Senatorul Marius Nicoară, co-președinte al PNL Cluj, a constat, cu uimire, că după o suită de proiecte ratate (cel puțin din punct de vedere al terrmenelor și al costurilor): Centrul de Deșeuri, Drumul Răchițele – Ic Ponor, RADPP, Clujana SA, SC Pază și Protecție, TETAROM IV, Cluj Arena, Consiliul Județean Cluj, fără nici o justificare, blochează și dezvoltarea aeroportului.

Conform Master Planului General de Transport al României, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj este obligat ca până în anul 2025 să se conecteze la calea ferată. Cu toate acestea, conducerea Consiliului Județean prin președintele instituției prezintă prefectului județului Cluj informarea nr. 12608 / 13.07.2015 în care concluzionează nepromovarea proiectului de intermodalitate.

Ministerul Transporturilor, prin adresa nr. 2275 / 09.04.2014 confirmă că proiectul de intermodalitate este foarte bun și că respectă formatul solicitat la documentația pentru finanțarea proiectelor prin fonduri structurale.

Contrar celor susținute de Consiliul Județean Cluj, Ministerul Transporturilor informează prin adresa nr. 30312 / 06.08.2015 că proiectul de intermodalitate este inclus în Master Planul General de Transport al României.

De altfel, pentru a clarifica o dată pentru totdeauna aceste speculații am făcut o interrpelare ministrului transporturilor marți, 15 septembrie a.c.

Proiectul de intermodalitate este deosebit de important pentru dezvoltarea Clujului și a regiunii. Având în vedere că regiunile și orașele care sunt în competiție cu Clujul, respectiv, Mureș, Sibiu, Budapesta, Debrecen, au început să dezvolte centre intermodale, mă întreb de ce Consiliul Județean prin aparatul de specialitate și sub semnătura președintelui blochează dezvoltarea județului, favorizând proiectele competitorilor județului nostru?

Solicit o întâlnire la nivel înalt între instituțiile direct implicate în implementarea proiectului, respectiv, Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Consiliul Județean Cluj, Primăria Municipiului Cluj-Napoca, CNCF CFR SA și CNADNR.

Observ că arhitectul șef al județului în mod intenționat și fără nici o justificare, întârzie eliberarea Certificatelor de Urbanism și a Autorizațiilor de Construire necesare pentru proiectele aeroportului. S-a ajuns în situația periculoasă ca din cauza întârzierilor nejustificate să fie pusă în pericol siguranța traficului aerian pe Aeroportul Cluj.

De ce președintele Consiliul Județean Cluj nu dorește extinderea pistei de decolare – aterizare la 3500 m? Spun toate acestea deoarece Consiliul Județean Cluj a avut în bugetul pe anul 2015 un milion de lei pentru realizarea Studiului de fezabilitate pentru extinderea pistei de decolare – aterizare și deși suntem la finele anului nu s-a demarat nimic în acest sens.

Proiectul de extindere a pistei de decolare – aterizare la 3500 m este cuprins în Strategia de Dezvoltare a Județului Cluj 2014 – 2020, aprobată prin hotărâri succesive ale Consiliului Județean din anii 2005 încoace, ultima datând din 12.07.2012 (având nr. 152).

Solicit Consiliului Județean Cluj, atât pentru aeroport cât și pentru toate instituțiile subordonate, să elibereze în termenul legal și cu celeritate avizele și autorizațiile solicitate de aceștia.

Având în vedere că toate aceste proiecte sunt cuprinse în Strategia de Dezvoltare a Județului Cluj 2014 – 2020, constat cu amărăciune și tristețe că președintele Consiliului Județean Cluj și aparatul de specialitate al Consiliului Județean Cluj, NU respectă strategia județului, strategie care este acceptată de către toate formațiunile politice.

Constat că din cele 10 măsuri asumate de către Președintele Consiliul Județean Cluj la întâlnirea din data de 12.08.2015, pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, nu s-a rezolvat aproape niciuna.

”Astfel, solicit public luarea măsurilor necesare pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare a Județului Cluj atât în ce privește aeroportul cât și celelalte instituții și societăți subordonate”, a spus Nicoară.

Radu Ștefan