Sunt mai multe vorbe de duh specifice poporului român: ”minciuna are picioare scurte”, ”nu poți fi cu sufletul în rai și cu slănina în pod” sau ”pactul cu diavolul se plătește”, care pot fi aplicate artistului clujean Grigore Leșe pentru ce a făcut prin participarea la videoclipul trupei de ”Taxi-metriști” împotriva Catedralei Mântuirii Neamului. Un videoclip ca cel scos de trupa Taxi și intitulat ipocrit ”Despre smerenie” este un produs politic și de propagandă, în general bine plătit de un producător sau de o casă de discuri. Cei 33 de ”smeriți”, cu vile, conturi și jipane 4×4, mulți atei, liberi cugetători sau mondeni de la televiziunea de cancan, nu s-au întâlnit dintr-o întâmplare pe un platou de filmare, la o cafea, ca să le facă un videoclip celor de la Taxi așa pe gratis. Melodia ”Despre smerenie” a fost aproape sigur finanțată de un producător (vom afla oare de cine?), care în urma negocierii cu cei care apar în clip, a semnării unor contracte și a acceptului scris, ”personalitățile” au fost filmate să spună că Dumnezeu ”preferă lemnul și spațiile mici” (de unde știu ateii asta?), deci nu Catedrala Mântuirii Neamului. Că mondenitățile apărute în videoclip sunt arhicunoscute ca propagandiști plătiți sau gratis împotriva BOR știam, întrebarea este ce caută totuși Grigore Leșe în ecuație? Trecutul menestrelului Grigore Leșe lasă loc de îndoieli morale. Rapsodul a fost recrutat de Securitate pe 22 aprilie 1977, în calitate de profesor de muzică la şcoala Lăpuş (Maramureş). El a primit numele de „Pamfil”.Totuși, Leșe nu a recunoscut niciodată colaborarea, iar CNSAS l-a absolvit de vina că ar fi dat informări despre colegi. Incidentul rămâne ca o pată neagră în profilul moral al menestrelului. Să accepți în Postul Mare să participi la un videoclip care atacă construirea Catedralei Mântuirii Neamului și împotriva BOR nu e o faptă creștinească. O astfel de apariție s-a făcut cu siguranță în urma unui contract plătit? S-o fi făcut gratis, în Post?

Grigore Leșe, care are publicul său creștin, a acceptat să apară în videoclipul celor de la Taxi pe principiul din popor ”și cu slănina în pod și cu sufletul în rai”. Posibil că a crezut că videoclipul va trece neobservat de români, iar el a mai bifat un contract de imagine generos. Nu s-a așteptat la reacția uriașă a românilor împotriva acestui videoclip blasfemiator. Grigore Leșe, ca să își salveze imaginea în fața publicului creștin care îi accesează spectacolele cu sumele de bani aferente a crezut că va scăpa cu o minciună și a spus public că el nu a știut că videoclipul de la Taxi e un manifest împotriva Catedralei Mântuirii Neamului și nu a citit versurile. ”Minciuna are picioare scurte” spun românii și Grigore Leșe a fost prins mințind chiar de cei de la Taxi. Dan Teodorescu amintește, într-un punct de vedere publicat pe contul de Facebook, ca Leșe a văzut videoclipul și cunoștea versurile melodiei. “Domnul Grigore Leșe a fost informat pe larg despre proiectul trupei Taxi – “Despre smerenie”, înainte de a da curs invitației de a filma. 1. În data de 14.03.2016 domnia sa a primit pe email textul piesei și lista participanților confirmata în acel moment. 2. În data de 22.03.2016 domnul Grigore Lese a venit la studio. Înainte de a-si da acordul final pentru înregistra, a fost invitat sa asculte piesa și sa urmărească filmările realizate pana în acel moment. După ce a ascultat piesa și a vizionat filmările, domnul Leșe a intrat în studio pentru înregistrările audio ți video”, se arată în punctul de vedere al trupei. Grigore Leșe a crezut că poate face ”pactul cu diavolul” contra Catedralei Mântuirii Neamului în Postul Mare fără să plătească la capitolul imagine și moral. Nu poți critica Biserica neamului și în același timp să iei bani de la creștini cântând pricesne la spectacole. Să fie fericit, Grigore Leșe că cei de la Taxi au publicat doar screenshot-uri după corespondența cu Dan Teodorescu, nu și copii după posibilele ordine de plată, sigur ar fi fost o mare surpriză, care ar fi scos în lumină caracterul lui Grigore Leșe de ”smerit”. Ce mai descoperim din corespondența între Leșe și Taxi, că pe 15 martie, tocmai când începea Postul Mare producătorii au cerut să se facă filmările pentru videoclipul ”Despre smerenie” contra Bisericii, pentru a se tulbura intenționat opinia publică creștină înainte de Învierea Domnului, și pentru a se mai da o lovitură împotriva construirii Catedralei Mântuirii Neamului și ortodoxiei românești în general, specific de altfel evazioniștilor fiscali lui Adrian Sârbu. În această afacere de presă, Grigore Leșe a ieșit în ochii creștinilor ca un fel de Iuda în fața apostolilor, care a vândut Biserica pe un pumn de arginți? În Transilvania sub austrieci și unguri, poporul român avea dreptul să construiască numai biserici de lemn, nu de piatră, ”smeritul” Grigore Leșe dintr-un Lexus 4X4 (?), e unul care susține acea epocă întunecată în videoclipul celor de la Taxi? Să înțelegem că doar mega-moscheia din București trebuie să fie din piatră și marmură?

Ionuț Țene

400x200