Care este cel mai prost drum din vestul României? Cel de la Oradea la Deva, cu siguranţă. Care este cea mai incompetentă companie de drumuri din România? CCCF Timişoara, probabil. Cel puţin asta este părerea multor bihoreni care în ultimele luni au fost martorii celei mai scandaloase şi penibile reabilitări de drum din istoria acestei ţări.

Despre DN76 s-au scris multe. Este unul dintre cele mai proaste drumuri din România, nefiind reabilitate de peste 20 de ani, cu toate că leagă oraşele Oradea şi Deva. Ignoranţa CNADR a trimis multe maşini în service, mulţi soferi în spital şi mulţi chiar în groapă, pentru că nu s-a sinchisit nici măcar să plombeze acest drum cu durata de folosinţă depăşită. Dacă 2013 drumul devenise aproape impracticabil, cu mai multe gropi decât asfalt, la un an după drumul a intrat într-o etapă de modernizare care pare să nu se sfârşească.

CCCF Timişoara, firma care se ocupa teoretic de reabilitarea tronsonului Oradea – Dealul Bitiilor, cea mai distrusă parte din DN76, se ocupă acum şi de modernizarea drumului. Nu contează că până acum nu a reuşit nici măcar să peticească gropile din asfalt, primind însă banii pentru asta de la CNADR, însă fiind responsabilă moral de producerea a 7 accidente soldate cu rănirea gravă a trei persoane, ușoară a 7 și cu patru morți, asta doar în primele luni ale 2013.

În 2014, situaţia este şi mai rea. În plin sezon de vacanţă, când statiunile Baile 1 Mai şi Felix sunt asaltate de turişti, drumul ce leagă oradea de Sânmartin a fost transformat într-un şantier. Gurile rele spun că geniile de la CCCF Timişoara a aşteptat venirea lunii august pentru a începe şantierul, să fie siguri că deranjul e maxim. Ceea ce  a urmat depăşeşte însă toate aşteptările. Mai întâi meseriaşii de la CCCF Timişoara au închis un sens de mers, pe care l-au înălţat cu pietris aproape jumătate de metru de la sol, apoi au turnat mixtură asfaltică care s-a distrus în două zile. Apoi au deschis acest sens de mers, deja cu gropi, şi l-au închis pe celălalt. Constructorii au dat vina pe proiect, apoi pe vreme, în timp ce Inspectoratul de Stat în Construcţii a dispus refacerea de la zero a lucrării.

Apoi geniile de la CCCF au turnat şi pe celălalt sens al DN76 balast şi au dat drumul circulaţiei aici. Praf ridicat de maşini, un ambuteiaj infernal şi şoferi înjurând pe bună dreptate muncitorii, aceasta era imaginea unei zile de august pe porţiunea Oradea – Sânmartin. Dar povestea prostiei omeneşti nu se termină aici. CCCF Timişoara a încercat să refacă doar porţiunile din asfalt unde erau gropi şi denivelări: au săpat, au umplut gropile cu nisip şi au încercat fără success să compacteze. A mai durat şi cârpeala asta o săptămână, apoi au decis să dea jos tot asfaltul şi tot balastul, după care au dat drumul la circulaţie. Adică exact la drumul original, care trebuia reparat, pe care CCCF s-a chinuit fără success 2 luni să îl repare. Demn de cartea recordurilor.

Asta în condiţiile în care  directorul general al CCCF Timişoara, Aurel Sraer, a declarat că  tronsonul de aproximativ 50 de km de care se ocupă va fi reabilitat în acest an. Beneficiarul este DRDP Cluj.

NapocaNews

photo 1 photo 2 photo 3 photo 4 photo 5