Aproximativ 600.000 de utilizatori Facebook au fost supusi unui experiment psihologic, fara ca acestia să știe ca participa la asa ceva. Creatorii rețelei sociale au vrut sa testeze efectul fluxului de știri asupra starii de spirit a utilizatorilor Facebook. Acum reteaua stie ca vestile bune ii fac pe utilizatori mai fericit, scrie The Daily Telegraph.

Specialiștii Facebook au selectat un esantion aleatoriu constand din peste o jumatate de milion de utilizatori și l-a împărțit în două grupuri. În banda de stiri a unui grup au apărut știri pozitive, in banda celuilat – erau mai multe negative. Apoi au calculat caracteristicile emoționale ale mesajelor postate de utilizatorii retelei.

„Atunci cand numărul de stiri pozitive era redus, oamenii postau mai rar mesaje de status pozitive, iar atunci când erau scoase stirile negative, efectul era opus. Rezultate experimentale sugerează că emoțiile exprimate de utilizatori pe Facebook, acționeaza asupra altor persoane” – afirma grupul de cercetatori în paginile revistei PNAS, publicatie oficiala a Academiei de Stiinte din SUA.

Din punct de vedere juridic, experimentul a fost legal, deoarece fiecare utilizator isi da acordul cu privire la conditiile de utilizare a rețelei sociale care isi aroga dreptul de a modifica continutul site-ului la propria discretie, inclusiv prin schimbarea algoritmilor mesajelor de pe banda de stiri.

Alti oameni de stiinta cred insa ca prevalenta știrilor pozitive face ca utilizatorii obișnuiți să-si coreleze viata cu aceste mesaje si sa gaseasca motive in plus sa se simta nefericiti, conform portalului ADME, care dezbate problemele așa-numitei generații Y (in jurul varstei de 25 ani).

Etichete: Facebook, Sursa: Incomemagazine.ro