Campania împotriva Bisericii Ortodoxe a luat aspecte grotești. Ultima ispravă de acest gen îi aparține cotidianului Adevărul şi Gândul, care a postat pagina sa de internet un video preluat de pe youtube, în care preotul este acuzat că vine să vestească Nașterea Domnului, „din uşă în uşă, în schimbul unei „donaţii” (FOTO JOS). Titlul articolului este sugestiv: Viral de Crăciun: „Vestirea Nașterii Domnului” contracost, urmată de refuzul unui tânăr, conform lui Mihai Şomănescu de la ActiveNews.
Totuși, ascultând dialogul dintre cei doi, nu reiese că preotul i-ar cere tânărului vreun ban sau ceva asemănător și nici nu aduce vorba despre așa ceva. Deși cuvinte ca „bani”, „cost” „donație” nu apar în dialog, autorul articolului le aude.
Iată stenograma discuției:
Preotul: La multi ani. Bine v-am gasit sanatosi
Bogdan Onea: Cu ce va pot ajuta?
Preotul:Cu ce ne puteti ajuta? Am venit sa va binecuvantam casa cu Nasterea Domnului. Vin sărbătorile..
Bogdan Onea: Da, stiu…
Preotul:Nicio problemă, scuze pentru deranj.
Bogdan Onea:Nu, nicio problema.
Tanarul iese afara si intreaba: De ce ati venit dvs?
Preotul:Cu Craciunul.
Bogdan Onea: Ce inseamna asta, aveti o explicatie pentru el?
Omul cu palarie: E o sarbatoare mare, nasterea Mantuitorului si noi vestim nasterea Mantuitorului, cu icoana.
Bogdan Onea: Si aveti vreo dovada?
Preotul: Sunt preot la parohia de care apartineti…
Bogdan Onea: Si eu anti-hrist. Sunt de alta religie!
Preotul: Bine, va respect convingerea.
Tanarul: Va multumesc
Sanatate.
6 comentarii la “Minciuni fără limite pe Adevărul şi Gândul: Un jurnalist inventează un preot care cere bani pentru a vesti Crăciunul. Stenograma îl contrazice”
adevarul ii ca se duce o lupta sustinuta pentru pentru distrugerea natiunii-metoda ii simpla-la romani ,punctul forte ii atasamentul fata de credinta,la vestici ii problema natalitati,din aceasta cauza sunt scosi,,la inaintare aia dosisti-se urmareste anihilarea rasei albe.curios ca nu se incearca metoda prin china sau tarile musulmane.rusii sunt pe pozitie-nu accepta,poate si prelatii sunt mai rusofili-la romanii ,ii suspecta neimplicarea bisericii in problemele importante ale vietii civile.
iti vine sa crezi ca suspusii au fost sus pusi chiar pentru inactivitate.Adevarul are sediul in america,Gandul nu mai stiu de cine este controlat.pe bani si ursul joaca-mai ales in Romania-tar
a tuturor posibilitatilor la furat-au fost disponibilizate peste 6000 miliarde euro din averea poporului.
Si inca ceva: STENOGRAMA DISCUTIEI, nici mai mult nici mai putin?
Mai tata, mai!
Cumva cei de la doi-si-un sfert i-au bagat popii microfoane-n patrafir? Si-au dat apoi STENOGRAMA, "pe surse"?
Hai, mai lasati goangele, stimabili "ziaristi"!
Nu ma mira nimic. In Piata Marasti, un tanar calugar (real!) cersea pentru Manastirea Plaviceni din Baronia Viceprimministrului Liviu Dragnea, la 500 km de cLuj…Oare cu incuviintarea Sinodului?
MInciuni fara limite ,,,despre BOR,,?????Oare asa sa fie??? Mergeti si ,,studiati putin ,,problema acesta in Moldova,,,si vedeti pe acolo ,cum stau lucrurile,,,,Pai acolo popa ,,ii spune ,,direct cu un ton de ,,ordin,,,ca;;trebuie platit ,,ca a venit ,,,cu crucea,,,Ma rog ,,pe acolo isi mai spune cuvantul si nivelul de educatie ,,,unde-i scoala mai putina ,,popa castiga teren,,,,Sa nu se inteleaga ca as avea ceva impotriva ,,credintei ,,,NU ,,personal respect cuv. lui D-zeu ,,dar urasc minciuna ,,mai ales la cei care trebuie sa-l sustina si NU o fac,,sau o fac intr-un fel al lor,,,,
2 aspecte:
– baiatul acesta din filmare are ornamente de Craciun pe perete se vad la ceafa lui cand deschide usa… deduceti dvs. ce religie are sau ce o serba cu ornamentele alea pe pereti…daca are vreo importanta…
– e o datina veche aceasta cu binecuvantarea casei, mai jos copy paste dupa un articol de pe crestinortodox.ro:
De ce umbla preotul cu icoana inaintea Craciunului?
Umblatul cu icoana este vestirea unei mari bucurii, fie a Nasterii Domnului, cand intreaga faptura vazuta si cea nevazuta se pregateste de sarbatoarea Intruparii Fiului lui Dumnezeu, fie a Botezului Mantuitorului, cand apele se sfintesc si intreaga natura se innoieste.
