Actualul Guvern militează pentru construirea a două autostrăzi care să lege Transilvania de Ţara Românească respectiv de Moldova, a declarat, luni, 25 aprilie, premierul Dacian Cioloș.
Cele două autostrăzi, Sibiu- Piteşti şi Târgu Mureş- Iaşi- Ungheni, vor fi părţi componente ale unui proiect de lege care va marca 100 de ani de la făurirea României Mari.
În preajma centenarului 2018 ar trebui să fim în măsură să ne angajăm la câteva proiecte mari de infrastructură, care să facă legătura între regiunile istorice Transilvania, Țara Românească și Moldova. Avem deja Sibiu- Pitești care de principiu este agreată și pe care am început să lucrăm pe studiul de fezabilitate, pentru care există parțial și finanțare și aș vrea să ne asumăm și politic la nivel național și autostrada Târgu Mureș- Iași, chiar dacă pornim de la un stadiu mult mai puțin avansat decât e cazul cu Sibiu- Pitești. (Dacian Cioloș)
Proiectul de lege va fi înaintat Parlamentului. Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al autostrăzii Târgu Mureş- Iaşi- Ungheni costă 36 de milioane de euro.
Premierul Dacian Cioloş a declarat că va fi foarte dificil de identificat sursa de finanţare pentru execuţia autostrăzii, deoarece costurile totale se ridică la 4 milioane de euro.
NapocaNews
11 comentarii la “Premierul Cioloș militează pentru construcţia a două autostrăzi care să lege Transilvania de Ţara Românească”
…hartia suporta multe. In ritmul actual, oare aceste autostrazi vor fi gata pana la finele secolului? :)))) rabdare si tutun…mai bine fara tutun :)))
Da-va ba dracului cu sf-urile voastre
Macar pe hartie ✍
…nu te supara frate, acuma au si in master plan. Ca a costat milioane nu conteaza, important este buna intentie :)))
Tot ce se face se face pentru interesul strainilor. Da eu as gandi cam asa. Portu Constanta pe unde se aduc sau se pot exporta marfuri pe alte continente. Atunci legi portul de cele patru puncte cardinale ale tarii .Adica Constanta -Timisoara, in linie dreapta, Constanta- Iasi, Constanta -Oradea sau Baia mare. Trageti niste linii drepte sa vedem ce iese.
Apoi legi aceste centre intre ele Timisoara -Iasi in linie dreapta, Oradea de -Iasi sau Timisoara, etc…..Acum noi facem doar drumuri pentru Europa sa tranziteze Romania si le putem numi AUTO-TRANZITOARE. Nu auto -strazi.
Si sa revin. O autostrada trebuia sa fie in linie dreapta.
1.Constanta -Craiova -Timisoara
2. Constanta -Bacau- Iasi
3. Constanta- Brasov-Oradea
Tara Romaneasca? Buna asta, evul mediu :))
…Napoca News revine la forma initiala de denumiri, Transilvania, Banat, Tinutul Secuiesc, Moldova, Dobrogea, Tara Romaneasca si Tinutul Oltenesc. Toate acestea o sa redevina autonome, prin autodeterminare. Capusarea ardelenilor si banatenilor va ramane doar o amintire trista a trecutului.
De nordul Moldovei ati uitat cu totii, nesimtire curata dupa parerea mea, asa ati facut cutotii care v-ati perindat la putere.
De nordul Moldovei ati uitat cu toii care v-ati perindat la putere,rusine sa va fie în frunte cu cei ce au condus judetul Suceava, care nu s-au "batut" pentru acest lucru
,,,vezi chiar si proiectele de autostrazi sunt conduse de interese politice si nu economice. Ca populatia din nordul Moldovei este condamnata astfel la saracie , pe cine-l interseaza. Vad aici propuneri cu intrare in tara la Nadlac si sa ajunga la Constanta. Dar nu am vazut o conexiune cu Sarbia/Beograd, cu Bulgaria/Sofia etc. Mai sunt multe de rectificat, vor mai veni cateva master planuri.