Cartofii fac parte din categoria legumelor favorite ale meniului, însă tot mai des auzim medicii nutriționiști că aceștia îngrașă și trebuie evitați, cu atât mai mult cu cât suntem la dietă. Ei bine, este adevărat că delicioșii cartofi conțin carbohidrați și preparați în mod greșit sau consumați în combinații nepotrivite aceștia îngrașă, însă dieta cu cartofi s-a dovedit a aduce beneficii remarcabile asupra siluetei.

Dieta cu cartofi este originară din America Latina și a fost folosită cu sute de ani în urmă pentru curățarea tractului digestiv și pentru detoxifierea organismului. În funcție de câte kilograme îți dorești să dai jos, dar și în funcție de gusturile culinare pe care le ai, iată ce dietă pe bază de cartofi poți alege pentru a avea o siluetă perfectă!

O dietă favorită și apreciată grație capacității sale de a pierde surplusul de kilograme într-un mod sănătos și rapid este dieta cu cartofi fierți și brânză. Este de preferat ca brânza să fie de vaci, fiind mai slabă în calorii și în special în sare. Astfel, la micul dejun consumă o felie de pâine neagră și o lingură de brânză de vaci, alături de un grepfruit mic sau zeama unei lamai diluată cu apă. La prânz mănâncă o porție de cartofi fierți amestecați cu brânză de vaci. Poți adăuga și o ceapă crudă sau ardei gras. La cină alege să mănânci o salată verde cu piept de pui fiert sau pește la grătar. Gustarea dintre mese poate fi constituită din citrice. Ceea ce este important de punctat este că nu se recomandă a fi ținută pe termen lung. O săptămână ar trebui să fie de ajuns pentru pierderea câtorva kilograme în plus, în caz contrar dieta cu cartofi și brânză riscând să aducă carențe în organism.

Dieta cu cartofi prăjiți ne incită auzul și, cu siguranță, și papilele gustative, însă, din păcate, cartofii prăjiți sunt principalul inamic al oricărei diete. Procesul de prăjire a cartofilor determină o creștere foarte mare a conținutului de grăsime și, implicit de calorii goale, fără potențial nutritiv. Totodată, cartofii prăjiți au marele dezavantaj de a absorbi uleiul și ulterior, la nivelul stomacului, de a-l transforma în glucoză, adică în zahăr. În plus, cartofii prăjiți conțin acrilamidă, o substanță foarte toxică cu potențial cancerigen. Prin urmare, este imposibil să ne axăm pe o dietă care să aibă la bază cartofi prăjiți. Pentru a le ușura, însă, păcatul, putem consuma cartofi prăjiți maxim o dată pe săptămână, cu recomandarea de a fi tăiați în felii cât mai groase, astfel capacitatea de a absorbi ulei scăzând dramatic.

Cartofii fierți consumați în mod corect nu numai că nu îngrașă, dar aduc și numeroase beneficii sănătății. Principalul avantaj adus de cartof în diete este faptul că-ți oferă o senzație rapidă de sațietate și accelerează metabolismul cu până la 30%, cu condiția să fie consumat rece. Explicația vine din faptul că, prin răcire, în cartof se dezvoltă un tip de amidon rezistent care se comportă asemenea fibrelor alimentare. Pe de altă parte, pentru a te folosi de nutrienții din cartofi este recomandat ca aceștia să fie fierți în coajă. Punctăm că 100 g de cartofi conţin în proporţie de 80% apă si au doar 75 calorii. Însă, cartofii, chiar și fierți, bogați în carbohidrați, nu trebuie niciodată combinați cu carne sau pește, alimente bogate în proteine, deoarece devin o bombă calorică, încetinesc tranzitul intestinal si, implicit, metabolismul, devenind extrem de nocivi pentru colon și pentru sistemul imunitar.

NapocaNews