România produce detergent, săpun şi produse de îngrijire de doar 500 mil. lei (113 mil. euro), consumul intern de astfel de produse fiind de 4-5 ori mai mare. Astfel, cele mai multe produse de profil de pe rafturile magazinelor sunt aduse din import.

Pe piaţa locală mai existau la finalul anului trecut 201 companii active în producţia de detergent, săpun şi produse de îngrijire, iar primii cinci jucători „curăţau“ aproape 70% din piaţă. Topul celor mai importanţi producători este condus de Procter&Gamble cu fabricile de la Timişoara şi Urlaţi, de grecii de la InterstarChim şi de Unilever. Pe pozi­ţiile următoare se află două businessuri de mai mici dimensiuni, dezvoltate de antreprenori din Liban şi respectiv Iran.

Topul arată total diferit faţă de 2002 spre exemplu, când Unilever producea de peste 100 mil. lei, cifră ce îi poziţiona pe olandezi pe primul loc în topul producătorilor de detergenţi, săpun şi produse de îngrijire. O altă schimbare faţă de topul din 2002 o reprezintă dispariţia americanilor de la Colgate-Palmolive, care au închis în 2008 fabrica pe care o deţineau la Braşov, unde compania producea pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea şi unde lucrau 190 de persoane.

Sursa: ZF