În ziua de 21 decembrie 2014, domnul Klaus Werner Iohannis a depus în Parlament jurământul prevăzut de articolul 82 din Constituţie şi a devenit Preşedinte al României.

La numai o lună de zile, într-o emisiune televizată la postul Realitatea TV, preşedintele Iohannis a uitat de Constituţie şi fără să aibă nicio atribuţie legală şi-a permis să dea o indicaţie preţioasă Guvernului Ponta III şi viitorului Guvern al său, cel al P.N.L., în legătură cu Roşia Montană, precizând că „proiectul trebuie rediscutat” pentru că „aşa cum a fost conceput, nu mi se pare potrivit”. Dar se poate rediscuta şi renegocia cel mai mare jaf din lume, genocidul şi dezastrul ecologic pregătit de proiectul R.M.G.C.? Se poate rediscuta proiectul R.M.G.C. cu reprezentanţii mafiei politice şi financiare internaţionale de către miniştrii români obişnuiţi să ia şpagă zeci de milioane de euro, în afaceri mult mai mici ? În cazul afacerii penale Roşia Montană mita nu poate fi mai mică decât în cazul afacerii Microsoft. Probabil, de aceea se solicită renegocieri. În acest context, este surprinzător faptul că, până acum, Preşedintele Klaus Werner Iohannis nu le-a solicitat public liderilor P.S.D. şi co-preşedinţilor P.N.L. să se delimiteze de foştii lor miniştrii prinşi la furat de către Direcţia Naţională Anticorupţie (D.N.A.), după ce au luat mită multe milioane de euro pentru partid şi pentru campaniile electorale.

Implicarea Preşedintelui României, Klaus Werner Iohannis, în afacerea penală Roşia Montană a determinat reacţia promptă a Preşedintelui Alburnus Maior, domnul inginer Eugen David, care i-a adresat o scrisoare deschisă , în 23 ianuarie a.c.
Preşedintele României a primit un ultimatum, o notificare, din partea firmei Roşia Montană Gold Corporation (R.M.G.C.) care ameninţă şi Guvernul României că „dacă grupul Gabriel nu va putea obţine o soluţie satisfăcătoare…este pregătit să-şi prezinte pretenţiile în cadrul arbitrajului internaţional”, respectiv să pretindă Poporului Român să plătească daune de circa patru miliarde euro reprezentând cheltuieli făcute de R.M.G.C în perioada 1996-2014 în vederea obţinerii aprobărilor necesare pentru începerea jefuirii uriaşului zăcământ de la Roşia Montană, prin dinamitare şi cianurare. R.M.G.C. urmăreşte prin această notificare transmisă Preşedintelui şi premierului României, pe de o parte, să-i umilească şi să-i compromită, iar pe de altă parte să-i pună la treabă, la trafic de influenţă, pe cei care au fost mituiţi până acum şi care au acceptat să intre într-un uriaş grup infracţional organizat pentru a susţine proiectul R.M.G.C., cu încălcarea prevederilor legale.

