Sambata 9 februarie 2019, cu ocazia Zilei Mondiale a Stomatologului a fost lansata campania de informare pentru pacienti “Endodontul- medicul care salveaza dintii”. Campania a fost lansata in prezenta a peste 200 de medici dentisti care au participat la cea de-a patra editie a congresului anual de endodontie “EndoUPDATE” care a avut loc in perioada 8-9 februarie 2019 in Cluj-Napoca. Scopul acestei campanii este informarea publicului larg si a pacientilor asupra endodontiei, specializarea care se ocupa cu tratamentele endodontice, cunoscute mai ales sub denumirea de tratamente de canal sau scosul nervului din dinte.

De ce trebuie pacientii sa stie ca exista astfel de specialisti?

Medicul stomatolog Stefan Jitaru, coordonatorul echipei de endodontie a clinicii MB Dental si unul dintre pionierii clujeni ai utilizarii microscopului dentar pentru tratamentele de canal, trateaza preponderent cazuri dificile, astfel incat pacientul sa isi poata folosi in continuare dintele tratat, evitand o extractie si necesitatea unui implant. Altfel spus, salvaza dintii de la extractie atunci cand este posibil. Acesta a declarat ca “cel mai frecvent, pacientii ajung la specialisti in endodontie la recomandarea medicilor lor dentisti care pot aprecia cel mai corect dificultatea fiecarui caz in parte.” Asadar, pacientii trebuie sa stie faptul ca pentru anumiti dinti mai complicati ei pot fi indrumati catre medici endodonti, urmand ca dupa realizarea tratamentului de canal sa revina la cabinetul medicului lor dentist pentru a-si continua tratamentele. Tratarea acestor cazuri dificile impune utilizarea unor aparate specifice care nu se gasesc in general in dotarea standard a unui cabinet stomatologic cum ar fi microscopul operator dentar. Medicul Radu Bulat din echipa de endodontie a clincii MB Dental a precizat ca “aceasta campanie trebuie sa furnizeze pacientilor  informatii reale despre ce inseamna un tratament endodontic, cat este el de sigur si care este corelatia dintre tratamentul de canal si alte afectiuni generale, deoarec in ultimul timp in mediul online au devenit virale tot mai multe informatii false, trunchiate sau  mituri”.

Aceasta campanie de informare a fost initiata de clinica MB Dental din Cluj Napoca impreuna cu compania germana Dentsply Sirona, producator de echipamente si produse stomatologice. Initiatorii invita atat medicii stomatologi cat si orice companie care intra in contact cu pacientii sa sustina aceasta campanie prin distibuirea materialelor informative sau prin spijinirea realizarii lor.

 

Radu Ștefan