de pui, iar cea de iepure cu circa 50 de calorii mai putin decat cea de vita.
In 100 de grame de somon prajit sunt 200 de calorii, iar in 100 de grame de carne de ton, 180 de calorii, in timp ce o bucata de 100 de grame de cod are doar 70 de calorii.

O cana de 200 de mililitri de lapte integral are 140 de calorii, in timp ce laptele degresat are 100. In 200 de grame de branza de vaci nedegresata sunt 200-230 de calorii, iar intr-o lingura cu smantana intre 50 si 80 de calorii. Un borcan de iaurt integral, de 125 de grame, are 100 de calorii, iar cel cu fructe si zahar, circa 250-300. In 100 de grame de unt cu 65% grasime sunt 500 de calorii, iar in cel cu 85% grasime 800.

Un ou are circa 80 de calorii, fiert. Un albus prajit are 20 de calorii, iar un galbenus moale 60 de calorii.

Un mar verde are 52 de calorii, trei caise 48 de calorii, 100 de grame de avocado – 160 de calorii, iar o banana – 90. Un grapefruit intreg are 80 de calorii, o portocala – 90, iar sucul de la o lamaie, doar 17 calorii. O felie de ananas are 80 de calorii, iar o felie de pepene galben (de 150 de grame), 120 de calorii. Sucul de la o portocala are 120 de calorii.

Un castravete de gradina are sapte calorii, 100 de grame de salata 8-15 calorii, o rosie medie 20 de calorii, 100 de grame de telina cruda – 14 calorii si un ardei gras – 20 de calorii. In 100 de grame de spanac sunt 20 de calorii, in 100 de grame de conopida fiarta – 30, in 100 de grame de broccoli fiert – 35. O ceapa alba medie are – 50 de calorii, 100 de grame de varza alba – 45 de calorii, 100 de grame de morcov crud – 62 de calorii, 100 de grame de fasolea uscata fiarta – 120 de calorii, un cartof mediu fiert intre 150 si 200 in functie de soi.

Sursa: Femeia.ro