Fără să se documenteze, fără să ţină seama că Parlamentul României a respins (în 3 iunie 2014) proiectul de lege al Guvernului Ponta privind Roşia Montană şi a fost sesizat Parchetul General de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pe tema numeroaselor fapte penale legate de R.M.G.C; sfidând poziţiile ferme ale Bisericii Ortodoxe Române, Academiei Române, Academiei de Studii Economice, ale tuturor bisericilor din România, ale circa 80 de O.N.G.-uri care acţionează pentru salvarea Roşiei Montane, ale peste 1.000 de specialişti din întreaga lume şi ale majorităţii românilor din Ţara-Mamă şi din străinătate care s-au pronunţat împotriva proiectului R.M.G.C; încălcând Recomandarea Parlamentului European, din 5 mai 2010, privind interzicerea cianurii în minerit; fără să cunoască prevederile contractului de concesionare a zăcământului de la Roşia Montană, inclusiv clauzele secrete; fără să ştie că pentru proiectul R.M.G.C nu există licenţă de exploatare aprobată prin Hotărâre de Guvern; ignorând faptul că pe rolul instanţelor judecătoreşti se află multe dosare privind nerespectarea prevederilor legale de către R.M.G.C., iar o mare parte din documentele obţinute de R.M.G.C. au fost anulate ca ilegale prin hotărâri judecătoreşti definitive; fără să știe că, în contractul de concesionare s-a precizat că este interzisă mărirea redevenței pe întreaga perioadă de exploatare a zăcământului de la Roșia Montană; fără să existe acord de mediu; fără să cunoască Raportul Comisiei prezidenţiale privind patrimoniul de la Roşia Montană; fără să solicite Raportul Comisiei de anchetă a Parlamentului României, din anul 2003; fără a ţine cont că, după încheierea perioadei de exploatare, ecologizarea zonei va reveni în sarcina exclusivă a Statului Român timp de câteva sute de ani; fără să aibă în vedere că cel mai mare zăcământ de wolfram din lume şi de teluriu (al doilea din lume) această avere uriaşă a Poporului Român va fi dată gratuit unor mafioţi internaţionali; neglijând faptul că proiectul R.M.G.C. este un proiect al jafului, dezastrului şi al morţii pentru Roşia Montană, cea mai veche exploatare minieră din lume; uitând că despăgubirile şi cheltuielile, de multe miliarde euro, pentru refacerea mediului urmează să fie suportate de Poporul Român, după intrarea în insolvenţă a R.M.G.C.; fără să solicite conducerii R.M.G.C. lista foarte lungă cu beneficiarii unor şpăgi uriaşe, în perioada 1996-2014, inclusiv pentru unele partide politice şi campanii electorale; fără să ceară Guvernului desecretizarea integrală a contractului cu R.M.G.C. şi a tuturor anexelor acestuia pentru a afla adevărul şi a constata că nu poate fi legal şi nu trebuie rediscutat proiectul R.M.G.C; fără să fi citit „Proclamaţia de la Cîmpeni” din 19 octombrie 2013 şi cele 12 revendicări punctuale ale moţilor; fără să valorifice numeroasele informaţii din zecile de Rapoarte de la Serviciul Român de Informaţii (S.R.I.) şi Serviciul de Informaţii Externe (S.I.E.) pe tema afacerii penale R.M.G.C.; fără să vadă şi fără să analizeze lista cu politicienii şi foştii miniştri care au primit acţiuni de la R.M.G.C.; refuzând să constate că licenţa de exploatare nr.47/1999 pentru MinvestDeva nu putea fi dată legal pentru proiectul R.M.G.C. care a fost întocmit ulterior, în anul 2001. Aşa-zisul „transfer” de licenţă este ilegal şi nu este prevăzut în Legea minelor. Comisia specială parlamentară pentru proiectul de lege referitor la Roşia Montană a stabilit (noiembrie 2013) că licenţa de exploatare nr.47/1999 a fost transferată ilegal de la MinvestDeva la R.M.G.C., la solicitarea ministrului Radu Berceanu (în octombrie 2000). Ministrul Dan-Coman Şova a declarat în faţa acestei Comisii parlamentare că „cedarea licenţei…a fost o aberaţie…”; fără să cunoască onorariul pentru miniştrii-avocaţi şi parlamentarii-avocaţi care au susţinut sau susţin interesele R.M.G.C. împotriva Poporului Român şi Interesului Naţional; fără să ţină seama de faptul că, în aproape 20 de ani, asasinii economici şi asasinii politici internaţionali şi autohtoni nu au reuşit să obţină toate licenţele, avizele, acordurile şi aprobările legale pentru proiectul R.M.G.C.; fără să realizeze că, în loc de o dezvoltare durabilă, proiectul R.M.G.C. va avea ca efect sigur un dezastru ecologic durabil pentru cel puţin 100 de ani; fără să poată aduce niciun argument credibil care să susţină că proiectul R.M.G.C. este de Interes Naţional; fără să ia act de implicarea directă în susţinerea proiectului R.M.G.C. a foştilor preşedinţi ai României, domnii Ion Ilici Marcel Iliescu, Emil Constantinescu şi Traian Băsescu, precum şi al domnilor Victor Ciorbea, Călin Constantin Anton Popescu Tăriceanu, Radu Berceanu, Dan-Coman Şova, Toni Greblă, a miniştrilor din Cabinetele Ponta I şi II etc; neţinând cont că actele adiţionale la licenţa obţinută ilegal de R.M.G.C. şi la contractul de concesiune nu au fost aprobate prin Hotărâri de Guvern; ignorând că vestigiile arheologice unice în lume, din perioada Geto-Dacă şi romană, precum şi monumentele naturii de la Roşia Montană vor fi pulverizate prin dinamitare şi în urma unor cutremure artificiale; fără să fie informat că la Camera Deputaţilor, la Comisia pentru industrii, condusă de deputatul Iulian Iancu (aflat în vizorul D.N.A. pentru alte fapte grave) a fost blocată (de peste şase ani) o propunere legislativă a senatorilor Gheorghe Funar (P.R.M.) şi Eckstein Kovacs Peter (U.D.M.R.) privind interzicerea cianurii în minerit; Preşedintele României, domnul Klaus Werner Iohannis, a dat indicaţii preţioase Guvernului să rediscute proiectul R.M.G.C. Preşedintele României a refuzat să constate că, în vreme ce ocupa funcţia de primar la Sibiu, în Senatul României a fost prezentat Raportul elaborat de Comisia specială parlamentară vizând respingerea proiectului de lege privind exploatarea de la Roşia Montană. Acest Raport a fost votat cu 119 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă” şi 6 „abţineri”. La Camera Deputaților, Raportul de respingere a acestui proiect de lege a fost votat cu 302 voturi „pentru”, 1 „împotrivă” și 3 „abțineri”. Comisia parlamentară a recomandat Guvernului Ponta să desecretizeze licența, precum și toate documentele secrete aferente proiectului R.M.G.C. De reținut că, proiectul de lege elaborat de R.M.G.C. și însușit în unanimitate de Guvernul Ponta a fost respins în Parlamentul României de către reprezentanții tuturor partidelor politice. Premierul Victor Viorel Ponta a votat în ședința de Guvern pentru proiectul R.M.G.C, iar în Camera Deputaților împotriva aceluiași proiect. Când se autoinvită la Palatul Cotroceni, în desele întâlniri cu Dumneavoastră, se pare că, acesta are o poziție confidențială.