Din punct de vedere liturgic, putem spune ca aceasta traditie, a umblatului cu icoana, este un fel de slujba in afara zidurilor bisericii. Este o slujba savarsita pe ulite si pe stradute, prin curti si prin case, pe la ferestre si pe la usi. Precum odinioara facea crainicul, parintele se straduieste a anuta in tot locul si pe tot omul o mare veste: Dumnezeu se face om, ramanand insa Dumnezeu! Astfel, singurul lucru nou sub soare se arata vrednic de o asemenea mare vestire.
Umblatul cu icoana inaintea Craciunului
Umblatul cu icoana pentru a vesti Nasterea Domnului este o randuiala foarte veche, urmele ei pierzandu-se in anii de inceput ai erei crestine. Astfel, aceasta traditie ne apare inca din primele secole ale crestinismului, inca de pe cand sarbatoarea Nasterii Domnului si cea a Bobotezei se sarbatoreau impreuna, in ziua de 6 ianuarie.
Sarbatoarea Epifaniei (a Aratarii Domnului), cum erau numite cele doua mari praznice, s-a sarbatorit astfel pana in anul 379, cand cele doua mari sarbatori s-au separat in doua zile diferite. Din anul 379, Craciunul a inceput a se sarbatori la data de 25 decembrie, umblatul cu icoana fiind inca de atunci ceva binecunoscut.
Umblatul cu icoana inaintea Craciunului este o frumoasa slujba misionara, avand mareata datorie de a anunta nespusa dragoste a lui Dumnezeu fata de om, anume aceea de a se intrupa „pentru noi si pentru a noastra mantuire”. Se vede cum aceasta vizita a preotului pe la casele crestinilor este o datorie, ca un fel de strigat de bucurie ce nu poate fi oprit.
Fiecare preot vesteste Nasterea Domnului in parohia lui. Astfel, in functie de marimea parohiei, preotul poate incepe sa umble cu icoana mai devreme sau mai tarziu. La sate, aceasta vestire se petrece in chiar ajunul Craciunului, ori cu vreo doua zile mai inainte. In schimb, la orase, unde parohiile sunt mai mari si credinciosii mai numerosi, preotii pot incepe chiar cu cateva zile bune mai devreme.
Preotul isi pune doar epitrahilul (dintre vestmintele liturgice), iar in mana poarta icoana Nasterii Mantuitorului. Impreuna cu un dascal, care il insoteste, si cu credinciosii la care se opreste, preotul canta Troparul Nasterii Domnului, dand celor de fata spre sarutare, rand pe rand, icoana Nasterii Domnului. Bucuria Nasterii Domnului se pregusta inca de pe acum.
Credinciosii simt mare bucurie fata de aceasta vizita a preotului cu icoana. Preotul vine cu Sfanta Icoana in casa fiecaruie, binecuvantand pe toti cei de fata, cat si pregatirile casei pentru intampinarea maretului eveniment al Nasterii. Fiecare dintre cei ai casei se ingrijeste de cate ceva, colindele se aud lin spre seara, parintele ciocane la usa purtand in maini Sfanta Icoana a Nasterii Domnului, credinciosii se umplu de bucurie sfanta, totul vesteste sarbatoarea.
In comunitatea rurala traditionala, dupa momentul cantarii troparului Nasterii, preotul binecuvanta alimentele pregatite cu grija si asezate pe masa, langa icoane. Dupa ce alimentele au fost binecuvantate pot fi oferite de pomana pentru sufletele celor adormiti, astfel incat si acestia sa se bucure de de vestea cea minunata a Nasterii Domnului. Pentru sufletele celor adormiti se pregatesc colacei, bob fiert, grau fiert, prune uscate, sarmalute de post, precum si fructe, printre care mere si nuci.
Cu toate acestea, sunt inca si unii dintre cei aflati in parohie care nu se bucura de acest lucru, ba mai mult se arata chiar mahniti de vizita preotului, neprimindu-l pe acesta in casele lor, pentru a vesti Nasterea Domnului. „Vine prea tarziu sau prea devreme. Ne deranjeaza.” Acestea sunt gandurile unora ca acestia. Cei care nu vibreaza deloc la aceasta sunt, in mare parte, oameni de la oras, la tara pastrandu-se inca mult mai vie constiinta bucuriei Craciunului, vestita prin preot. Preotul insa nu se supara, caci el are datoria de a vesti celor ce au „urechi de auzit” si de a mangaia pe cei bucurosi de Nasterea Domnului.
Frumos da marturie un suflet cuprins de nostalgia copilariei, spunand astfel: „Ce pacat ca sunt din ce in ce mai putini oameni care sa iasa din casa si sa vada „pe unde a ajuns parintele”, asa cum faceau parintii si vecinii mei. Cat de mult mi-as dori sa-l mai aud pe tata spunand: „E pe la nea Ion”, adica la cinci case distanta de noi.”
Astia de la Adevarul, Gandul sau GDS sunt deja arhicunoscuti ca fiind propagandistii retrardati ai poponarului ungur Soros.