Românii cheltuie anual în pieţele volante şi agroalimentare circa 1 mld. euro, respectiv 7% din banii pe care îi dau în comerţul cu dominantă alimentară, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK.

ZF a calculat vânzările în pieţele volante pornind de la o estimare de 14 mld. euro a comerţului cu dominantă alimentară unde cea mai mare pondere o au hipermarketurile şi supermarketurile, cu o cotă de piaţă cumulată de peste 40%.

Datele oferite de GfK privind structura comerţului local cu dominantă alimentară oferă astfel o primă estimare privind vânzările din pieţele volante şi agroalimentare din România, unde cea mai mare parte a vânzărilor este nefiscalizată.

„În multe oraşe din România, de cele mai multe ori oraşe mici şi medii, comerţul modern a pătruns abia în ultimii 2-3 ani, astfel că pieţele au fost mul­tă vreme una dintre puţinele opţiuni. Este vorba şi de obişnuinţă şi de tra­diţie“, crede Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva& Com­pany. Totuşi, în ultimii ani, pieţele au pierdut tot mai mult teren, la fel ca tot comerţul tradiţional, sub povara expansiunii agresive a reţelelor străine.

Sursa: ZF