Având în vedere toate aceste realități și argumente împotriva proiectului R.M.G.C. (la care se pot adăuga multe altele) apar cinci întrebări logice:

1.De ce Președintele Klaus Werner Iohannis (încă din prima lună de mandat) este preocupat și acordă prioritate maximă rediscutării proiectului ilegal al R.M.G.C. și dinamitării Roșiei Montane, inclusiv a Bisericii Lutherane?
2.Ce să rediscute Guvernul P.S.D. sau P.N.L. împotriva voinței Parlamentului și în timp ce au loc cercetări penale privind această afacere, iar pe rolul instanțelor judecătorești sunt înregistrate multe procese în legătură cu legalitatea întocmirii documentelor pentru proiectul R.M.G.C.?
3.De ce se grăbește Președintele Iohannis și nu așteaptă finalizarea cercetărilor penale de la Parchetul General și D.N.A., precum și hotărârile definitive ale instanțelor judecătrorești cu privire la proiectul R.M.G.C.?
4. Cui folosește implicarea Președintelui Klaus Werner Iohannis în afacerea penală Roșia Montană?

5.De ce Președintele Iohannis refuză să solicite Guvernului și Parlamentului să acționeze de urgență pentru adoptarea unei legi privind interzicerea cianurii în minerit, după modelele din Germania, Cehia, Grecia, Ungaria și alte țări din Uniunea Europeană?
Este imposibil ca actualul Preşedinte al României să nu ştie că, în aproape 20 de ani, R.M.G.C. nu a reuşit să obţină aprobările legale privind proiectul său de la Roşia Montană ! Jefuirea zăcământului de la Roşia Montană este prevăzută pentru numai 17 ani.
Se ştie că, Preşedintele României, domnul Klaus Werner Iohannis, este creştin lutheran, membru al Bisericii Evanghelice. Ceea ce, probabil nu a aflat Preşedintele României este că la Roşia Montană există şi o biserică lutherană, iar în cimitirele din comună au fost înmormântaţi şi lutherani. Toate bisericile şi cimitirele din comuna Roşia Montană urmează să fie dinamitate, conform proiectului R.M.G.C. Crede Preşedintele Iohannis că poate salva de la dinamitare Biserica Lutherană din Roşia Montană şi de aceea a solicitat Guvernului Ponta III să rediscute proiectul R.M.G.C sau are cu totul alte motive şi obligaţii faţă de asasinii economici şi asasinii politici internaţionali ? În perioada când era primar la Sibiu, domnul Iohannis a fost membru al Consiliului bisericesc și știe că, la sfârșitul lunii 2007, Academia Evanghelică Transilvania în cooperare cu Fundația Ecologică Germană și Departamentul de media al Bisericii Evanghelice din Bavaria a organizat a patra Conferință ecologică sub genericul: „Roșia Montană – Eldorado sau Apocalipsă !” Primarul Iohannis a participat la aceasta Conferință și a aflat de Apocalipsa care este pregătită în Munții Apuseni, inclusiv dinamitarea bisericilor și cimitirelor din Roșia Montană.

Proiectul R.M.G.C. prevede folosirea a 200 milioane kg cianură, 150 milioane kg dinamită și producerea a 3.000-3.200 de cutremure devastatoare. Se ştie că, în Germania s-a interzis prin lege, folosirea cianurii în minerit. Detalii pe această temă poate obține Președintele Iohannis de la doamna Merkel, Cancelarul Germaniei, cu ocazia vizitei pe care o va efectua în Germania, în prima decadă a lunii februarie a.c.

