Unele produse alimentare sunt promovate drept “sanatoase”, bune pentru silueta si pentru sanatate, dar in realitate fac mai mult rau decat bine.

Cerealele

Daca nu consumi cereale integrale simple, ci optezi pentru cele cu fructe confiate sau pentru cele de porumb, oferi organismului un surplus de zahar care dauneaza deopotriva sanatatii si siluetei. Chit ca in cereale este adaugat zahar organic, tot zahar este, tot creste glicemia si tot aduce un surplus de calorii in organism. Opteaza pentru cereale integrale simple, fara adaos de zahar si de fructe confiate, titrează Lyla.

Batoane de cereale

Si aceste produse alimentare, alese adesea ca gustari, contin un surplus de zahar, dar si uleiuri rafinate si coloranti si conservanti industriali. Mai bine mananci un fruct sau un iaurt grecesc cu mai multe proteine decat un baton de cereale.

Sucurile naturale imbuteliate

Atata timp cat nu ai stors tu personal fructele, niciun suc imbuteliat promovat drept natural nu este cu adevarat natural. Contine deopotriva conservanti si zahar adaugat, in unele cazuri chiar si 50 de grame pe sticluta.

Orez expandat

Feliile de orez expandat sunt considerate bune gustari intre mese pentru ca au un continut scazut de grasimi si de calorii. Insa, in acelasi timp, au prea putini nutrienti, majoritatea feliilor de orez expandat neavand mai mult de un gram de proteine si fibre pe bucata. Totusi, daca cititi cu atentie eticheta puteti gasi si produse de orez expandat care sa fie mai nutritive.

Produsele fara gluten

Daca nu suferi de intoleranta la gluten diagnosticata de medic, nu trebuie sa optezi pentru produse alimentare fara gluten. Covrigeii, painea fara gluten nu sunt integrale caci prin procesul de indepartare a glutenului le-a scazut calitatea inclusiv din perspectiva vitaminelor, a mineralelor si a fibrelor. Asadar, daca nu ai intoleranta la gluten, opteaza intotdeauna pentru produse 100% integrale.