Incidentul aviatic de joi dimineaţa de pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca ridică mari semne de întrebare privind managementul acestei porţi aeriaene a oraşului. Ratarea aterizării unui avion de pasageri Blue Air pe ruta Otopeni – Barcelona, care a patinat pe pistă şi a intrat 10 metri în câmp are conotaţii grave legate de proasta administrare a aeroportului clujean. Noroc cu pilotul profesionist, ca mai toţi piloţii români, care a reuşit să redreseze avionul în timp ce coada acestuia a patinat lateral aruncând un nor de zăpadă, fapt ce i-a făcut pe pasageri să creadă că se vor răsturna cu aparatul în afara pistei. Se putea întâmpla o tragedie cumplită cu zeci de morţi care a fost evitată de pilotul companiei Blue Air. Deja procurorii și poliția Cluj au demarat o anchetă cu privire la incidentul care a avut loc joi dimineață pe Aeroportul Internațional din Cluj- Napoca, când avionul de pasageri, Boeing 737, cu 116 pasageri, a ratat aterizarea și a pătruns zece metri în zona de siguranță. Acum aflăm cu stupoare, de fapt că şi la Cluj-Napoca „Corupţia ucide!” Avionul companiei Blue Air a rămas fără combustibil şi nu mai putea ateriza pe un aeroport de rezervă la Sibiu. Pe pista aeroportului clujean ningea şi acţionau maşinile de deszăpezire. Pilotul profesionist a cerut aterizarea de urgenţă pe pista cu zăpadă. Aterizarea avionului Blue Air s-a făcut în condiții dificile: ninsoare abundentă și vizibilitate redusă, de sub 200 de metri. Maşinile au fost retrase de urgenţă, iar avionul a aterizat abia la jumătatea pistei, a patinat şi nu a mai putut să frâneze la capătul acesteia, planând 10 metri pe teren viran spre spaima pasagerilor. Aflăm acum cu stupoare, datorită acestui incident, că la Cluj-Napoca nu avem un sistem de monitorizare video a pistei pentru a se vedea pe ce loc a aterizat avionul pe pistă şi ratat frânarea.
Incidentul cu avionul Blue Air e consecinţa indirectă a corupţiei în legătură cu modernizarea şi mai ales cu prelungirea pistei aeroportului din dosarul DNA, în care e implicat fostul preşedinte C.J. Horea Uiroeanu. Procurorii DNA Cluj au demarat acum ddoi ani o anchetă legată de modul în care au fost întocmite 24 de acte adiționale prin care prețul de construcție al pistei noi, pe care a aterizat avionul Blue Air, a crescut de la 24 de milioane de euro, la 40 de milioane de euro.Pe de altă parte, directorul Aeroportului Cluj-Napoca David Ciceo este urmărit penal, tot de DNA Cluj, fiind suspectat că a primit mită o vilă.Cele două dosare au fost disjunse din marele dosar de corupție care îl privește pe Horea Uioreanu, fost președinte al Consiliului Județean Cluj. Printre acuzații, DNA susține că Uioreanu a primit mită în legătură cu construcția noii piste. Cu toate aceste acte de corupţie în care au fost implicaţi Uioreanu, omul de afaceri Bene şi directorul Ciceo, conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca nu s-a schimbat. Ciudat, nu? Blue Air îi solicită public directorului general al Aeroportului International Avram Iancu din Cluj, David Ciceo, să-şi retragă declaratiile eronate şi incriminante la adresa companiei şi să prezinte scuze publice pentru dezinformarea deliberata a publicului si pasagerilor privind lipsa de combustibil a aeronavei. În acest caz, Romatsa Cluj îl acoperă pe directorul Ciceo. Aflăm, de asemenea, cu acest incident că există un raport secret cu incidentele aviatice la aeroportul clujean, care a înregistrat incidente de acest fel. Vreme de mai mulți ani, pista aeroportului din Cluj-Napoca a fost o bombă cu ceas care oricând putea exploda și putea produce accidente soldate cu sute de morți și imense pagube materiale. Cei de la Aeroport au preferat să treacă sub tăcere, incidente grave, în care au fost implicate aeronave pline cu pasageri. Într-un document clasificat, semnat de directorul Ciceo, sunt menționate alte incidente grave, care s-au înregistrat la vechea pistă care și-a încetat activitatea în luna octombrie 2013, conform Evz. Bineînţeles pentru aceste incidente grave nu a plătit nimeni! E grav ceea ce se întâmplă la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, unde umbrele corupţiei aplanează greu asupra managementului, fapt ce a dus la incidente aviatice, deocamdată, din fericire, minore. E periculos ca Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca să devină o „Capcană a Morţii„ pentru pasageri. Trebuie luate imediat măsuri drastice de schimbare a acestui management defectuos până nu e prea târziu. Cluj-Napoca nu-şi permite la Eurobasket 2017 sau atunci când va deveni Capitală Culturală Europeană 2021 să aibă un aeroport internaţional unde delegaţiile oficiale şi turiştii să rateze aterizările. E clar că aeroportul clujean nu se ridică la standardele internaţionale de siguranţă aeronautică. Evident că municipiu Cluj-Napoca, cu un astfel de aeroport, riscă să rateze ţintele propuse de a deveni un centru economic, sportiv şi cultural la nivel european. O demisie sau demitere a celui vinovat de situaţia gravă a aeroportului ar fi mai mult decât necesară.
Ionuţ Ţene
7 comentarii la “Aeroportul Internaţional Cluj: „Capcana Morţii”?”
Ciceo e băiatul unora cu trese. Pana nu moarr cineva, nu se schimba nimic
iarasi moaca ta, Narcisistule?
Lipsea o masina cu suflanta cu turbina cu gaze asemanatoare cu motorul cu reactie , care sa topesca gheatza de pe pista. Cred ca directorul aeroportului este un mare afon in tehnica si tehnologie si din prostie putea pune viata oamenilor in pericol.
Ce chestie….Tocmai am observat ca lui Tene parul de pe cap ii creste in jos….Prin barba.O fi din cauza intensei activitati cerebrale?
aeroportul cluj trebuie marit de cel putin 10 ori pe cat e acum, ca sa poata ateriza si Boeing-urile nu doar ciorile astea pitice, si astea in conditii grele.
Trebuie sa puna o frana brusca sa nu intre in aeroport cu avionul.
Am fost cu avionul cam peste tot, in est in vest , in sud. La bucuresti, la Kiev , in Germania,in Spania in Anglia etc.
Doar la Cluj am emotii si pasagerii au emotii cand aterizeaza……. Haideti le Heathrow in Londra sa vedeti cum arata un aeroport. Sau la New York.
Ai atata pista ca poti ateriza si decola de 3 ori cu acelasi avion in acelasi timp.
sa ne spuna rusii ce au gasit la Aeroportul International din Oradea.
Baze militare americane secrete, baze cibernetice americane secrete. Voi sunteti condusi si interceptati direct de americani, nu mai este nevoie de SRI.
e tipul asta, Vasile(Olanda) cand scrie numele Capitalei cu minuscula… Vezi ca de atata ura, o sa dai in cancer, pe bune.