De ce Preşedintele Iohannis are reţineri în a solicita Guvernului şi Parlamentului României să respecte Recomandarea Parlamentului European şi să adopte o lege similară cu cea din Germania privind interzicerea cianurii în minerit ? Probabil, în următorul interviu de la Realitatea TV, Preşedintele Ioahannis va spune românilor adevărul privind proiectul R.M.G.C. şi va solicita şi prezenta clauzele secrete ale contractului de concesionare a zăcământului de la Roşia Montană.
În privinţa şantajului şi ameninţării din partea R.M.G.C. la adresa Preşedintelui şi primului- ministru al României este necesar să fie avute în vedere clauzele contractului de societate, din anul 1997, încheiat între membrii fondatori, care prevede că în cazul în care nu începe exploatarea de la Roşia Montană, succesorii EuroGold Resources S.A. pot pretinde de la MinvestDeva NUMAI cota parte din contribuţia la capitalul social care a fost de 357.500 dolari S.U.A. Între timp, MinvestDeva a intrat în procedura de insolvenţă.

Diferenţa de 357.500 dolari până la circa patru miliarde euro, cât pretinde R.M.G.C. că a cheltuit până acum, s-ar putea să se materializeze în multe acte de corupţie, aflate în atenţia procurorilor, inclusiv ca urmare a denunţului penal formulat de către subsemnatul în 25 iulie 2013, înregistrat la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Fiind în joc jefuirea rapidă (în cel mult 17 ani) a celui mai mare şi valoros zăcământ din lume de wolfram, aur, argint, uraniu, arseniu, vanadiu, titan, galiu, crom, nichel, cobalt, germaniu şi molibden, cu siguranţă că mărimea şpăgilor diferă de afacerile Microsoft şi EADS, mai ales că în proiectul R.M.G.C. se prevede că investitorul strategic plăteşte cea mai mică redevenţă din lume, dar NUMAI pentru aur și argint. În contractul cu R.M.G.C. se prevede că toate metalele rare din zăcământul de la Roşia Montană intră GRATUIT în proprietatea investitorului strategic iar Statul Român nu are voie să afle ce cantităţi de minereu s-au extras şi se vor scoate din România. Conform contractului de concesionare, Statul Român va obţine 0,6% din dividende, atât cât este contribuţia actuală în capitalul social. Este incredibil dar adevărat că afacerea penală Roșia Montană prevede (în documente) că cel mare zăcământ de wolfram din lume și toate celelalte metale rare din concentratul minier se dau GRATUIT la asasinii economici și asasinii politici internaționali care susțin proiectul R.M.G.C. Până acum, conducătorii României și ai partidelor politice din perioada 1996-2014 au acceptat ca toate bogățiile din zăcământul de la Roșia Montană să fie scoase integral din țară, iar Poporul Român nu beneficiază de niciun gram din aceste minereuri.

Respectându-şi promisiunile şi angajamentele publice din ultimele patru luni, Preşedintele României, domnul Klaus Werner Iohannis, ar trebui ca, înainte de rediscutarea proiectului R.M.G.C. să solicite de la cei implicaţi în afacerea penală Roşia Montană şi în actele de corupţie, respectiv de la predecesorii săi, de la foştii şi actualul premier, de la foştii şi actualii miniştri, de la foştii şi actualii parlamentari, de la alte persoane alese sau numite în funcţii publice să-şi scrie demisiile (acolo unde este cazul) şi să coopereze cu procurorii D.N.A. pentru a putea beneficia de reducerea pedepselor și, în prima etapă, de arest la domiciliu.

Preşedintele României şi primul-ministru, la fel şi procurorii D.N.A. pot solicita celor de la R.M.G.C. să le comunice lista lungă a persoanelor pe care i-au „sensibilizat” şi sumele aferente. Aşa ar putea începe o etapă din „România lucrului bine făcut”, promisă de către actualul Preşedinte Klaus Werner Iohannis.

Cu siguranţă că, dinamitarea Roşiei Montane, a patru munţi, a monumentelor istorice, a bisericilor şi cimitirelor, precum şi folosirea celor 200 milioane kg cianură, precum şi genocidul proiectat şi pregătirea celui mai mare dezastru ecologic din Europa nu trebuie discutate ci oprite ! Preşedintele Iohannis are această şansă. În plus, are dreptul şi datoria să solicite Poporului Român ca prin referendum să decidă că toate bogăţiile naturale din România, din Grădina Maicii Domnului, sunt monopol de stat şi exploatarea lor se face de către firme ale Statului Român şi cu capital majoritar românesc.
Uniţi, salvăm Roşia Montană, Munții Apuseni și România !

Dr.Gheorghe Funar
Președintele Partidului România Mare