Strugurii proaspeţi, mustul, oţetul din vin şi, bineînţeles, vedeta acestui lanţ, vinul –, toate îţi dau vitalitatea de care ai nevoie în această perioadă a anului. Află mai multe din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!

Strugurii sunt pe locul al doilea în topul fructelor cele mai cultivate din toată lumea, imediat după portocale. Oamenii au descoperit o varietate de moduri pentru a le exploata proprietăţile gustative şi nutritive, astfel încât să extragă din boabe cât mai multe beneficii.

Fiecare boabă e un concentrat de substanţe benefice pentru organism. Dar, atenţie! Trebuie să mănânci fructele cu tot cu coajă şi cu sâmburi şi să le mesteci bine, pentru că aproape toţi compuşii cu valoare nutritivă, numiţi polifenoli, se regăsesc în acestea. De ce sunt importanţi polifenolii? Pentru că au puternice calităţi antioxidante şi previn depunerea grăsimilor pe interiorul vaselor de sânge – deci, te feresc de bolile de inimă. În plus, au efect antiinflamator şi anticoagulant, împiedicând formarea cheagurilor de sânge şi blocarea arterelor. Prin urmare, reduc riscul de infarct şi de atac vascular cerebral.

Mustul, vedeta acestui sezon, constă, practic, în macerarea fructelor. Cel obţinut din struguri roşii este nu doar foarte aromat, ci reprezintă şi un cocktail de antioxidanţi, vitamine şi minerale. Secretul e ca mustul să stea cât de mult posibil în contact cu pieliţele şi cu sâmburii, astfel încât să preia cât mai multe dintre substanţele nutritive. De altfel, resveratrolul care se găseşte în concentraţii importante în mustul din struguri roşii e un aliat de încredere al creierului. Mai multe cercetări confirmă că acest compus natural asigură buna funcţionare a neuronilor şi conexiunile sănătoase între aceştia, îmbunătăţind memoria.

Nu e recomandat să bei mai mult de o cană de must pe zi, pentru că 250 ml de lichid oferă circa 300 de calorii. Trebuie să ştii însă că sucul de struguri nu este la fel de sănătos ca mustul, conţinutul în zaharuri al lichidului fiind foarte ridicat. Contactul scurt cu pieliţele şi sâmburii îi scade considerabil calitatea nutriţională şi creşte riscul de îngrăşare.

NapocaNews