Corpul de Control al Ministerului Educației a constatat că desenarea hărții fostelor teritorii ale Austro-Ungariei în cadrul unui proiect derulat de Liceul „Palló Imre” din Odorheiu Secuiesc și un liceul de artă din Ungaria a fost o „activitate cu aspect politic-separatist” în evaluarea directorului instituției școlare și să dispună Consiliului de Administrație al liceului cercetarea disciplinară a profesorilor implicați, informează Agerpres.

Inspectorul școlar general al ISJ Harghita, Petru Gârbea, a declarat că potrivit raportului Corpului de Control al Ministerului Educației, „conducerea liceului de artă „Palló Imre” a permis desfășurarea unei activități susceptibil de a fi interpretată politic, poate în ideea că nu va fi vizibilă din exteriorul școlii”, în condițiile în care harta a fost realizată cu vopsea solubilă, care a fost spălată de ploi, iar albumul postat pe Facebook a fost șters.

Raportul arată că nimeni nu a negat realizarea hărții, dar în același timp nimeni nu a recunoscut că are legătură cu comemorarea semnării Tratatului de la Trianon, de pe 4 iunie.

Corpul de Control al MEN consideră că atât cadrele didactice participante la proiect cât și conducerea liceului „sunt responsabile pentru implicarea elevilor în activități cu caracter politic” și punctează că „desfășurarea acestor activități într-o unitate de învățământ preuniversitar din România nu este nici morală, nici legală”.

Membrii echipei de control recomandă conducerii ISJ Harghita ca, la evaluarea anuală a activității manageriale a directoarei și a directorului adjunct, „să se țină cont că au permis folosirea elevilor într-o actvitate cu aspect politic-separatist, fiind încălcate prevederile articolului 7 din Legea Educației Naționale”.

NapocaNews