Perioada sărbătorilor de iarnă îi determină pe români să fie mult mai generoși decât în restul anului, așa că alocă mai mulți bani pentru cadourile comandate din florării, în condițiile în care florile nu sunt singurele produse din coșul de cumpărături, potrivit rețelei de florării Magnolia.

Consumatorii români se îndreaptă în această perioadă a anului către florile și aranjamentele florale specifice. Ei comandă cu predilecție buchete și aranjamente care conțin flori roșii și albe, mai ales trandafiri. Crăciunițele sunt vedetele sezonului, în timp ce coronițele de Crăciun se numără și ele printre cele mai populare produse comandate în această perioadă.

Potrivit datelor Magnolia, clienții finali generează cea mai mare parte a vânzărilor, circa 80-85%, dar segmentul corporate este într-o dezvoltare rapidă. Atât clienții B2C, cât și cei business preferă în această perioadă a anului pachete tematice, respectiv coșuri cadou și flori.

”Luna decembrie este, fără îndoială, o perioadă în care oamenii sunt mai generoși și mai atenți cu cei pe care-i iubesc. Sumele alocate sunt mai mari în luna decembrie, întrucât valoarea comenzilor este potențată de cadouri, respectiv coșuri cu alimente care întregesc comenzile în această perioadă.

Românii alocă în această perioadă între 300 – 350 lei pentru cadourile oferite cu ocazia sărbătorilor de iarnă,  cifră care a crescut și datorită produselor adiacente (alimente, coșuri cadou, etc.) adăugate în comenzi”, declară Gabriela Mărginean, PR Manager Florăriile Magnolia.

Astfel, sumele alocate în această perioadă sunt cu 20 – 25% mai mari decât într-o lună normală, ținând cont că, în medie, bugetele alocate sunt între 250 și 280 de lei.

Pentru acest an, rețeaua de florării Magnolia anticipează o creștere de 20% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut.

Decembrie este a treia cea mai importantă lună de vânzări după februarie și martie

Potrivit Gabrielei Mărginean, luna decembrie generează aproximativ 9% din totalul vânzărilor din întregul an calendaristic, luând în calcul și lunile speciale, adică februarie și martie, care sunt marcate de Ziua Îndrăgostiților și Dragobete, respectiv Mărțișor și Ziua Internațională a Femeii. Cele din urmă generează circa 34% din totalul vânzărilor anuale.

Cu o cifră de afaceri de peste 5,7 milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an, Magnolia deține  cea mai importantă florărie online, magnolia.ro, și o rețea de magazine tip florării în zece orașe, reședințe de județ (Cluj-Napoca, Bistrița, Baia Mare, Oradea, Târgu-Mureș, Brașov, Constanța, Galați, Timișoara) şi în București.

Pe lângă aceasta, colaborează cu peste 58.000 de florării internaționale din 140 de țări, facilitând astfel livrările de flori oriunde în lume. Florăriile Magnolia pun la dispoziția clienților buchete și aranjamente florale pentru orice ocazie.

“Bucuria de a face pe cineva fericit nu cunoaște granițe și nici distanțe. Livrăm flori  oriunde în lume, de peste 20 dar mai ales facem oamenii fericiți, iar asta ne dă satisfacția cea mai mare.“ –  Gabriel Molnar, Fondator Florăriile Magnolia.

 

Radu Ștefan